Side 1 af 1

ladeventil

: 17 nov 2010 19:02
af lille_smed
hej alle samme jeg vil ud og købe en ny termostat til min lade ventil .. er sikker på den som er i nu er en 78 grader .. hvad vil der ske ved at sætte en 60 grader i

Re: ladeventil

: 17 nov 2010 19:29
af mejeristen
tja du vil formodentlig få en lidt lavere fremløbs temp.

Re: ladeventil

: 17 nov 2010 20:02
af lille_smed
jo men hvad med retur til kedlen den bliver vel ikke for kold

Re: ladeventil

: 17 nov 2010 20:25
af Landbo
Hej.

Ved ikke om det betyder noget i prakcis, at komme ned på de 60 grader. Mener dog man normalt anbefaler, at den bør være så høj det er muligt på en gasogen.

Men, kunne du ikke bruge en mellemløsning, eks. 72 graders ?

Re: ladeventil

: 17 nov 2010 20:52
af Zarge
Humm jeg har en 72er i og har lige hentet en 78er her til aften for at få ladetemperaturen højere op... Hvad er dit mål med en lavere termostat?

Re: ladeventil

: 17 nov 2010 21:54
af lille_smed
det er at min den små koger lidt inden bund temp komme nok op i temp til ventilen åbner helt op.. det vil jeg gerne af med og derfor vil jeg sætte en anden termostat i

Re: ladeventil

: 17 nov 2010 22:01
af Jens
Ja, jeg gik også fra en 78 til 72, for at kedlen kunne få lov at køre fuld skrue hele tiden. Havde også problemer med lidt punktkogning, hvor pumpen sugede boblerne til sig og derfor ydede for lidt.
For mit vedkommene så kører fyret meget bedre nu, med 72'eren i. Returtemp til kedlen ligger på 60-65 grader og så stiger den hen mod slutningen, hvor akku'en er ved at være varmet op. Hvor den så lader på tanken med 85-90 grader, men der er der ikke så meget i kedlen og har derfor ikke oplevet punktkogninger siden jeg skiftede termostat.

Re: ladeventil

: 17 nov 2010 22:04
af lille_smed
vil være surt hvis så mit problem ikke ændre sig fordi jeg har sat en for varm i .. men tak for jeres råd køre i med åben eller lukket ..

Re: ladeventil

: 17 nov 2010 22:06
af Zarge
Humm ok, syntes bare det lyder underligt at pumpen ikke kan holde kedlen nede i temperatur... Den skulle jo forestille at kunne klare 80kw eller noget i den stil... Mener min plejer at ligge omkring 15-20 grader mellem frem og retur når fyret virkelig får lov til at strække ben... Og mit problem er faktisk at jeg gerne vil ha fremløbet til tanken højere op inden laddomaten lukker det til tanken derfor vil jeg ha en højere i.... Men har du ikke fået en 72 er med... Mener de bliver solgt med enten 63+72 som min eller 72+78...

Re: ladeventil

: 17 nov 2010 22:07
af lille_smed
nej har købt fyret brugt .. så den var ikke med desværre