Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Bank skifte.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
danni-nielsen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 642
Tilmeldt: 20 dec 2006 18:45
Mit fyr: TwinHeat CPI 12
Areal: 350
Brændsel: Træpillersmuld
Fremviser gerne i postnummer: 8970
Årligt forbrug: 9 tons
Geografisk sted: Mariagerfjord

Bank skifte.

Indlæg af danni-nielsen » 08 okt 2011 17:01

Som overskriften siger tænker vi på og skift bank, pt. har vi Danske Bank men syntes de har sig nogle høje renter på udlån, samt den service vi plejede og have er gået af fløjten. :cry:

Hvad kan i anbefale af banker med god service og lave renter og gerne nogen der ikke er provisionslønnet (det er de nemlig i danske bank)
a-b-c-d-e-f-g-h-i-j-k-l-m-n-o-p-q-r-s-t-u-v-w-x-y-z-æ-ø-å
. ,
Så kan i selv sætte ind hvor der mangler :)


Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

Bank skifte.

Indlæg af hahomi » 08 okt 2011 17:05

Hvad med at prøve Andelskassen. Ved der er en god en ovre hos dig :wink:
Vælg dine kampe med omhu.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Bank skifte.

Indlæg af Lintz » 08 okt 2011 17:19

Spar nord ligger jo i Hadsund - Jeg kom fra den gamle provinsbank som senere blev lagt under Danske bank - blev aldrig helt tilfreds med den.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

danni-nielsen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 642
Tilmeldt: 20 dec 2006 18:45
Mit fyr: TwinHeat CPI 12
Areal: 350
Brændsel: Træpillersmuld
Fremviser gerne i postnummer: 8970
Årligt forbrug: 9 tons
Geografisk sted: Mariagerfjord

Bank skifte.

Indlæg af danni-nielsen » 08 okt 2011 17:29

Har altid haft danske bank og ikke haft problemer med dem lige til vi købte hus for 6 år siden.
Syntes der renter er høje og vores bank dame blev lidt en gammel harpe. :(

Hvad skal man kigge efter i sådan et bank skifte?
a-b-c-d-e-f-g-h-i-j-k-l-m-n-o-p-q-r-s-t-u-v-w-x-y-z-æ-ø-å
. ,
Så kan i selv sætte ind hvor der mangler :)

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3397
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 295 gange
Modtaget likes: 367 gange

Bank skifte.

Indlæg af pelle » 08 okt 2011 17:47

Jeg har også andelskassen. Og er egentlig godt tilfreds med den. Selv om de går lidt med både livrem og seler :)

Det er da bare med at få skiftet bank, hvis man er utilfreds. Det der med at være en trofast kunde overfor banker, er det ikke efterhånden noget der hører fortiden til. Det kan godt betale sig at undersøge markedet lidt.
Den nye bank sørger for at få det hele flyttet over fra den gamle bank. Og nej. det skal ikke være sådan at en bank bare tager en for en selvfølge. Så er der altså andre skorstene der ryger..
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.


Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

Bank skifte.

Indlæg af hahomi » 08 okt 2011 20:52

Jeg har nu valgt at beholde min Andelskasse i Jylland http://www.andelskassen.dk/da-DK/Andels ... Afdelinger som jeg har haft fra barnsben. Jeg kan nu godt lide at have en bankforbindelse, hvor man bare ved hvem jeg er og hverken behøver at give personnummer eller kontonummer, før de ved hvem jeg er.

Jeg foreslog dig Andelskassen, fordi jeg kan se du bor i Hadsund og der har de jo en afdeling. Jeg er altid blevet behandlet godt i de 56 år jeg har været kunde der og kan kun give den bedste anbefaling for denne. At jeg har beholdt den og ikke boet i Jylland i mere end 30 år, taler vel for sig selv :) Engang imellem har jeg undersøgt de andre, da der tilsyneladende var noget at hente ved et bankskifte, men når jeg så begynder at indregne gebyrer m.v., endte det alligevel med at jeg blev der hvor jeg var. Endelig, så er jeg meget sikker på de ikke er provisions aflønnet og du kan jo gå med til generalforsamlinger mv.

Havde jeg ikke det tilhørsforhold til min bank, tror jeg at jeg ville vælge en internetbaseret bank. Jeg har ikke undersøgt markedet, så jeg vil ikke foreslå nogen bestemt andet end måske Andelskassen Mercur, hvis du går meget op i miljø, økologi, bæredygtighed m.v..
Vælg dine kampe med omhu.

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3371
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 198 gange
Modtaget likes: 233 gange

Bank skifte.

Indlæg af BWJ » 08 okt 2011 21:36

Prøv jyske bank´s total konto.
Har du f.eks lån på 50.000 og gennemsnitligt indestående på din lønkonto på 30.000, er det kun forskellen du betaler rente af på lånen = 20.000.
Hvis du derimod låser et indestående >100.000 i 2 år, kan opnås en rente på >3%
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3397
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 295 gange
Modtaget likes: 367 gange

Bank skifte.

Indlæg af pelle » 08 okt 2011 21:45

danni-nielsen » 08 Oct 2011, 17:29 skrev:Har altid haft danske bank og ikke haft problemer med dem lige til vi købte hus for 6 år siden.
Syntes der renter er høje og vores bank dame blev lidt en gammel harpe. :(

Hvad skal man kigge efter i sådan et bank skifte?
Bed lige mærke i det med den "gamle harpe". Og du ellers er (var)godt tilfreds med banken førhen. Gå dog til hendes arbejdsgiver med det. Det må vel være bank direktøren. Saftsusme nej om man skal finde sig i sådan noget. Respekt for kunderne, du.. Er det det du mener med at servicen er gået fløjten.? Sådan noget.. med hImmelvendte øjne og eller andre nedladenheder hvis man spørger "høfligt"
om noget. feks. et overtræk eller et lån.

Jeg kan huske min far havde det der dengang hed Varde bank. Ja der var han kunde i over 50 år. Selvf. skulle jeg også have varde bank. Den havde far jo. Et lån på 17 % i rente var hvad jeg fik. Senere fandt jeg ud af jeg kun skulle give 10 % i rente i andelskassen. og flyttede bank,. Ja, Varde bank.De har ski taget sig godt betalt for den trofasthed. :twisted: ..
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Modtaget likes: 1 gang

Bank skifte.

Indlæg af Fer » 09 okt 2011 08:57

Høh... ikke at jeg havde de store tanker om bank skifte. Men idag melder vores bank at de overtages af finansiel stabilitet... bum bum.. vi kan jo bare kører videre, men lur mig om det ikke kan svare sig at finde en anden bank,

Den er og har været dyr, men havde god kontakt med min bank"rådgiver" Så jeg valgte ham til, ikke så meget banken.
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Bank skifte.

Indlæg af Bigfoot » 09 okt 2011 10:06

vi tog vurderingen da vi købte hus sammen. Vi sendte papirerne på huset, med alle info, budget og det hele (har en kæreste der økonomisk administrator, så det styrer hun med hård hånd), til begge rådgivere, hendes og min.
Hendes svarede efter 2 timer, med en komplet beregning, lånopstilling, oversigt og det hele. Faktisk med beskeden om, at skulle vi have huset, så skulle vi bare ringe eller skrive, så ordnede hun lige resten.
Min rådgiver svarede efter 9 dage, med selvsamme beregning, dog med ordene at vi ikke havde råd til at købe det. For han havde fundet et to år gammelt budget, hvor der var nogle ting i, som ikke var i det nye. Der stod f.eks en gulpladebil, med de rådne afgifter sådan en er pålagt, dem lagde han da lige med i også (selvom bilen er solgt, og pantebrevet er indfriet, af ham selv endda), og sørme om han også lige fandt et budget som fruen engang havde lavet på hestene, og lagde det med ind også, så pludselig havde vi 4 heste i hans budget, for vi havde jo vedlagt en beregning på de to vi har, og den passede ikke med den gamle (hvilket jo var grunden til at vi havde lavet deres opstaldning om)
Så ifølge ham, havde vi ikke engang råd til at bo i et telt på en øde mark.
Da jeg så påpeger alt dette for ham, er han meget uforstående, og mener da at vi har taget fejl. IDIOT!
Han laver så endelig en ny beregning, som faktisk tager endnu en uges tid... hmm...
Det er så de selvsamme lån som i fruens bank, dog med 3% højere renter på bankdelen.

Vi vælger så fruens bank, og sørme om han så ikke tillader sig at ringe til mig igen, og skælde ud, at det synes han var dumt gjort. For jeg flyttede jo med over i hendes bank.
Det er så til gengæld den bedste bank jeg længe har oplevet, for alt hvad der skal foretages, rådgivning, info og sådan noget, det får man samme dag som man beder om det. Sindsyg god kundeservice.

Min bank var Sydbank
hendes er Sparekassen for Nørre Nebel og omegn.

Det skal dog lige siges, at min gamle rådgiver i Sydbank, var genial, og dygtig. Dog flyttede han med den afgåede direktør til en anden bank, så jeg fik en nyuddannet møgrod af en hvalp. Han var dælme noget af det mest uintelligente man længe har mødt. Utroligt at han kan sidde i sådan en stilling.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar