Handelsbetingelser ved køb af varmepumpe fra Bilka :-)
: 21 jun 2022 19:57
Hej,
Har lige købt en varmepumpe på Bilkas webshop.
https://www.bilka.dk/produkter/panasoni ... 100435884/
Bilka har nogle meget klare handelsbetingelser, som man accepterer i forbindelse med købet, herunder reklamation.
Efter købet modtager jeg en email fra Novasolar, se længere nede i opslaget:
Det er muligt at Novasolar sender varmepumpen til mig via et samarbejde med Bilka, men mener nu stadigvæk at min købsaftale er med Bilka.
Syntes ikke at det gør Novasolar berettiget til at reducerer mine reklamationskrav til hvordan de mener det skal være.
Jeg har følgende "aftale" med Bilka ved reklamation:
Reklamation - guide til defekte varer?
Du har 2 års reklamationsret fra modtagelsen af varen. Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig op til 2 år efter, at du modtog varen.
Du kan enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Har så lige bestemt mig for, at det ikke bliver Novasolar der evt. skal installere varmepumpen
Email fra Novasolar:
Kære xxx
Tillykke med købet af din nye varmepumpe hos Bilka.
Du har købt en varmepumpe uden montage. Vi kontakter dig telefonisk inden vi afsender varmepumpen.
I forbindelse med købet, er der enkelte ting du skal være opmærksom på.
Var du klar over at du kunne købe montage af varmepumpen hos Bilka
læs mere her
Ved køb af varmepumpen og montagen i Bilka har du følgende fordele:
• Du opnår en udvidet garanti på både montage og produkt på op til 5 år
• Landsdækkende med egne certificerede KMO montører – certificerede ”Panasonic Pro Partnere” og ”VE Varmepumper” – ”VE” er Energistyrelsens anbefalede montører med certificering.
• Du skal kun kontakte et sted – hvis der er fejl på produkt eller montage
• Garantien er begrænset til købelovens bestemmelser, når du får en anden montør til at monterer din varmepumpe, det er således denne montør der skal give en evt. udvidet garanti.
• Det er lovkrav at varmepumper opsættes af firma og montør der er KMO eller certificeret kølemontør. Garanti bortfalder HELT hvis der ikke kan vises en faktura på dette ved en reklamation på produkt.
• Hurtig service på din varmepumpe, hvis der opstår problemer relateret til produktet eller monteringen.
NovaSolar AS er landsdækkende specialister og laver ikke andet – så det er din sikkerhed for at produkt og garanti består.
Montøren du vælger skal være autoriseret kølemontør, eller et KMO-autoriseret firma, da garantien ellers vil bortfalde helt, da det er et lovkrav. Du skal som kunde kunne fremvise gyldig dokumentation for at varmepumpen er monteret og serviceret af en autoriseret kølemontør. Her vil du opretholde den garanti som gives efter alm. købelov. Det er således din valgte montør, der overfor dig skal give dig en udvidet garanti, hvis en sådan tilbydes
Garanti og reklamationsret:
Hvis du ikke får foretaget et årligt serviceeftersyn af varmepumper med over 1 kg kølemiddel, af en KMO godkendt servicemontør, vil garantien alene gælde som beskrevet i købeloven, således at der er 6 mdr. garanti og 2 års reklamationsret.
Hvis du ikke får foretaget serviceeftersyn hvert andet år, af varmepumper med under 1 kg kølemiddel, af en KMO godkendt servicemontør i et KMO-autoriseret firma, vil garantien alene gælde som beskrevet i købeloven, således at der er 6 mdr. garanti og 2 års reklamationsret.
Reklamation ved køb af varmepumpe uden montage:
95% af alle reklamationer på varmepumper skyldes fejlmontage. Bliver NovaSolar krævet ud på en reklamation vedr. en varmepumpe solgt uden montage, og det skyldes fejlmontage/mangler af kølemontøren som kunden har valgt, vil omkostninger i forbindelse med reklamationen, blive faktureret direkte til kunden. Ønsker kunden reklamationen udbedret vil der også være mulighed for dette. Beløbet vil bliver faktureret direkte til kunden. Kunden må efterfølgende selv forsøge at få omkostningen dækket af den oprindelige valgte kølemontør.
"Vejledning og Råd” - vedhæftet i fil, er vores erfaringer på, hvad du kan/bør være opmærksom på i din daglige drift af varmepumpen.
Vi håber du er tilfreds med din varmepumpe og vi hører gerne herom, hvis du har spørgsmål.
Mvh Novasolar A/S
med venlig hilsen
Bjarne
Har lige købt en varmepumpe på Bilkas webshop.
https://www.bilka.dk/produkter/panasoni ... 100435884/
Bilka har nogle meget klare handelsbetingelser, som man accepterer i forbindelse med købet, herunder reklamation.
Efter købet modtager jeg en email fra Novasolar, se længere nede i opslaget:
Det er muligt at Novasolar sender varmepumpen til mig via et samarbejde med Bilka, men mener nu stadigvæk at min købsaftale er med Bilka.
Syntes ikke at det gør Novasolar berettiget til at reducerer mine reklamationskrav til hvordan de mener det skal være.
Jeg har følgende "aftale" med Bilka ved reklamation:
Reklamation - guide til defekte varer?
Du har 2 års reklamationsret fra modtagelsen af varen. Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig op til 2 år efter, at du modtog varen.
Du kan enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Har så lige bestemt mig for, at det ikke bliver Novasolar der evt. skal installere varmepumpen
Email fra Novasolar:
Kære xxx
Tillykke med købet af din nye varmepumpe hos Bilka.
Du har købt en varmepumpe uden montage. Vi kontakter dig telefonisk inden vi afsender varmepumpen.
I forbindelse med købet, er der enkelte ting du skal være opmærksom på.
Var du klar over at du kunne købe montage af varmepumpen hos Bilka
læs mere her
Ved køb af varmepumpen og montagen i Bilka har du følgende fordele:
• Du opnår en udvidet garanti på både montage og produkt på op til 5 år
• Landsdækkende med egne certificerede KMO montører – certificerede ”Panasonic Pro Partnere” og ”VE Varmepumper” – ”VE” er Energistyrelsens anbefalede montører med certificering.
• Du skal kun kontakte et sted – hvis der er fejl på produkt eller montage
• Garantien er begrænset til købelovens bestemmelser, når du får en anden montør til at monterer din varmepumpe, det er således denne montør der skal give en evt. udvidet garanti.
• Det er lovkrav at varmepumper opsættes af firma og montør der er KMO eller certificeret kølemontør. Garanti bortfalder HELT hvis der ikke kan vises en faktura på dette ved en reklamation på produkt.
• Hurtig service på din varmepumpe, hvis der opstår problemer relateret til produktet eller monteringen.
NovaSolar AS er landsdækkende specialister og laver ikke andet – så det er din sikkerhed for at produkt og garanti består.
Montøren du vælger skal være autoriseret kølemontør, eller et KMO-autoriseret firma, da garantien ellers vil bortfalde helt, da det er et lovkrav. Du skal som kunde kunne fremvise gyldig dokumentation for at varmepumpen er monteret og serviceret af en autoriseret kølemontør. Her vil du opretholde den garanti som gives efter alm. købelov. Det er således din valgte montør, der overfor dig skal give dig en udvidet garanti, hvis en sådan tilbydes
Garanti og reklamationsret:
Hvis du ikke får foretaget et årligt serviceeftersyn af varmepumper med over 1 kg kølemiddel, af en KMO godkendt servicemontør, vil garantien alene gælde som beskrevet i købeloven, således at der er 6 mdr. garanti og 2 års reklamationsret.
Hvis du ikke får foretaget serviceeftersyn hvert andet år, af varmepumper med under 1 kg kølemiddel, af en KMO godkendt servicemontør i et KMO-autoriseret firma, vil garantien alene gælde som beskrevet i købeloven, således at der er 6 mdr. garanti og 2 års reklamationsret.
Reklamation ved køb af varmepumpe uden montage:
95% af alle reklamationer på varmepumper skyldes fejlmontage. Bliver NovaSolar krævet ud på en reklamation vedr. en varmepumpe solgt uden montage, og det skyldes fejlmontage/mangler af kølemontøren som kunden har valgt, vil omkostninger i forbindelse med reklamationen, blive faktureret direkte til kunden. Ønsker kunden reklamationen udbedret vil der også være mulighed for dette. Beløbet vil bliver faktureret direkte til kunden. Kunden må efterfølgende selv forsøge at få omkostningen dækket af den oprindelige valgte kølemontør.
"Vejledning og Råd” - vedhæftet i fil, er vores erfaringer på, hvad du kan/bør være opmærksom på i din daglige drift af varmepumpen.
Vi håber du er tilfreds med din varmepumpe og vi hører gerne herom, hvis du har spørgsmål.
Mvh Novasolar A/S
med venlig hilsen
Bjarne