Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Blackstar plus

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Blackstar plus

Indlæg af Dunas » 11 jun 2021 17:53

Cyberfox skrev:
09 jun 2021 22:44
Hej,

Tak for jeres input. Jeg er endt med et BS+ 16kw med V13 styring.

Der er desværre ikke røgsuger, men den har o2 sensor - så håber det kan kompensere for evt varierende skorstenstræk.

Silo er typen hvor sneglen tager et 45 graders buk, og det skulle vist kunne give problemer. Dog koster en ekstra løs snegl kun ca 600,-

Men nu ser jeg mange der har boret huller i sneglrøret for at komme af med smuld, hvordan løser jeg det på BS+ med den såkaldte design silo hvor sneglen er ret stejl?

Og til sidst, nogen der har nogle gode ideer til hvordan jeg løfter BS+ kedlen nemt.
(På baxi kan man løfte via røgrøret - jeg har ikke kunnet finde noget løftepunkt/øje på BS kedlen)
Der er flere der har bøvlet med scotte silo (NBE standard silo). Sjovt nok har jeg aldrig haft de problemer. Dengang tilbage omkring 2010,
da jeg købte mit BS med 16 kw brænder fravalgte jeg NBE standard silo og købte en Mafa mini silo, da det passede i mit setup.
Har aldrig nogensinde døjet med smuld. Tænker det har noget med designet og gøre, siden NBE døjer med smuld.
Jeg har kørt med alle mulige forskellige pille typer igennem de 10-11 år jeg har haft fyret.
https://vvs-selvbyg.dk/iwabo-villa-s-vi ... escription


Besvar