Så stopper jeg også med Nitro-x
: 27 jun 2008 06:57
Hej.
Jeg har i tidligere indlæg givet udtryk for at min andvendelse af Nitro-x gik problemfrit, og at jeg ikke havde opserveret de kraftige tæringer som er beskrevet andet sted i dette forum. jeg har i går konstateret kraftig tæring i snegl og sneglerør samt i akslen mellem germotor og snegl.
![Billede](http://www.postimage.org/gx1lbgHJ.jpg)
Sneglen er næsten tæret igennem ca 15 cm fra hærden. Det metal som er tilbage på de 20 cm hvor tæringen er værst er tyndt som natpotteblik.
![Billede](http://www.postimage.org/gx1lbqGi.jpg)
10mm bolt i overgangen mellem snegl og aksel fra gearmotor er knækket pga. tæring, brudfladen svare ca til en 4mm bolt, og akslen fra gearmotor og ind i sneglerøret er også tæret så meget at den ikke kan bruges igen.
![Billede](http://www.postimage.org/Pqwn3HJ.jpg)
Der ligner udtræk af salpeter (det smager af salt) mellem flangerne ved gearmotor.
Jeg skal understrege at KSM ikke har lovet mig at fyret kunne køre med Nitro-x og at jeg har gjort det for egen risiko. Jeg er stadig glad for min 275-18
Jeg er stoppet med at bruge Nitro-x og vil hermed advare andre mod at bruge dette produkt.
Jeg har i tidligere indlæg givet udtryk for at min andvendelse af Nitro-x gik problemfrit, og at jeg ikke havde opserveret de kraftige tæringer som er beskrevet andet sted i dette forum. jeg har i går konstateret kraftig tæring i snegl og sneglerør samt i akslen mellem germotor og snegl.
![Billede](http://www.postimage.org/gx1lbgHJ.jpg)
Sneglen er næsten tæret igennem ca 15 cm fra hærden. Det metal som er tilbage på de 20 cm hvor tæringen er værst er tyndt som natpotteblik.
![Billede](http://www.postimage.org/gx1lbqGi.jpg)
10mm bolt i overgangen mellem snegl og aksel fra gearmotor er knækket pga. tæring, brudfladen svare ca til en 4mm bolt, og akslen fra gearmotor og ind i sneglerøret er også tæret så meget at den ikke kan bruges igen.
![Billede](http://www.postimage.org/Pqwn3HJ.jpg)
Der ligner udtræk af salpeter (det smager af salt) mellem flangerne ved gearmotor.
Jeg skal understrege at KSM ikke har lovet mig at fyret kunne køre med Nitro-x og at jeg har gjort det for egen risiko. Jeg er stadig glad for min 275-18
Jeg er stoppet med at bruge Nitro-x og vil hermed advare andre mod at bruge dette produkt.