Så stopper jeg også med Nitro-x
: 27 jun 2008 06:57
Hej.
Jeg har i tidligere indlæg givet udtryk for at min andvendelse af Nitro-x gik problemfrit, og at jeg ikke havde opserveret de kraftige tæringer som er beskrevet andet sted i dette forum. jeg har i går konstateret kraftig tæring i snegl og sneglerør samt i akslen mellem germotor og snegl.
Sneglen er næsten tæret igennem ca 15 cm fra hærden. Det metal som er tilbage på de 20 cm hvor tæringen er værst er tyndt som natpotteblik.
10mm bolt i overgangen mellem snegl og aksel fra gearmotor er knækket pga. tæring, brudfladen svare ca til en 4mm bolt, og akslen fra gearmotor og ind i sneglerøret er også tæret så meget at den ikke kan bruges igen.
Der ligner udtræk af salpeter (det smager af salt) mellem flangerne ved gearmotor.
Jeg skal understrege at KSM ikke har lovet mig at fyret kunne køre med Nitro-x og at jeg har gjort det for egen risiko. Jeg er stadig glad for min 275-18
Jeg er stoppet med at bruge Nitro-x og vil hermed advare andre mod at bruge dette produkt.
Jeg har i tidligere indlæg givet udtryk for at min andvendelse af Nitro-x gik problemfrit, og at jeg ikke havde opserveret de kraftige tæringer som er beskrevet andet sted i dette forum. jeg har i går konstateret kraftig tæring i snegl og sneglerør samt i akslen mellem germotor og snegl.
Sneglen er næsten tæret igennem ca 15 cm fra hærden. Det metal som er tilbage på de 20 cm hvor tæringen er værst er tyndt som natpotteblik.
10mm bolt i overgangen mellem snegl og aksel fra gearmotor er knækket pga. tæring, brudfladen svare ca til en 4mm bolt, og akslen fra gearmotor og ind i sneglerøret er også tæret så meget at den ikke kan bruges igen.
Der ligner udtræk af salpeter (det smager af salt) mellem flangerne ved gearmotor.
Jeg skal understrege at KSM ikke har lovet mig at fyret kunne køre med Nitro-x og at jeg har gjort det for egen risiko. Jeg er stadig glad for min 275-18
Jeg er stoppet med at bruge Nitro-x og vil hermed advare andre mod at bruge dette produkt.