Briggs & Stratton brænder olie
: 19 sep 2020 15:02
Da jeg var ude og slå græs på min trofaste Husqvarna Rider fra 97, så jeg at der ind i mellem kom en meget kraftig røgsky ud af udstødningen.
Nogen gange så kraftig at motoren var ved at gå ud, og uafbrændte partikler lå på græsplænen og røg.
Jeg så at en gummislange på kaburator var røget af (Tror det er op til tændingsjustering, der er et plasticdrøvl i slange) Satte den på igen, uden at det hjalp.
Så at der stod en tåge op af oliepåfyldning
Har følgende antagelse;
Røg udvikling skyldtes at der brændes motorolie af.
Røgudvikling er ikke konstant, men motor køre uden røg i et stykke tid, og pludeselig væter det ud med hvid røg, og motor er ved at gå ud.
Ligesom at motor en gang imellem får et hiv motorolie
Kaburator er sort af olie i indsugning, hvor gummislange går på kaburator (Den der var faldet af)
Problem er kommet momentant
Tror det kan skyldes dårlig udluftning af krumptaphus - Olie ikke kan komme retur til krumptaphus - Defekt pakning, samt naturligvis at stempel/stempelringe/Cylinder ikke er tæt, så der er gennembrænding/kompression i krumtaphus
Men ved ikke rigtigt hvor jeg skal starte fejlsøgning
Nogen ideer ?
Nogen gange så kraftig at motoren var ved at gå ud, og uafbrændte partikler lå på græsplænen og røg.
Jeg så at en gummislange på kaburator var røget af (Tror det er op til tændingsjustering, der er et plasticdrøvl i slange) Satte den på igen, uden at det hjalp.
Så at der stod en tåge op af oliepåfyldning
Har følgende antagelse;
Røg udvikling skyldtes at der brændes motorolie af.
Røgudvikling er ikke konstant, men motor køre uden røg i et stykke tid, og pludeselig væter det ud med hvid røg, og motor er ved at gå ud.
Ligesom at motor en gang imellem får et hiv motorolie
Kaburator er sort af olie i indsugning, hvor gummislange går på kaburator (Den der var faldet af)
Problem er kommet momentant
Tror det kan skyldes dårlig udluftning af krumptaphus - Olie ikke kan komme retur til krumptaphus - Defekt pakning, samt naturligvis at stempel/stempelringe/Cylinder ikke er tæt, så der er gennembrænding/kompression i krumtaphus
Men ved ikke rigtigt hvor jeg skal starte fejlsøgning
Nogen ideer ?