problem med at kalibrere luften

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Bruzelius
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 1
Tilmeldt: 09 okt 2010 12:01

problem med at kalibrere luften

Indlæg af Bruzelius »

Hej

Vi fik udskiftet vores gasfyr i okt. 2008 til et Opop H430 træpillefyr.
Problemet er at vi ikke kan få det til at køre ordentligt...

Vi kan ikke få det til at kalibrere O2 så styre enheden kan komme til at køre optimalt, det skriver kalibreringsfejl hver gang vi prøver :o(
Sonden har været skiftet men det hjalp ikke...

Vi har haft et par forskellige som selv har pillefyr + 2 elektrikere til at kigge og måle på fyret og installationerne men uden held til at finde fejlen...

Vi har også haft byttet fyr med en smed som selv kører og sætter pillefyr op og som selv har pillefyr, han kan godt få vores fyr til at køre hjemme hos ham selv - men så snart vi bytter tilbage igen er problemet det samme ?
(problemet med kalibreringen var der også da vi havde hans fyr stående, ingen problemer med nogen fyrene når de står hjemme hos ham...?)

Hvem er EKSPERT ? Kan i anbefale en der kan få vores fyr til at køre optimalt før det bliver rigtig koldt ?

Mvh.

Thomas Bruzelius

Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
15
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: problem med at kalibrere luften

Indlæg af Frank_Rasmussen »

Velkommen!

Hvilken version af styringen har du?

Iltstyring er jo ikke en nødvendig del i en Woody for at få den til at køre godt. Tværimod er der en del, som mener, at det er spild af penge...dem hører jeg dog ikke til; men jeg kan ikke bevise noget...

Ilstyring på en Woody/Scotte er noget, som man først slår til, når man har finjusteret anlægget. Det er derefter meningen, at iltstyringen inden for nogle forholdsvis snævre grænser, skal forsøge at opretholde det gode blandningsforhold mellem luft og piller på trods af kvalitetsforskelle i pillerne, unøjagtigheder i den eksterne snegls præstationer, slid m.m.

Hvorfor kan I ikke få anlægget til at køre godt uden iltstyring? Manglende trækstabisator, dårlig skorsten, for meget smuld i pillerne, manglende justering....?

Hvis jeres iltstyringen godt kan kaliberes på andres styring; men ikke på jeres egen, så må det jo være styringen, som der er noget galt med.

Det vel er sidste udkald med garantien, og desuden står der i manualen, at hvis kaliberingen mislykkes (se f.eks. http://www.hedestoker.dk/content/Scotte ... 0drift.pdf ) så skal man gå direkte til fabrikanten, så jeg ville jeg kontakte NBE.

Se http://www.nordjysk-bioenergi.dk/ under 'Kontakt os'. Det er nok mest sikkert at skrive...
Brugeravatar
frølårsraketten
Stoker VII
Stoker VII
14
Indlæg: 286
Tilmeldt: 31 dec 2009 04:08
Mit fyr: Aduro H1
Areal: 109 m²
Brændsel: piller fra Helenemøllen
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

Re: problem med at kalibrere luften

Indlæg af frølårsraketten »

Svært at svare på, når du ikke skriver hvilken styring det drejer sig om. Hvis den er fra NBE, så regulerer versionerne op til 5 på pillemængden. Højere versionsnummer regulerer på luften, hvilket er langt det bedste. At regulere på pillemængden svarer lidt til at styre bilen vha. bakspejlet. Har selv droppet iltstyring på min vers. 4.12 der gav alt for store udsving.
Med venlig hilsen Pierre
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aduro H1

Besvar