Nogen som kan læse kort og vand forhold?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
pendec

Nogen som kan læse kort og vand forhold?

Indlæg af pendec »

jeg faldt over noget havvand ved stranden da jeg søgte på nye steder at vade rundt.

Hvis man ser på åen som løber ud i vandet på det ene, og det andet billede, så ligner det da forurening?
Her er det minimalt med mørk udstrømning fra åen.
edit2.JPG
Her har det trukket lange mønster i vandet fra åen.
edit1.JPG
Lidt ovenover på billede, er en anden å med udløb til havet. Der kan man dårligt se et mønster?

Nogen som kan forstå og aflæse det? Det er klart taget på forskellige årstider, og dato er svær at se på krak vs googlemaps.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Nogen som kan læse kort og vand forhold?

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 05 feb 2021 15:35 jeg faldt over noget havvand ved stranden da jeg søgte på nye steder at vade rundt.

Hvis man ser på åen som løber ud i vandet på det ene, og det andet billede, så ligner det da forurening?
Her er det minimalt med mørk udstrømning fra åen.
edit2.JPG
Her har det trukket lange mønster i vandet fra åen.
edit1.JPG
Lidt ovenover på billede, er en anden å med udløb til havet. Der kan man dårligt se et mønster?

Nogen som kan forstå og aflæse det? Det er klart taget på forskellige årstider, og dato er svær at se på krak vs googlemaps.
Kan vel være de aflejringer åen/bækken fører med sig. Okker og hvad der ellers kan være.

- eller kontrast i billedet. Det ene foto virker mere naturligt end det andet.

En anden ting kunne være de næringsstoffer det fører med sig så f.eks en speciel tang-art lever ved udløbet ved den ene å men ikke ved den anden. Men det er bare et gæt.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Besvar