Naturlig cirkulation vil ikke i gang

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: Naturlig cirkulation vil ikke i gang

Indlæg af leo-pol »

hey...jeg tænker lidt på at hvis du nu fyre op i kedlen som man nu plejer... Når kedlen når de 80 grader. så åbne/lukke for dine hanerne så du køre retur direkte i kedel og frem gennem tank... Så vil pumpen vel sætte gang i cirkulationen... Selvfølig vil tanken ikke lades... Men mer for at sætte det igang... nu skriver du i dit første indlæg at det er en du landsted du lige har overtaget... Så tænker jeg lige hurtigt om i har tegnet en ejerskifteforsikring.... For så er det jo bare at ringe til en vvs'r... Så kommer han og han aner sikkert ikke en pind om selvcirkulation... Og det gør forsikringen sikkert heller ikke... Og så ender det sikkert med at du får skiftet alle dine rør..:-) min svorger fik nyt fyr af forsikringen til deres hus da det viste sig at deres kedel var alt for stort til deres hus og aldrig ville komme til køre til deres lille hus... Det var de tidligere ejere der hade indstaleret det... Så den åd ejerskifteforsikringen....bare en tanke Mvh leo-pol

nisseman
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 7
Tilmeldt: 06 sep 2010 09:00

Re: Naturlig cirkulation vil ikke i gang

Indlæg af nisseman »

Hej igen alle sammen

Her i weekenden tog jeg endnu en gang en grundig gennemgang af systemet. Denne gang fandt jeg så problemet, der havde gemt sig en envejs ventil på 1½" fremløb mod akku.tanken.
Så som jeg tolker det nu, så var problemet at 3/4" røret tog toppen af varmetrykket fra kedlen så der ikke var skub nok i det til at åbne envejs ventilen. I hvert fald ser problemet nu ud til endelig at være løst efter at envejs ventilen blev gjort ukampdygtig.

Mange tak for hjælpen med alle de gode forslag, det viste sig jo at flere af jer havde ret i den sidste ende.

/Michael
Besvar