sådan slipper du for bøderne.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3384
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 238 gange

sådan slipper du for bøderne.

Indlæg af BWJ »

Politiet sender snart mange nye fotovogne ud på vejene - sådan slipper du for bøderne.

Politiet har investeret i 75 nye fotovogne, som med opdateret teknik skal fange endnu flere bilister med tung speederfod. Tidligere var det nemlig sådan, at mange billeder måtte kasseres, da kvaliteten var for dårlig.

Men med ny risiko følger også nye metoder til at undgå at modtage de trælse rudekuverter, og det har folkene på finddetbilligt fundet en smart metode til. En metode, som har spredt sig på internettet med lynets hast.

Man vil ikke gå ind i den politiske eller ideologiske debat omkring fartbøder, men blot hjælpe læserne med at spare penge, så de har udviklet en smart metode til at undgå at gå i fotofælderne. Metoden er 100% sikker, og virker hver gang. Ligeledes er den også lovlig, og man regner ikke med, at den bliver forbudt i nærmeste fremtid. En repræsentant fra politiet erkender også, at de ikke kan stille noget op mod denne metode.

Sådan fungerer det
Først og fremmest er det vigtigt at forstå de gældende hastighedsgrænser. Hvis ikke andet er skiltet, så gælder reglerne for vejtypen.

Det vil sige:

50 km/t i byerne.
80 km/t på landevej.
130 km/t på motorvej.
Ydermere, så kan der være områder, hvor der gælder en særskilt hastighedsgrænse. Fx er der i de større byer boligområder, hvor grænsen er på 40 km/t.


Når du har orienteret dig om den gældende hastighedsgrænse, så skal du kunne aflæse hastigheden i din egen bil. Nogle speedometre er digitale, mens andre er mere traditionelle.


Nu kommer tricket så. Du skal sørge for, at hastigheden som vises på speedometret, ikke overstiger hastighedgrænsen for den vej, hvor du kører. Politiet må nemlig ikke give bøder til bilister, som overholder reglerne.

Kør sikkert, og god fornøjelse i trafikken.










Ovenst. er stjålet på www. :lol:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4675
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: sådan slipper du for bøderne.

Indlæg af MichaelK »

He he...... Ja, nu har jeg kørt bil i 27 år, og har stadig min første fartbøde til gode.
Jeg køre ofte 10-15% for stærkt, undtagen inden for bygrænsen, hvor jeg præcist
kun køre med den tilladte hastighed. Her er nemlig risikoen for fartkontroller størst.

Det har virket i 27 år, så ingen grund til at lave om på det :great:

PS.:
Jeg taler også i håndholdt mobil en gang i mellem. Men jeg SMS'er ikke, eller andet,
jeg taler kun i den. Det er ikke anderledes end at tale med en sidemand, eller spise
og drikke bag rattet. Jeg køre ca. 100 km. dagligt, og har ikke haft et eneste uheld
i 20 år, ikke engang et nærved. Så kom ikke og sig at det er specielt farligt. Man skal
bare forvalte sin mobilbrug med omtanke. Desværre er der en masse trafikanter, der
netop ikke kan finde ud af det, og som har ødelagt det for os som godt kan finde ud
af det icon_frown.gif

PPS.:
Jeg ved godt at ovenstående kan virke ekstremt provokerende på folk, men det er
min holdning til problematikken omkring fart og mobiltelefoni. icon_cheesygrin.gif :P

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Har takket: 329 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: sådan slipper du for bøderne.

Indlæg af Bri_Jac »

Og hvis du nu helt sikker med 100% garanti ikke vil have bøder, så bliver du hjemme på sofaen HVER dag, bestiller mad fra en onlineportal og derved undgå at nærme dig trafikken.
Desuden vil du også kunne sælge din bil og spare mange penge på brændstof samt reparationerne
pendec

Re: sådan slipper du for bøderne.

Indlæg af pendec »

Det sikre er jo at man kører korrekt og pænt, ikke nødvendigvis helt springer kørsel over, for det er vel ikke målet ved at køre bil.

Med næsten 19år og ingen bøder , jo en enkelt parkeringsbøde, så skal man jo altid bare forsøge. Jeg siger ikke jeg ikke kører vildt men jeg kører ikke 80km/t i byen :) Måske lidt mere på motorvej og når pladsen er der.

Men klart man kan lade bilen stå, leje den ud på gomore, få sin farfar til at køre en om søndagen, og undgå fartkontroller, så slipper man jo også. Der er så mange muligheder hvis man også vil spare lidt til en ekstra julebryg, mens man efterlader bilen hjemme.

Bedste addon jeg har købt, et HUD display til fronten, så har man altid overblik og styr på ens hastighed, mens øjnene er på vejen.
Torpet
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Har takket: 67 gange
Blevet takket: 85 gange

Re: sådan slipper du for bøderne.

Indlæg af Torpet »

BWJ skrev: 02 nov 2019 21:40 Politiet sender snart mange nye fotovogne ud på vejene - sådan slipper du for bøderne.

Politiet har investeret i 75 nye fotovogne, som med opdateret teknik skal fange endnu flere bilister med tung speederfod. Tidligere var det nemlig sådan, at mange billeder måtte kasseres, da kvaliteten var for dårlig.

Men med ny risiko følger også nye metoder til at undgå at modtage de trælse rudekuverter, og det har folkene på finddetbilligt fundet en smart metode til. En metode, som har spredt sig på internettet med lynets hast.

Man vil ikke gå ind i den politiske eller ideologiske debat omkring fartbøder, men blot hjælpe læserne med at spare penge, så de har udviklet en smart metode til at undgå at gå i fotofælderne. Metoden er 100% sikker, og virker hver gang. Ligeledes er den også lovlig, og man regner ikke med, at den bliver forbudt i nærmeste fremtid. En repræsentant fra politiet erkender også, at de ikke kan stille noget op mod denne metode.

Sådan fungerer det
Først og fremmest er det vigtigt at forstå de gældende hastighedsgrænser. Hvis ikke andet er skiltet, så gælder reglerne for vejtypen.

Det vil sige:

50 km/t i byerne.
80 km/t på landevej.
130 km/t på motorvej.
Ydermere, så kan der være områder, hvor der gælder en særskilt hastighedsgrænse. Fx er der i de større byer boligområder, hvor grænsen er på 40 km/t.


Når du har orienteret dig om den gældende hastighedsgrænse, så skal du kunne aflæse hastigheden i din egen bil. Nogle speedometre er digitale, mens andre er mere traditionelle.


Nu kommer tricket så. Du skal sørge for, at hastigheden som vises på speedometret, ikke overstiger hastighedgrænsen for den vej, hvor du kører. Politiet må nemlig ikke give bøder til bilister, som overholder reglerne.

Kør sikkert, og god fornøjelse i trafikken.
arrows down, many.gif
arrows down, many.gif (2.7 KiB) Vist 2049 gange


Husk dog, at der skal køres med lavere fart, hvis man har en trailer (anhænger) på.

Effektiv fartkontrol i Sydney, eller i det mindste god opmærksomhed: :)
Speed limit girl Sydney.jpeg

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: sådan slipper du for bøderne.

Indlæg af lamborg »

Gælder dit trick også med tilbagevirkende kraft ?? :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

Re: sådan slipper du for bøderne.

Indlæg af Grevens »

... pas også på ikke at køre for langsomt ... - jeg har fået en bøde for at køre for langtsomt !!!





( jeg nåede ikke over krydset inden det blev rødt :) )
...

Besvar