i køkkenet havde jeg skilt vask og afløb for at køre et rensebånd i. og får stød ved at røre ved stålvasken. måler spænding over rensebånd og vask. tager opvaskemaskine fra og spænding forsvinder.
Der var ikke jord på opvaskemaskine skal siges men hvor ellers kan den fejl stamme fra
Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
70V ac mellem rensebånd og vask
-
- Stoker XV
- Mit fyr: RTB Fumus 10kW/ATMOS DC 18 S
- Areal: 189+110VVB
- Brændsel: Barlinek 8mm/brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 9830
- Geografisk sted: Tæt på Hjørring
- Givet likes: 129 gange
- Modtaget likes: 259 gange
Re: 70V ac mellem rensebånd og vask
Jeg havde samme problem. Hvis jeg rørte køkkenvasken og opvaskemaskinen med en let berøring samtidigt fik jeg stød. Hvis jeg til gengæld tog ordentligt fat i begge dele kunne jeg ikke mærke noget. Jeg fik ordentlig jord på opvaskemaskinen og problemet forsvandt.
Min teori er at der var lidt krybestrøm som opstår fordi betjeningen er med touch. Tvivler på at der havde været problemer med gammeldags dreje/tryk-knapper.
Skynd dig at få opvaskemaskinen jordet ordentligt - det er det eneste rigtige at gøre.
Min teori er at der var lidt krybestrøm som opstår fordi betjeningen er med touch. Tvivler på at der havde været problemer med gammeldags dreje/tryk-knapper.
Skynd dig at få opvaskemaskinen jordet ordentligt - det er det eneste rigtige at gøre.
- BWJ
- Stoker XVII
- Areal: 155
- Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
- Dagligt forbrug: 0
- Årligt forbrug: 0
- Givet likes: 185 gange
- Modtaget likes: 226 gange
Eller vandinstallationensvanggaard skrev: ↑22 sep 2021 12:40Jeg havde samme problem. Hvis jeg rørte køkkenvasken og opvaskemaskinen med en let berøring samtidigt fik jeg stød. Hvis jeg til gengæld tog ordentligt fat i begge dele kunne jeg ikke mærke noget. Jeg fik ordentlig jord på opvaskemaskinen og problemet forsvandt.

Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
-
- Stoker XIX
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Givet likes: 374 gange
- Modtaget likes: 396 gange
"Snydemåden" er at forbinde vaskemaskinens jord, til vandrøret (Hvis det er et jernrør)svanggaard skrev: ↑22 sep 2021 12:40Jeg havde samme problem. Hvis jeg rørte køkkenvasken og opvaskemaskinen med en let berøring samtidigt fik jeg stød. Hvis jeg til gengæld tog ordentligt fat i begge dele kunne jeg ikke mærke noget. Jeg fik ordentlig jord på opvaskemaskinen og problemet forsvandt.
- pelle
- Supporter
- Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
- Areal: 240
- Brændsel: gran og fyr og sol
- Fremviser gerne i postnummer: 6900
- Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
- Geografisk sted: lidt syd for herning
- Givet likes: 279 gange
- Modtaget likes: 358 gange
Købte et hus sidste år. Der er jord i alle installationer. Der var bare ingen jordspyd. Det er der nu.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
- MichaelK
- Stoker XVIII
- Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
- Areal: ca. 300kvm.
- Brændsel: Træpiller 6 mm.
- Fremviser gerne i postnummer: 8410
- Årligt forbrug: ca 5,5 t.
- Geografisk sted: Feldballe-Djursland
- Givet likes: 329 gange
- Modtaget likes: 327 gange
Har haft samme oplevelse. Fik så jordet opvaskemaskinen, og problemet forsvandt 

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«
Citat: Mark Twain
-
- Stoker VII
- Mit fyr: BlackStar+ 16 kW
- Areal: 240
- Brændsel: piller
- Givet likes: 140 gange
- Modtaget likes: 10 gange
Ja touch kunne godt være "et problem", men det har jeg dog ikke.svanggaard skrev: ↑22 sep 2021 12:40Jeg havde samme problem. Hvis jeg rørte køkkenvasken og opvaskemaskinen med en let berøring samtidigt fik jeg stød. Hvis jeg til gengæld tog ordentligt fat i begge dele kunne jeg ikke mærke noget. Jeg fik ordentlig jord på opvaskemaskinen og problemet forsvandt.