M40i O2 fejl ?
: 10 jan 2010 00:19
Min kammerat har et M40i stoker og ringede i dag da det ikke ville køre. Han har haft en tekniker ude der har skiftet lambdasonden og pillet lidt og fået det til at køre, men til morgen ville det igen ikke og var gået ud.
Teknikeren har bare skiftet den over på manuel, og min kammerat har resat styringen så den røg tilbage på auto/iltstyring.
Nu kender jeg ikke twinheat men efter at ha gennemgået systemet, pillet lidt og kigget i manualen mener jeg at det stadig er iltstyringen der er problemer med. Sætter jeg den på manuelt starter det og kommer hurtigt op på 100% ydelse. Slår man over på auto og genstarter blir den hængende på nul i ydelse, da O2 ikke kommer under 20%.
Efter at ha kalibreret O2 til 21% og startet op igen, bliver O2 hængende på 20-21%. Sonden er udskiftet til en ny i går. Vi har prøvet at ombytte styringen uden ændringer, efterspændt alle skrueterminaler, lavet ekstra jordforbindelse på styringen, tjekket for utætheder og falsk luft, men kan ikke finde noget.
Gode råd søges![:roll: :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Teknikeren har bare skiftet den over på manuel, og min kammerat har resat styringen så den røg tilbage på auto/iltstyring.
Nu kender jeg ikke twinheat men efter at ha gennemgået systemet, pillet lidt og kigget i manualen mener jeg at det stadig er iltstyringen der er problemer med. Sætter jeg den på manuelt starter det og kommer hurtigt op på 100% ydelse. Slår man over på auto og genstarter blir den hængende på nul i ydelse, da O2 ikke kommer under 20%.
Efter at ha kalibreret O2 til 21% og startet op igen, bliver O2 hængende på 20-21%. Sonden er udskiftet til en ny i går. Vi har prøvet at ombytte styringen uden ændringer, efterspændt alle skrueterminaler, lavet ekstra jordforbindelse på styringen, tjekket for utætheder og falsk luft, men kan ikke finde noget.
Gode råd søges
![:roll: :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)