Så har jeg også fået mig en Passat C2-400
: 15 sep 2008 23:22
Hej Alle
Jeg er den nye ejer af et Passat C2-400, er ved at sætte det op og har fået lagt fjernvarmerørene i jorden. Skorstenen er hentet hjem og skal snart sættes op. Så I kan nok høre at jeg glæder mig til at det bliver vinter.
Jeg skrev på det åbne forum, her forleden, inden jeg oprettede mig som bruger vedr. opstilling af Pillefyr og Oliefyr på samme anlæg. Jeg sætter lige teksten ind her hvis nogen her kan hjælpe.
Hejsa.
Jeg er ved at lave mig et fint fyringsanlæg hvor jeg har en Passat C2 som primær varmekilde og en oliebrænder som lige skal spæde op de 5-10 dage om vinteren hvor Passaten ikke kan følge med. Yderligere skal Oliebrænderen også tage over hvis passaten går ud. Jeg opvarmer 3 lejligheder samt et hus på 230m2 som ikke er så godt isoleret. Så jeg regner med at stokeren kører med fin belastning. Ydelsen på passaten er 23Kw.
Mit spørgsmål er så til jer: er der nogen der har erfaring med hvorledes fyrene er koblet sammen? Den lette model er at lade fremløb fra passaten køre gennem oliekedelen og så ud i systemet, og blot sætte oliekedelens termostat lavere end passatens. Derved kobler oliekedlen automatisk ind hvis fremløbet bliver for koldt ( altså hvis passaten ikke kan følge med) Problemet med denne konstruktion er at man hele tiden vil have opvarmet oliekedlen selvom den meget sjældent kører med...
Den anden løsning kunne være at forbinde fyrene parallelt og sætte to magnetventiler på og lade anlæget styres af en PLC. Men så er spørgsmålet så, hvad med cirkulationspumper? Hvordan sikre man at der bliver flow gennem begge kedler uden at det er styret af kedlens indre modstand?
Der må være nogen der har prøvet at lave sådan et anlæg før mig!!
Jeg vil meget gerne høre hvad andre i ligende situation har gjort.
Jeg er den nye ejer af et Passat C2-400, er ved at sætte det op og har fået lagt fjernvarmerørene i jorden. Skorstenen er hentet hjem og skal snart sættes op. Så I kan nok høre at jeg glæder mig til at det bliver vinter.
Jeg skrev på det åbne forum, her forleden, inden jeg oprettede mig som bruger vedr. opstilling af Pillefyr og Oliefyr på samme anlæg. Jeg sætter lige teksten ind her hvis nogen her kan hjælpe.
Hejsa.
Jeg er ved at lave mig et fint fyringsanlæg hvor jeg har en Passat C2 som primær varmekilde og en oliebrænder som lige skal spæde op de 5-10 dage om vinteren hvor Passaten ikke kan følge med. Yderligere skal Oliebrænderen også tage over hvis passaten går ud. Jeg opvarmer 3 lejligheder samt et hus på 230m2 som ikke er så godt isoleret. Så jeg regner med at stokeren kører med fin belastning. Ydelsen på passaten er 23Kw.
Mit spørgsmål er så til jer: er der nogen der har erfaring med hvorledes fyrene er koblet sammen? Den lette model er at lade fremløb fra passaten køre gennem oliekedelen og så ud i systemet, og blot sætte oliekedelens termostat lavere end passatens. Derved kobler oliekedlen automatisk ind hvis fremløbet bliver for koldt ( altså hvis passaten ikke kan følge med) Problemet med denne konstruktion er at man hele tiden vil have opvarmet oliekedlen selvom den meget sjældent kører med...
Den anden løsning kunne være at forbinde fyrene parallelt og sætte to magnetventiler på og lade anlæget styres af en PLC. Men så er spørgsmålet så, hvad med cirkulationspumper? Hvordan sikre man at der bliver flow gennem begge kedler uden at det er styret af kedlens indre modstand?
Der må være nogen der har prøvet at lave sådan et anlæg før mig!!
Jeg vil meget gerne høre hvad andre i ligende situation har gjort.