Forskel på woddy og Scotte

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Gert Jacobsen
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16 okt 2010 05:18

Forskel på woddy og Scotte

Indlæg af Gert Jacobsen »

Hej
Hvad er forskellen på de to brændere?
Mvh Gert

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11097
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Forskel på woddy og Scotte

Indlæg af Ulrik »

Mig bekendt er der ikke den store forskel, kun lidt i styringen.
MvH Ulrik©
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Forskel på woddy og Scotte

Indlæg af Dunas »

Det er fuldstændig korrekt. Dog har Woody et større display hvor den viser mere end scotten. Interface er stort set det samme. Man kan i pincippet sige, at forskellen er navnet. Woody sælges som hovedproduktet og scotten som en slags discontprodukt. Begge er produceret samme sted.
Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
15
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Forskel på woddy og Scotte

Indlæg af Frank_Rasmussen »

Displayet størrelse (og den øvrige hardware i styringen) er også nøjagtig ens, hvis vi taler version 6-styringer (og det gør vi, hvis det er anlæg købt siden foråret).

Forskellen er chippen (=programmet i styringen). Scotten er for øjeblikket vist på version 6.22; men Woody er på det næste trin: 6.50. I det sidste halve år har chippen til Scotten og Woody fulgt hinanden, og den eneste væsentlig forskel har været, at Woody'en har kunnet vise 3 grafiske billeder over anlæggets drift-måleringer og statusser.

Jeg ser, at nogle (f.eks. http://www.dvcenter.dk/index/woody-blackstar-pillefy) sælger Woody'er med version 6.2x-styringer...det er måske bare en manglende opdatering af hjemmesiden...

Version 6.50 har et menu-system, hvor man kan vælge mellem 5 menu-'stages' (engelsk for 'Tilstande'...vil jeg tror), så man kan vælge at se færre eller flere menu-punkter. I stage 1 vil derfor vise de allermest brugte menu-punkter, mens stage 5 viser alle menupunkter, som findes i styringen.

Version 6.50 har flere indstilingsmuligheder f.eks. til optænding, og til at sætte f.eks. både over og under set-punktet uafhængigt af hinanden.

I version 6.50 har noget NBE kalder "Dynamisk PI regulering", som vist går ud på, at PI-ledene automatisk formindskes med tiden. Desuden er der lavet noget med, at den eksterne sneg kører i længere tid ad gangen, og den interne snegl står for den endelig dossering. Om det virker godt, ved jeg ikke...

Hvis man kan få Woody'en til samme pris som Scotten i dagen situation, så vil de fleste vel vælge Woody'en, selvom Scotten jo egentlig er den mest gennemprøvede. Men det er nok altsammen flueknepperi...Så de ovenstående svar er nok rigtig gode... :)
levi

Re: Forskel på woddy og Scotte

Indlæg af levi »

Dunas » 19 Oct 2010, 19:55 skrev:Det er fuldstændig korrekt. Dog har Woody et større display hvor den viser mere end scotten. Interface er stort set det samme. Man kan i pincippet sige, at forskellen er navnet. Woody sælges som hovedproduktet og scotten som en slags discontprodukt. Begge er produceret samme sted.
Jeg er næsten helt enig :)

Woodyen har IKKE et større display, - det var i gamle dage det var sådan (4.xx - 5.xx), - men sådan har det ikke været i hele 2010 efter (6.xx) kom :)

Interfacemodulet ER det samme, - ingen forskel andet navnet Scotte eller Woody :)

Til Frank - Ja der er tale om en manglende opdatering, - du har helt ret i at den nye woody chip hedder 6.5x :)

levi

Re: Forskel på woddy og Scotte

Indlæg af levi »

Så er det rettet Frank, - nu du har sådan et falkeblik, - så må du meget gerne informere mig hvis du skulle støde på andre manglende opdateringer/fejl :)
Det kunnne du sikkert godt tjene en eltænder på i ny og næ :)
Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
15
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Forskel på woddy og Scotte

Indlæg af Frank_Rasmussen »

Hej levi,

Uden at det skal lyde indspist, så er du vist en af de få forhandler, der giver knus (har jeg læst), så alt hvad jeg kan gøre for dig er gratis :)

Hvis det er nogen trøst, så er Andersens Bioenergi vist nede på en version 6.1 på en Woody med høj rød/sort kedel...og medmindre Q-PRO har et meget stort lager af Opop 418-kedler, så er de nok heller ikke helt opdateret...
Senest rettet af Frank_Rasmussen 19 okt 2010 22:11, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Forskel på woddy og Scotte

Indlæg af Dunas »

Jeg har købt min woody ved Andresen Bioenergi, fik den leveret med 6.22 version. Men har fået den byttet til 6.50 version uden beregning. Så det passer ikke helt med 6.1x.
rappe
Stoker VIII
Stoker VIII
14
Indlæg: 309
Tilmeldt: 21 okt 2009 18:10
Mit fyr: woody 16kw v6.22 på luksus-kedel
Areal: 125
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Årligt forbrug: 5.5ton
Geografisk sted: ringsted

Re: Forskel på woddy og Scotte

Indlæg af rappe »

købte min woody for et år siden med hos q-pro med en 6.06 chip,som alle ved ikke virker,den burde vel have været skiftet inden?
Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
15
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Forskel på woddy og Scotte

Indlæg af Frank_Rasmussen »

Den 3. oktober 2009 skrev NBE (=Jannich) på deres forum, at ver. 6.06 var færdig, og ver. 6.07 var på tegnebrættet, så jeg synes, at du er lidt uretfærdigt mod den stakkels forhandler.

Ret beset så er din Woody vel, lige som min, blevet leveret direkte fra grossisten, Sanistål, uden at forhandleren har set eller rørt ved den.

Hvis skylden skal placeres et sted, så må det vel være hos NBE, der over kort tid lavede version 6.00 til 6.10, som vel er den sidste 'fejl'-version man gratis kan få opgraderet (hvis Åben Hus-arrangementet gratis opgraderinger ikke tæller med).

Besvar