radiatore

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Brugeravatar
hr mortensen
Stoker II
Stoker II
16
Indlæg: 36
Tilmeldt: 04 sep 2007 08:52
Mit fyr: BAXI 1,5
Areal: 200m² i 3 plan
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200

radiatore

Indlæg af hr mortensen »

hejsa icon_cheesygrin.gif

er i fuld gang med at ordne kælderen nu, og vil sætte radiatore op i alle kælderrum. det drejer sig om 6 rum inkl fyrrummet.

de skal bare sørge for en konstant jævn varm og tør kælder. min plan var så lidt at sætte en fordeller op med 3 afgange og så køre dem 2 og 2, det burde vel ikke give nogen problemmer??????????

da vi har gulvvarme på både 1. sal og stueplan, er der så noget vi skal være opmærksomme på med hensyn til tilslutning af frem og retur til radiatorene i forhold til gulvvarmen. "flow" ????????
håber i forstår mine spørgsmål :roll:
MVH jesper.

Brugeravatar
Ernst Drastrup
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 12 feb 2008 10:37
Geografisk sted: Arden
Blevet takket: 7 gange
Kontakt:

Re: radiatore

Indlæg af Ernst Drastrup »

Hej
Det vil da være både billigere og meget bedre, at købe 2 - 3 stykker Solar Venti, og stille dem op ad en lodret sydvent væg.

Det er kun en éngangs udgift, og jeg garanterer for, at fugten i kælderen forsvinder.

De bruger hverken olie eller El, men virker perfekt, hvergang der er en smule sol.

M.v.h.
Ernst
Første smed med solvarme i dk.
M.v.h.
Ernst
Første smed med solvarme i dk.
-- Min bog om Solvarme --
Brugeravatar
hr mortensen
Stoker II
Stoker II
16
Indlæg: 36
Tilmeldt: 04 sep 2007 08:52
Mit fyr: BAXI 1,5
Areal: 200m² i 3 plan
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200

Re: radiatore

Indlæg af hr mortensen »

nu har jeg bare de afmonterede radiatore fra resten af huset, så opsætnings udgiften er noget billigere med radiatore. langtidsudgiften er nok billigere med det system du snakker om, men det har jeg ikke lige planer om

Besvar