Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Lavepriser.dk - 1298kr for en palle. Erfaring?

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
HAVOG
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 57
Tilmeldt: 03 okt 2010 18:40
Mit fyr: Twin Heat CPI 12 og Junkers (BOSH) gas
Areal: 240 bolig+60 kælder
Brændsel: Stoker og Gas
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Geografisk sted: Farsø/Års

Lavepriser.dk - 1298kr for en palle. Erfaring?

Indlæg af HAVOG » 15 maj 2011 12:13

Hej

Kan se lavepriser.dk har piller til 1298,- for 900kg.. Syns det lyder billigt. Nogen erfaringe med dem og de piller?

Mvh. Henrik Vogt


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Lavepriser.dk - 1298kr for en palle. Erfaring?

Indlæg af Bigfoot » 15 maj 2011 13:06

det har jeg.... og de kalder dem vist også hestepiller et sted.

De er særdeles velegnet til strøelse, men ikke til brændsel. De er bløde, og med meget smuld, samt meget mørke, altså meget bark i dem.

I min baxi danner de ufattelig meget slagger, og brænder meget hurtigt væk. Så svineriet taget i betragtning, samt den ringere brændværdi, kan det ikke svare sig.

Vi har 4 tons stående, til hestene, så det var jo klart de lige skulle prøves i baxien, og det var endda kun i et blandingsforhold 50/50% med barlinek, så jeg tør slet ikke tænke på hvor galt det vil svine, hvis det var rent af de billige.

Selve firmaet www.lavepriser.dk er ganske godt at handle med. Jeg bestilte mine piller mandag, betalte via dankort, og vognmanden som jeg havde bestilt, fik dem udleveret fredag, ganske som aftalt.
Jeg havde en reklamation over mine barlinek, grundet for meget smuld, og kontaktede dem derfor, og de var 100% loyale og det hele, og jeg fik dem ombyttet på deres regning, med levering og det hele. Det klager jeg ikke over, og jeg har så sandelig tænkt mig at handle med dem igen. Henvender man sig til dem på mail, så reagerer de indenfor et døgns tid telefonisk.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

HAVOG
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 57
Tilmeldt: 03 okt 2010 18:40
Mit fyr: Twin Heat CPI 12 og Junkers (BOSH) gas
Areal: 240 bolig+60 kælder
Brændsel: Stoker og Gas
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Geografisk sted: Farsø/Års

Re: Lavepriser.dk - 1298kr for en palle. Erfaring?

Indlæg af HAVOG » 15 maj 2011 13:35

Det er dem her øverst.. http://www.lavepriser.dk/index.php?page ... 2=58&l3=84

Der står ikke noget om de skulle være dårlige eller noget. Billedet viser også lyse piller. Men det kan jo snydes med. Jeg kan se de har 8 forskellige slags. Nogen ide om hvad der er bedst?

Mvh.
Henrik

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Lavepriser.dk - 1298kr for en palle. Erfaring?

Indlæg af Bigfoot » 15 maj 2011 21:45

altså hvor er du fra i landet????

For du skal være velkommen til at komme og se dem her ved mig. For det er virkelig ikke piller som er meget værd i en stoker.

Men jeg ville klart vælge piller fra German Pellets. Dem er der mange som er glade for. Selv kan jeg anbefale de NYE barlinek, for dem har jeg haft godt udbytte af.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Landbo
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1429
Tilmeldt: 20 nov 2008 20:55
Mit fyr: SK-STOKER 16 Kw med TM-3006
Areal: 170
Brændsel: Flis og andet brændbart.
Årligt forbrug: ????
Geografisk sted: Thy (Vest for Thisted)

Re: Lavepriser.dk - 1298kr for en palle. Erfaring?

Indlæg af Landbo » 15 maj 2011 23:03

HAVOG skrev:Hej

Kan se lavepriser.dk har piller til 1298,- for 900kg.. Syns det lyder billigt. Nogen erfaringe med dem og de piller?

Mvh. Henrik Vogt
Hej Henrik.

Den pille du spørger til er faktisk den næst dyreste af dem alle at fyre med på den side. :wink:

Har for sjov siddet og regnet kw prisen ud, på alle de otte udbudte typer på siden. Her er resultatet :)

Type 1: 0,3173125
Type 2: 0,2997685
Type 3: 0,3024594
Type 4: 0,3071853
Barlink: 0,3048979
Flexheat: 0,3291271
Germanpellets: 0,317048
Lava: 0,3045525

Resultatet er vel egentelig ret tankevækkende ikke ?
Mvh. Leif.
Selvgjort er absolut velgjort - når det virker efter hensigten !
Motto: Forsøg altid at lave tingene så enkelt det er muligt.


HAVOG
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 57
Tilmeldt: 03 okt 2010 18:40
Mit fyr: Twin Heat CPI 12 og Junkers (BOSH) gas
Areal: 240 bolig+60 kælder
Brændsel: Stoker og Gas
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Geografisk sted: Farsø/Års

Re: Lavepriser.dk - 1298kr for en palle. Erfaring?

Indlæg af HAVOG » 16 maj 2011 07:30

Hej

Jeg er fra Farsø/Års - 50km syd for ålborg - så der er et stykke ved til tyskland. Så hvis jeg skal have nogen dernedefra, skal jeg min tage 3 paller med fragtmand, måske skulle jeg høre nogen i området om vi sku bestille sammen. Derfor gider jeg ikke bestille noget hø til piller, som jeg så skal døje med. Jeg er føst ved at installere fyret nu her så er helt grøn på området - næsten ihvertfald. Du har ret det er tankevækkende at kw prisen er højest på de billigste.

Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Modtaget likes: 1 gang

Re: Lavepriser.dk - 1298kr for en palle. Erfaring?

Indlæg af Fer » 16 maj 2011 08:36

En anden ting der er værd at tænke over.. Træmasse indeholder samme energi pr kg. Om det så er eg eller fyrretræ. De eneste faktore der kan spille ind er aske % og vand %.

Derfor giver det ikke mening af de billigste har så dårlig et energiindhold, hvis ikke at der er urenheder blandet med ind i billedet. Jeg kunne godt tvivle på især askeindholdet!
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light

HAVOG
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 57
Tilmeldt: 03 okt 2010 18:40
Mit fyr: Twin Heat CPI 12 og Junkers (BOSH) gas
Areal: 240 bolig+60 kælder
Brændsel: Stoker og Gas
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Geografisk sted: Farsø/Års

Re: Lavepriser.dk - 1298kr for en palle. Erfaring?

Indlæg af HAVOG » 16 maj 2011 09:19

Ja der er nok noget affald i der gør det... Jeg prøver nogen andre så... Tak for rådet. I kender vel ikke nogen i Ålborg/Års/Løgstør området der sælger billige piller?

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Lavepriser.dk - 1298kr for en palle. Erfaring?

Indlæg af Bigfoot » 16 maj 2011 09:22

Fer » 16 May 2011, 08:36 skrev:En anden ting der er værd at tænke over.. Træmasse indeholder samme energi pr kg. Om det så er eg eller fyrretræ. De eneste faktore der kan spille ind er aske % og vand %.

Derfor giver det ikke mening af de billigste har så dårlig et energiindhold, hvis ikke at der er urenheder blandet med ind i billedet. Jeg kunne godt tvivle på især askeindholdet!
det er voldsomt på de billigeste der.... jeg kiggede lige ved lavepriser, og de har fjernet deres såkaldte hestepiller. Men kontakter du dem, og beder og piller til hestestrøelse, så er det dem de siger man skal have.

Jeg prøvede dem som sagt i min baxi, og tak skæbne et svineri. Der kom glashårde klumper af slagger i herden, allerede ved 50% blanding, ved vinterdrift, så det har været med konstant drift.

De er som sagt meget bløde, og går derfor nemt i stykker, og smuldrer.
Jeg kan da lige prøve at åbne en pose, og tage et billede af indholdet for jer. Jeg har som sagt, rigeligt af dem. :oops: (vi bruger så også omkring 1300kg/år til hestenes løsdrift)
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

HAVOG
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 57
Tilmeldt: 03 okt 2010 18:40
Mit fyr: Twin Heat CPI 12 og Junkers (BOSH) gas
Areal: 240 bolig+60 kælder
Brændsel: Stoker og Gas
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Geografisk sted: Farsø/Års

Re: Lavepriser.dk - 1298kr for en palle. Erfaring?

Indlæg af HAVOG » 16 maj 2011 13:07

Og du er sikker på det er de samme som dem der på siden? For det er da underligt de sælger dem som brændsel når de er så dårlige..


Besvar