Radiator til værkstedet...lukke for vandet

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Brugeravatar
Michael_B
Stoker IV
Stoker IV
11
Indlæg: 135
Tilmeldt: 07 nov 2012 18:13
Mit fyr: Benekov V-Ling 25 (2001)
Areal: 182 (2 plan)
Brændsel: Træpiller (GB Træpiller)
Fremviser gerne i postnummer: 9550
Dagligt forbrug: 30-40kg (24 Timer)
Geografisk sted: True, Mariager

Radiator til værkstedet...lukke for vandet

Indlæg af Michael_B »

Jeg overvejer mere og mere at smide et par radiator i værkstedet, men må man godt det selv?

Der sidder allerede en radiator i et andet rum som tidligere ejer brugte til hans motorcykel og det er sat til i fyrrummet

Den øverste af den tynde hvide slange er returløb fra den radiator, men hvordan gør man lige når man skal lukke for vandet? jeg har aldrig prøvet at skulle lukke helt for det så det er jeg lidt "nervøs" for at gøre, skal man lukke for det på hovedledningen nede i kloakken eller er der et andet sted?
slangen til fremløb siden sidder på den anden side af en hane som er lukket (bruger ik radiatoren lige p.t.)

Billede

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Radiator til værkstedet...lukke for vandet

Indlæg af Hjemme teori »

Hej Michael
Du behøver ikke lukke for "vandet", jeg går ud fra at du med kloaken, mener den brønd hvor vandet løber ind i huset. (Kloakken er der hvor dit spildevand løber, og der håber jeg ikke du har vandrør og haner)

Så vand og vandet i centralvarme anlægget er ikke det samme.
Man kan sagtens lave centralvarme installationen selv, men jeg mener nu man skal vide hvordan det virker, for at være sikker på at det også virker når man er færdig(især i denne kolde tid).

Så jeg tror du skal sætte dig rigtig godt ind i dit eget anlæg inden du går i gang, så vil du også vide hvor du skal lukke, hvis du kan lukke, eller om du skal have vandet af centralvarme anlægget for at lave det påtænkte.
Mvh. Sophus
Besvar