Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af mejeristen » 24 feb 2010 11:11
hudle » 23 Feb 2010, 10:20 skrev:Den med laddomat 21 kræver forklaring.. jeg har ikke en dyt forstand på det med det udstyr der.. Hvis du kan beskrive hvor den skal sidde og dens funktion og i hvilken forbindelse den sidder så kan jeg måske finde det
hudle » 23 Feb 2010, 10:20 skrev: Ja jeg fyrer med regulær 4x4 tømmer som ikke er behandlet med noget .. de er helt rene hvis man kan sige det sådan og noget af det er ikke helt nede i fugtighed, men omkring 25-30 % måske.. Jeg fyrer ikke med malet træ eller noget.. det er helt råt hvis man kan sige det
Indlæg af hudle » 24 feb 2010 11:50
Indlæg af mejeristen » 24 feb 2010 11:55
Indlæg af hudle » 24 feb 2010 15:32
Indlæg af Ulrik » 24 feb 2010 15:41
Indlæg af Ole S. » 24 feb 2010 16:02
hudle » 24 Feb 2010, 15:32 skrev:Jeg bliver mere og mere skeptisk om hvordan det her fyr lige er sat sammen.. ham der boede her før var smed og har selv sat det op.. lidt af en fusker og krejler og det skulle være så billigt så mulig... Kom lige i tanke om noget.. Nu har jeg indstillet fyret så det køre 100 % efter hvordan forbrændingen skla køre i skueglasset.. Det ser fint ud med gullig flamme med blålig skær som i brugsanvisningen.. så er problemet bare at røggastemperaturen ligger på 270-350 grader når det er værst.. men aldrig under dette... Så blinker den jo helt vild fordi røggassen er for høj.. Så er mit spørgsmål.. Kan det være fordi slaggerne i røgkanalerne hvor røgrørene sidder i, at der er for stor belægning så det ikke aftager nok varme og nærmest isolere kedlen fra at tage varmen fra røgen når slaggeren sidder på røgkanalvæggen.. ?? Kan i følge mig.. forresten bor ved Ringkøbing
Indlæg af hudle » 24 feb 2010 16:09
Indlæg af hudle » 24 feb 2010 17:59
Indlæg af thy » 24 feb 2010 18:02
Indlæg af hudle » 24 feb 2010 20:17
Tilbage til "Fastbrændsel"