Skotrende

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
søren ø
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Skotrende

Indlæg af søren ø »

levi » 25 Jul 2011, 20:10 skrev:Forfærdeligt læsestof, - en skotrende skal sku laves i Zink, - og loddes i toppen...

Suk :(
Enig...

Det er den rigtige måde at lave det på og med blindfalser op ad selve skotrenden. Hvis man er lidt ferm med blikhammeren kan man slå det helt hen over det andet stykke og lodde det sammen, ikke en eneste skrue. Og ja det koster lidt, men lavet rigtigt holder det jo din tid ud.

Skal du endelig lave det selv så få fat i nogle rustfri spengelskuer. Det med søm holder ikke og bliver noget pis i længden.
http://www.primavvs.dk/shop/spenglerskr ... 0210p.html
Fås med alm. torxkærv. Måske levi kan leverer, er lidt svært at finde hvis man ikke kan handle ved en vvs grossist.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

levi

Skotrende

Indlæg af levi »

søren ø » 26 Jul 2011, 20:03 skrev: Enig...

Det er den rigtige måde at lave det på og med blindfalser op ad selve skotrenden. Hvis man er lidt ferm med blikhammeren kan man slå det helt hen over det andet stykke og lodde det sammen, ikke en eneste skrue. Og ja det koster lidt, men lavet rigtigt holder det jo din tid ud.

Skal du endelig lave det selv så få fat i nogle rustfri spengelskuer. Det med søm holder ikke og bliver noget pis i længden.
http://www.primavvs.dk/shop/spenglerskr ... 0210p.html
Fås med alm. torxkærv. Måske levi kan leverer, er lidt svært at finde hvis man ikke kan handle ved en vvs grossist.
En blikkenslager der ved hvordan sagerne skal laves :great:

Lidt reklame for vores nye hjemmeside - de skruer du omtaler er her - http://dev.dvcenter.dk/sanitet-udstyr/t ... skrue.html

(P.s - det er IKKE en salgsreklame, - man kan ikke bestille varer på vores nye hjemmeside) - det var kun for at vise at sådanne ting som skruer også er en del af vores sortiment)...
Senest rettet af levi 26 jul 2011 20:23, rettet i alt 1 gang.
søren ø
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Skotrende

Indlæg af søren ø »

Super. Googlede bare spengelskrue og der kom i ikke op...
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.
levi

Skotrende

Indlæg af levi »

søren ø » 26 Jul 2011, 20:23 skrev:Super. Googlede bare spengelskrue og der kom i ikke op...
Siden er ikke "online" endnu :oops:
søren ø
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Skotrende

Indlæg af søren ø »

Ok. Kan se i ikke kalder den spengelskrue. Kan man lave et "søgelink" så hvis jeg søger på det, den så dukker op selvom i kalder den noget andet?? Er total it-tosse...
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

levi

Skotrende

Indlæg af levi »

søren ø » 26 Jul 2011, 21:17 skrev:Ok. Kan se i ikke kalder den spengelskrue. Kan man lave et "søgelink" så hvis jeg søger på det, den så dukker op selvom i kalder den noget andet?? Er total it-tosse...
Ja alt er muligt :great:
Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
13
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Blevet takket: 1 gang

Skotrende

Indlæg af Fer »

Jeg syntes ikke rigtigt jeg har mødt et andet argument end at mine søm ikke vil holde. Det er da fint at en professionel kan bukke det om og lodde det (Hvis han er ferm!)

Nu er jeg ikke blikkenslager, men gds'er.. Så jeg fortsætte med min aluskotrende, når det skide regnvejr stopper... Skal dog lige ud og se om jeg kan få nogen af de der tætningsskruer et sted i byen..

Levi.. få nu åbnet en biks i Næstved :)
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light
Damsgaard
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 60
Tilmeldt: 23 feb 2011 16:53
Mit fyr: Woody 16kw v6.6
Areal: 185 + garagen på 35
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8721
Dagligt forbrug: ca 18kg
Årligt forbrug: håber på 6T
Geografisk sted: Daugård

Skotrende

Indlæg af Damsgaard »

hvis du har mulighed for det så anskaf dig nogle blindfalse og montere det med.. det er meget nemmere og så ved man det dur..

ang overlæg så laves std 0.6alu skot. til min 50mm overlæg.. som de andre skriver så har zink en længere levetid.. men de glemmer at kobber har endnu længere levetid.. :D hold du dig bare til alu. men køb nogle blindfalse, så kan du nemlig os bruge de søm du har sasmt en std. blindfals har 50mm overlæg.

( jeg arbejder med at lave tagtilbehør )
Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
13
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Blevet takket: 1 gang

Skotrende

Indlæg af Fer »

Jeg har nu lavet den nye skotrende. med blindfalse og 17cm overlæg. 3 streger silikone i hvert overlæg.

Toppen fik jeg en kammerat der er tømre til at hjælpe mig med at lave.

Min gamle skotrende var i zink, og med loddet top. Samlet med overlæg på ca 5-7 cm og med blindfalse. den var dog tydeligt utæt i ca hver eneste overlæg. Jeg måtte skifte en god bid af underlaget til skotrenden. (Trådte igennem den ene.. hehe)

Nu venter der mig et puslespil med eternitpladerne :)
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light
Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Blevet takket: 2 gange

Skotrende

Indlæg af Havmand »

Fer » 01 Aug 2011, 12:15 skrev:Levi.. få nu åbnet en biks i Næstved :)
Ja, Tommy...
Det er ikke nogen tosset ide - har flere gange tænkt på at VVS-eksperten burde hedde DV-Center Næstved icon_cheesygrin.gif
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

Besvar