Slagger...

Spørgsmål vedr. Multi 22 samt det tilbehør der laves til Multi 22 Brændere
Besvar
Benny Z
Stoker I
Stoker I
17
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 feb 2007 17:13
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Brenderup Fyn
Kontakt:

Slagger...

Indlæg af Benny Z »

God "næsten" sommer til jer alle :)

For noget tid siden oprettede jeg DETTE indlæg, og nu da der er gået lidt over to måneder, syntes jeg lige at jeg skylder folk en opdatering på resultatet.

En ting er jo hvordan det virkede den første uge, men langt mere vigtigt syntes jeg det må være at vide hvordan det har fungeret gennem de sidste to måneder 8)

Kort sagt må jeg sige at det har virket virkeligt godt :great:

Allerede for to måneder kneb det lidt med at få fyret til at køre optimalt, da jeg praktisk talt ikke havde noget varmeforbrug. Mit problem lå i at få Multien til at undgå pausefyring, og samtidig ikke brænde ud på grund af det næsten ikke eksisterende varmeforbrug.
Faktisk var det svære ikke at holde den i gang, men det kneb lidt at holde selve pilleforbruget nede....( altså ikke mit eget, men fyrets 8) )

En meget positiv effekt har været at jeg kan nedsætte luft max & brændsel en meget mere end tidligere og i øjeblikket kører det konstant, og ligger hele tiden mellem 6 og 14% i driftydelse, med et dagsforbrug på næsten ingenting.

Og overstående, er selvfølgelig ud over at jeg ikke på noget tidspunkt over en 14. dags periode har haft mere aske/slagger i herden end der kunne ligge i en spiseske (maks to icon_cheesygrin.gif )

Alt i alt har jeg været overordentlig tilfreds med mine ændringer af herden. Jeg udførte dem efter DENNE forklaring... Men husk nu at læse begge de indlæg jeg rerererer til i denne tråd, da du skal overholde visse regler regler inden du kaster dig ud i projektet.

Fortsat god sommer til jer alle, og ønsket om et minimalt forbrug. Her er timeren kommet på multien, og det synker sgu' ikke meget i pillesiloen :)

Per Krarup Olesen
Stoker V
Stoker V
17
Indlæg: 161
Tilmeldt: 07 apr 2007 09:35
Kontakt:

Indlæg af Per Krarup Olesen »

Hej Benny Z

Det er dejligt at høre når tingene lykkes.

Fortsat god sommer
Med venlig hilsen

Asaa-Multi-Service
Per Krarup Olesen
Certificeret supporter
Teknisk udvikler
http://www.asaa-multi-service.dk
Tommi Fisker

Indlæg af Tommi Fisker »

Hej Benny Z

Rart at hører du har samme erfaringer som os andre :great:

Besvar