Jeg har bøvlet med lysføler mere eller mindre i 3 år, den har været udskiftet et par gange, sidste gang skilte jeg den ad, og fandt ud af at presningen mellem ledning og sensor var skidt, det blev fikset og den røg på lager igen.
her i weekenden var den gal igen, når herden er nyrenset virker det fint et par timer, men så begynder det at skabe sig igen.
Så blev jeg sur, løsningen blev 2 følere, en på hver side, og så kan jeg ellers love for at der var blus på, 99lux konstant under drift, og nul når fyret var slukket, hehe så var den ged barberet.
Efter et par timer i stuen måtte computeren lige forbi stokerkontrol, 0lux 10lux 8lux, hvad s.... fuld galop i fyrrummet igen, kiggede til herden, smask fuld med piller.
Ud med lysføler... pokkers den reparerede var helt kaput (æv, så kan jeg ikke kalde mig lysføler reparatør

)
Rense herd, opstart, i med en lus i stedet for føleren, 99lux. Så måtte jeg bruge en livline... afsted til en kammeret der havde en på lager, hjem og få den smidt i det nye hul som jeg havde boret, om minsanten om det ikke bare har virket siden.
Så løsningen hos dig kan være en ny placering, men prøv først med en ny sensor.
MVH. Kenneth