Andre indstillinger du mener kunne afhjælpe, er også meget velkomne.

I samråd med karsten fra benekov, skruede jeg godt op for min chimney graf i går, dog uden det forventede resultat.
Det skal måske lige nævnes jeg pt. fyre med hvede
Jeg er ikke helt med på hvor vi er henne af på sneglen, er det ens med mit?, har jo cellesluse på mit. Det er faktisk mest inspektionenslemmen der giver røg.Flunk » 01 Nov 2011, 08:05 skrev:Røg baglæns i sneglen ved opstart, det problem havde jeg også i min R15. Løsningen var at tætne med varmefast silicone mellem sneglens yderrør, og foringsrøret.
Min puls stod på 80, vi prøvede at sætte den så langt op som 200. Uden noget godt resultat.Kruse » 02 Nov 2011, 22:01 skrev:Hvormeget korn bliver der kørt ind ved opstart?
Jo mere brænsels der skal blæses igen jo længer tid går der før der kommer ild.
Så et forslag kunne være mindre korn i brænderen under opstart. Prøv med et par cm over hvor tænderen blæser ind.
Det hjælper også meget at fylde sneglen under cellesluen, ind i fyret. Men det tager desværre ikke det hele. - Karsten har fået det justeret meget væk, men den kan stadig finde på at slå en lille skid. Jeg må prøve at tage fat i ham igen, om der er mere man kan dreje på for at få det sidste væk.BumleDK » 04 Nov 2011, 21:56 skrev:Min faders s15 havde samme udfordring. Det hjalp at skrue op for celleslusen, så der ikke er "hulrum" i stokersneglen...