Side 1 af 2

Hjælp til Windows vista/windows IE/Cybercity internet

: 14 jun 2008 17:55
af Brian B
Hej
Min computer eller internet forbindelse er åndsvag når jeg klikker på et link eller en ny kat feks på stoker pro så kommer denne besked:


--------------------------------------------------------------------------------

Connection Test Failed

Make sure your device is connected to a telephone jack using the included phone wire. Otherwise contact your ISP.

If your ISP gives you a static (fixed) IP address, please configure the Internet settings on the device (click here to access the web configurator)



--------------------------------------------------------------------------------


Eller en anden hvor der osse er bokse til at skrive noget kodeværk i men lukker jeg og åbner igen kan den måske virke i 10 min.. er der nogen der kan hjælpe ?

Re: Hjælp til Windows vista/windows IE/Cybercity internet

: 14 jun 2008 17:57
af Brian B
--------------------------------------------------------------------------------

Enter the username and passord exactly as your ISP assigned them.


System Password
User Name
Password


--------------------------------------------------------------------------------



Dette er den anden der kommer

Re: Hjælp til Windows vista/windows IE/Cybercity internet

: 14 jun 2008 21:26
af Ulrik
Vista er en drillepind og egentligt ret indviklet når man hr været vant til XP.
Hvis der ikke er nogen der kan hjælpe dig her, så prøv på Eksperten

Re: Hjælp til Windows vista/windows IE/Cybercity internet

: 15 jun 2008 00:05
af H.S
Linux styrer ;-))
Især Debian

Re: Hjælp til Windows vista/windows IE/Cybercity internet

: 16 jun 2008 20:56
af Jobak
Brian B skrev:Hej
Min computer eller internet forbindelse er åndsvag når jeg klikker på et link eller en ny kat feks på stoker pro så kommer denne besked:


--------------------------------------------------------------------------------

Connection Test Failed

Make sure your device is connected to a telephone jack using the included phone wire. Otherwise contact your ISP.

If your ISP gives you a static (fixed) IP address, please configure the Internet settings on the device (click here to access the web configurator)



--------------------------------------------------------------------------------


Eller en anden hvor der osse er bokse til at skrive noget kodeværk i men lukker jeg og åbner igen kan den måske virke i 10 min.. er der nogen der kan hjælpe ?
Hej
Lyder som om din router ikke er konfigureret fra Cybercity. Det eneste du skal gøre er at klikke/åbne "(click here to access the web configurator)". Passwordet til router er den samme som dit "DSL password" Dernæste starter en automatisk guide bla. skal du indtaste det du har modtaget på et stykke papir, typisk: dslxxxxxx + et password som også er på papiret.
Ellers vil jeg anbefale Cybercitys support på 70 10 11 09 (9-20.00)
Vista prøver først at lave en internet connection på netværkskortet, hvis der ikke er forbindelse vil den prøve med et modem.
Når du først har sat din interforbindelse til at bruge netværkskortet som "default", gør den det ikke mere.
Prøv evt at læse det medfølgende papir der var med routeren
Lyder det som noget vrøvl, kan du da smide mig en PM. Så vil jeg gerne hjælpe dig.

Re: Hjælp til Windows vista/windows IE/Cybercity internet

: 21 jun 2008 18:32
af Brian B
Hej Tak for forslagene
Jeg ringede til cybercity 3 gange og de mener det er min splitter der er tosset for der er meget støj på min forbindelse men jeg er under 3 km fra telefon centralen.. det er utroligt hva de kan se inde fra dem af...
Så jeg må se om det hjælper når den kommer.

Re: Hjælp til Windows vista/windows IE/Cybercity internet

: 22 jun 2008 09:58
af Winther
Her har vi også haft ganske meget bøvl med Cybercity og deres isenkram, som efter sigende er noget billigt lo.., icon_cheesygrin.gif
Inden sammenlægningen med bla Sonofon fik man en ganske fin service og tingene fungerede, men nu kan man vente i køen i halve timer og være ved at brække sig af deres elendige muzak.

Re: Hjælp til Windows vista/windows IE/Cybercity internet

: 22 jun 2008 11:38
af Jobak
Brian B skrev:Hej Tak for forslagene
Jeg ringede til cybercity 3 gange og de mener det er min splitter der er tosset for der er meget støj på min forbindelse men jeg er under 3 km fra telefon centralen.. det er utroligt hva de kan se inde fra dem af...
Så jeg må se om det hjælper når den kommer.
Selv tak.
Det lyder godt nok utroligt!!! Der er ikke megen elektronik i splitteren der kan gå i stykker. Enten virker den, eller også virker den ikke. Men med elektronik skal man aldrig sige aldrig. Jeg vil nu påstå at det hardware de bruger, er fuldt på højde med TDC's hvad angår kvalitet, jeg har haft begge dele. Det med at der er lang kø er fordi man lige skal tænke på, at når du ringer (lige hjem fra arbejde og lign.) - ja så ringer alle andre også. Hvis man kan - ring fra arbejdet midt på dagen og måske ha en hjælpende hånd i hjemmet hvis routeren skal genstartes. (og nej jeg arbejder ikke hos Cybercity :wink: )
Jeg syntes mere det lyder som en kabel fejl hvis altså routeren er konfigureret, måske er derfor du bliver "smidt af" jævnligt.
Hvor mange DB støj er der på linien ?
Har du prøvet at hive "alle" telefoner ud af stikket ? Det kan nemlig også være en defekt telefon der støjer. Men det har Cybercity garanteret sagt allerede.
Held og lykke med splitteren... :great:

Re: Hjælp til Windows vista/windows IE/Cybercity internet

: 22 jun 2008 20:08
af Brian B
Jamen vi har kun et telefon stik og når jeg tager modemet fra er der ingen støj på telefonen men det er der når modemet er i... lad os nu se ellers må de igang igen..
Jeg fik konfigureret modemet og routeren osv... uden det hjalp

Re: Hjælp til Windows vista/windows IE/Cybercity internet

: 22 jun 2008 20:16
af Julehund
har du prøvet internet uden telefonen er tilsluttet??