Ja, men det er begyndt at blive kedeligt. Der må sq da være noget jeg kan stille på
Nu har skuddet aldrig været så stort at der var forkullede piller i asken - asken er fin kaffebrun.
Da jeg startede Benekoven var "skuddet" kun lige et par cm over herden som selvfølgelig var hel ren. Jeg skrabede herden ren en gang i mellem i den tro at det var bedst.
Da jeg prøvede at lade asken ligge i længere tid, kunne jeg observere at "skuddet" voksede med askeringen. "Skuddet" er næsten lige så højt som askeringen.
Her forventede jeg nok at skuddet ville have samme højde - altså et par cm over herd.
Cirkulationspumpen står på trin 2, men jeg vil tro at den fint kan følge med på trin et med de varmegrader vi har nu.
Blæsten er jeg ligeglad med. Jeg har en røgsuger på skorstenen samt trækstabilisator. Begge mindsker trækket når det blæser og lemmen i trækstaqbilisatoren står aldrig helt åben.
Pastaen ved herd er udskiftet. Hullet til blæseren er tætnet. Jeg fik et nyt låg da det var andet ikke var tæt.
Disse ting gjorde at den begyndte at køre anderledes, bedre og det er nok det jeg lige skal vende mig til.
Problemet som nybegynder er at jeg ikke ved hvordan det skal være og hvordan det skal se ud.
Den kan sagtens følge med. I drift kører den fra pause og (kortvarigt) op til ca 45% drift ved normalt forbrug. Kedlen er fin og tør.
Røgtemp er 80 til 146 gr - de 146 gr. når den kun når den har kørt 100% i længere tid og det gør den når jeg en gang dagligt åbner alle døre og vinduer i huset og lufter ud i 3 min.
Jeg har bestilt 2 røgtermometre ved VVS G. da jeg her en lille mistanke om at den digitale måler viser for lidt.