Side 1 af 2

max o2

: 09 jan 2009 16:01
af Claus Frederiksen
hej jeg har lige haft besøg af en fra liagro,som var for at montere ny retort. :great: hvilket jo er skønt,men nu er fyret begyndt at komme med en "fejlmelding" max o2 ?? det sker når at magasinet er ved at være tømt,hvilket jeg undre mig lidt over for før den nye retort blev monteret kom den meddelse ik,der blev magasinet bare tømt og så ik mere.. nogen som kan forklare det :roll: jeg har også opdaget at efter han har været her gaber det stykke "flange" som retorten køre i, 3-4 mm i den ene side. der hvor den er spændt på kedlen.. + jeg opdagede at en af møtrikkerne sad løs. har prøvet at spænde det sammen men uden held,har det nogen betydning ??

Re: max o2

: 09 jan 2009 16:23
af Flunk
Sneglen skal selvfølgelig være spændt ordentligt på, eller er der risiko for falsk luft.
Det er måske det du kæmper med ved Max O2 alarmen.
Prøv et ringe til Liagro og hør hvad de siger.

Har aldrig prøvet det selv.
Jeg har også den nye retort, så jeg tror ikke det har noget med det at gøre.

Re: max o2

: 09 jan 2009 16:55
af Claus Frederiksen
tror heller ik at den nye retort er problemet. lidt svært at forklare,men skal prøve,sneglen er fast spænd på en sort "flange" som igen er spændt inde på siden af kedlen,og det er sidst nævnte som gaber i den ene side 3-4 mm denne sprække er kommet efter at der blevet monteret ny retort..
skal prøve at tage billed her senere idag...

Re: max o2

: 10 jan 2009 12:37
af søren ø
har du kalibreret din iltsonde.

Re: max o2

: 10 jan 2009 14:11
af Claus Frederiksen
øhh nope skal man det? hvis hvordan gør man så lige det.. går ud fra at iltsonden er den som sidder på røgafgang eller hvad? :oops:

Re: max o2

: 10 jan 2009 14:28
af Claus Frederiksen
lige et par billeder af der hvor den gaber
S5001212.JPG
S5001214.JPG

Re: max o2

: 10 jan 2009 15:15
af søren ø
Det er jo svært at vide om det gaber p.g.a dårlig tilspænding eller p.g.a en pakning der ligger imellem. Det ligner man kan skimte en pakning inde bagved.
Det med at kalibrere kan du hurtigt tjekke ved at trykke stop på fyret og åbne lågen så det får frisk luft. Hold så øje med hvad iltprocenten lander på i løbet af et par minutter. Går den over ca. 21 % skal du kalibrere. Det gør du ved at gå ind i iltmenuen (stadig med frisk luft til kedlen), kører ned hvor der står "kalibrer ilt". Tryk pil til højre, så skriver den om du vil kalib. og du trykker pil op og derefter pil højre. Så skriver den i displayet "ilt kalibreret ok" (forhåbentligt) Jeg mener det er rækkefølgen du skal trykke på pilene, men nu er det et stykke tid siden jeg har været der, ellers prøv dig lidt frem, men mener ikke det er helt ved siden af.

Re: max o2

: 10 jan 2009 15:53
af Flunk
Der gaber min også, det mener jeg den skal.

Re: max o2

: 10 jan 2009 16:44
af Claus Frederiksen
ok nå men kan så forstå at jeg skal have kalibret ilt for når jeg åbner låge stiger ilt hurtig...og når max... og udløser alarm.. takker mange gange...

Re: max o2

: 10 jan 2009 22:40
af søren ø
husker du at stoppe fyret først, for så skal den jo ikke gå i alarm. Den kan jo nemt ryge op på f.eks. 29% og så ved man jo den er gal.