Igår fik vaskemaskinen fejlmeldning blinkende "P2"
Det betyder manglende vandtilførelse.
Idag ville jeg lige kontrollere om den forsatte med dette og satte den på skylleprogram - Samme fejlmelding.
Opvaskemaskinen er tilsluttet under vasken med et Aquastop.
Har drejet omløber før Aquastop og der kommer vand ud.
Nu er spørgsmålet om et Aquastop kan gå i stykker eller om det er inden i maskinen. (Vil kigge på det i morgen)
Går ud fra at et Aquastop i princippet bare er en fjeder og en kugle og at kuglen bliver presset ned i et sæde hvis vandgennemstrømningen overstiger i vist antal litre i minuttet.
I opvaskemaskinen ved jeg ikke rigtigt hvordan det fungerer. En pumper er vel ikke nødvendig, så en eller anden form for ventil der skal have en elektrisk impuls for at åbne ?
Når jeg kommer ned bag maskinen i morgen er det jo bare at dreje forskruningen og se om der kommer vand ud - Hvis ja, må det vaære maskinen det er galt med.
Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
Lille problem med opvaskemaskine.
- Lintz
- Redaktør
- Givet likes: 1329 gange
- Modtaget likes: 749 gange
Lille problem med opvaskemaskine.
Accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
- thoken
- Supporter
- Mit fyr: scotte/dor 10 kw
- Areal: 140 m2
- Brændsel: træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 5500
- Årligt forbrug: 3,5 t
- Geografisk sted: Fyn
- Givet likes: 88 gange
- Modtaget likes: 45 gange
Re: Lille problem med opvaskemaskine.
Hej
Der sidder ofte et lille filter(si) på tilgangen til aquastop ventilen. Det kan godt være stoppet.
Mvh thoken
Der sidder ofte et lille filter(si) på tilgangen til aquastop ventilen. Det kan godt være stoppet.
Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html
- Lintz
- Redaktør
Du har fat i noget der.
Ja - Den plejer at sætte nede i forskruningen.
Den havde jeg ikke lige tænkt på

-
- Stoker XIX
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Givet likes: 350 gange
- Modtaget likes: 378 gange
Mig bekendt virker aquastop ved at der er 2 slanger uden på hinanden. den inderste forsyner maskinen. Hvis der kommer vandtryk imellem de 2 slanger, så påvirkes en pressostat, der lukker magnetventil.Lintz skrev: ↑03 okt 2020 19:25Igår fik vaskemaskinen fejlmeldning blinkende "P2"
Det betyder manglende vandtilførelse.
Idag ville jeg lige kontrollere om den forsatte med dette og satte den på skylleprogram - Samme fejlmelding.
Opvaskemaskinen er tilsluttet under vasken med et Aquastop.
Har drejet omløber før Aquastop og der kommer vand ud.
Nu er spørgsmålet om et Aquastop kan gå i stykker eller om det er inden i maskinen. (Vil kigge på det i morgen)
Går ud fra at et Aquastop i princippet bare er en fjeder og en kugle og at kuglen bliver presset ned i et sæde hvis vandgennemstrømningen overstiger i vist antal litre i minuttet.
I opvaskemaskinen ved jeg ikke rigtigt hvordan det fungerer. En pumper er vel ikke nødvendig, så en eller anden form for ventil der skal have en elektrisk impuls for at åbne ?
Når jeg kommer ned bag maskinen i morgen er det jo bare at dreje forskruningen og se om der kommer vand ud - Hvis ja, må det vaære maskinen det er galt med.
Jeg ville også chekke filtre
-
- Stoker XV
- Mit fyr: RTB Fumus 10kW/ATMOS DC 18 S
- Areal: 189+110VVB
- Brændsel: Barlinek 8mm/brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 9830
- Geografisk sted: Tæt på Hjørring
- Givet likes: 102 gange
- Modtaget likes: 232 gange
Det er da et stort problem. Hvis ikke maskinen kører må du selv i gang ... eller konen ... og du ved happy wife => happy life.
En mulig fejlkilde kan være tilkalkning. Måske er beholderen på siden af maskinen stoppet til. Kig evt. på https://ing.dk/blog/saa-koerer-opvaskem ... gen-235854 for inspiration til fejlfinding.
En mulig fejlkilde kan være tilkalkning. Måske er beholderen på siden af maskinen stoppet til. Kig evt. på https://ing.dk/blog/saa-koerer-opvaskem ... gen-235854 for inspiration til fejlfinding.
- Pawgs
- Stoker VI
- Mit fyr: Ksm multistoker 325-18
- Areal: 195
- Fremviser gerne i postnummer: 8940
- Givet likes: 43 gange
- Modtaget likes: 18 gange
Ved vores er der filter i begge ender af slangen. Så husk at tjekke begge to, selvom det bag i maskinen er mega træls at komme til.
- Lintz
- Redaktør
Ja - Det er det åbenbart ikke på denne model.
Har en ekstra liggende på loftet. Den har heller ikke si i begge ender.
Ifølge bruger manualen går der ledninger op til Aquastoppet fra opvaskemaskine. 'Har forgæves forsøgt at skille den af ved maskinen.
- Lintz
- Redaktør
Så kører den igen.
Defekt Aqua stop. Denne model har 2 ledninger op til selve aqua-stoppet.
for øvrigt fik jeg at vide at Blomberg absolut ikke er det bedste mere. De har været gået ned så mange gange og overtaget af diverse producenter så det giver problemer på reservedels-siden
Defekt Aqua stop. Denne model har 2 ledninger op til selve aqua-stoppet.
for øvrigt fik jeg at vide at Blomberg absolut ikke er det bedste mere. De har været gået ned så mange gange og overtaget af diverse producenter så det giver problemer på reservedels-siden