Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pas på når der skiftes elselskab

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
pendec

Re: Pas på når der skiftes elselskab

Indlæg af pendec » 15 jun 2021 10:09

Nå,
der snakkes om høje elpriser i år, så måske det ikke 100% modstrøm, som takserer mega højt. Det var mig som blev overrasket denne morgen.


Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Pas på når der skiftes elselskab

Indlæg af Dunas » 15 jun 2021 15:39

pendec skrev:
15 jun 2021 10:09
Nå,
der snakkes om høje elpriser i år, så måske det ikke 100% modstrøm, som takserer mega højt. Det var mig som blev overrasket denne morgen.
Jeg har lige fået min mdr. regning fra nettopower (maj 2021), det er business as usual, som sådan ingen ændringer i pris.....
Skal forstås, jeg kan ikke registrere høje el priser ved nettopower indtil nu.

pendec

Re: Pas på når der skiftes elselskab

Indlæg af pendec » 15 jun 2021 19:17

Dunas skrev:
15 jun 2021 15:39
Jeg har lige fået min mdr. regning fra nettopower (maj 2021), det er business as usual, som sådan ingen ændringer i pris.....
Skal forstås, jeg kan ikke registrere høje el priser ved nettopower indtil nu.
Jeg kan ikke huske hvordan Nettopower regner priserne ud men der er forskelle, Ewii er også oppe i 48 - 58 øre lige nu på deres side, så der er nogle peaks på spotpriserne. Jeg noterede mig også forskelle på priserne på norlys.dk når jeg checkede.

Lige nu ser de sådan her ud: https://norlys.dk/kundeservice/el/flexel-prisudvikling
60-100 øre pr. kWh igennem dagens 24 timer, så den er høj både øst og vest og det er så dog oftest gennemsnittet på 30 dage de fleste kører ud fra.

Nettopower er også oppe i 60 øre for maj måned, som de skriver her: https://www.nettopower.dk/el/elpriser/


Jeg glemte at nævne at vores afgifter har været sænket lidt de seneste måneder, så stigning har ikke været så synlig , som man kunne ønske.

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: Pas på når der skiftes elselskab

Indlæg af BWJ » 15 jun 2021 20:36

Ja man skal ses sig godt for.
elklager.PNG
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Pas på når der skiftes elselskab

Indlæg af Dunas » 16 jun 2021 15:39

pendec skrev:
15 jun 2021 19:17
Jeg kan ikke huske hvordan Nettopower regner priserne ud men der er forskelle, Ewii er også oppe i 48 - 58 øre lige nu på deres side, så der er nogle peaks på spotpriserne. Jeg noterede mig også forskelle på priserne på norlys.dk når jeg checkede.

Lige nu ser de sådan her ud: https://norlys.dk/kundeservice/el/flexel-prisudvikling
60-100 øre pr. kWh igennem dagens 24 timer, så den er høj både øst og vest og det er så dog oftest gennemsnittet på 30 dage de fleste kører ud fra.

Nettopower er også oppe i 60 øre for maj måned, som de skriver her: https://www.nettopower.dk/el/elpriser/


Jeg glemte at nævne at vores afgifter har været sænket lidt de seneste måneder, så stigning har ikke været så synlig , som man kunne ønske.
Jeg glemte og skrive, at mit forbrug kun er omkring 2200 kwh om året. Så vidt jeg husker det, bruger du meget mere,
da du arbejder hjemmefra....... men er ikke helt sikker.
Ergo kan det ikke betale sig for mig og skifte....


pendec

Re: Pas på når der skiftes elselskab

Indlæg af pendec » 16 jun 2021 15:55

Dunas skrev:
16 jun 2021 15:39
Jeg glemte og skrive, at mit forbrug kun er omkring 2200 kwh om året. Så vidt jeg husker det, bruger du meget mere,
da du arbejder hjemmefra....... men er ikke helt sikker.
Ergo kan det ikke betale sig for mig og skifte....
ca. 500kWh+/md , så med hybrid bil, så kan det hurtigt løbe op i el. Lige pt, er det jo skåret lidt ned, da jeg har et benzin kort som skal tæres på. så nok 1500kr fra at bruge mere el. Lå på nok 360-400kWh før bilen.

pendec

Re: Pas på når der skiftes elselskab

Indlæg af pendec » 18 jun 2021 14:09

Så har modstrøm accepteret mit leverandør skifte, og jeg overgår til Ewii med flex afregning, så bil oplades om natten eller når el bliver billigst, som godt kan være om dagen har jeg set.

Og som bonus fik jeg at vide at jeg skulle forsøge at holde øje med norpool eller måske norlys.dk for timer hvor el er gratis, så skal jeg udnytte timerne der, til opladning eller tøjvask :), og jeg afregnes ikke elpris i de timer :)
Det vil jeg så undersøge nærmere, evt. om der er nogen som lavet en app som overvåger det.


Besvar