Stålskorsten: er der forskel på de blanke sølvfarvede vs. de sorte pulverlakerede...

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
SanjayShahMinBare
Stoker I
Stoker I
5
Indlæg: 29
Tilmeldt: 29 nov 2018 10:07
Har takket: 18 gange

Stålskorsten: er der forskel på de blanke sølvfarvede vs. de sorte pulverlakerede...

Indlæg af SanjayShahMinBare »

... jeg mener i holdbarhed (ikke udseende)

pendec

Re: Stålskorsten: er der forskel på de blanke sølvfarvede vs. de sorte pulverlakerede...

Indlæg af pendec »

Jeg har en sølvfarvet, min har siddet der siden 2004.
33.JPG
Ny skorstens fejer kiggede op igennem i foråret, og synes den så fin ud, så på 15 år , god som ny :)

Det er vel mere et spørgsmål og design altså på farven?
Fiffer
Stoker XI
Stoker XI
5
Indlæg: 514
Tilmeldt: 29 mar 2019 18:14
Mit fyr: Nbe 1016 kedel 10kw
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Dagligt forbrug: 6 kg
Årligt forbrug: 6
Har takket: 384 gange
Blevet takket: 108 gange

Re: Stålskorsten: er der forskel på de blanke sølvfarvede vs. de sorte pulverlakerede...

Indlæg af Fiffer »

De sølvfarvede er rustfri stål, de sorte er nok bare stål, underforstået de kan ruste, og det gør en go rustfri legering ikke, og er samtidig også mere modstandsdygtig over for syre i røgen. Har selv en rustfri her på matriklen på 15 år, og den fejler intet.
10 kw nbe 1016 kedel,140 kvm hus, murer af Guds nåde.
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3384
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Stålskorsten: er der forskel på de blanke sølvfarvede vs. de sorte pulverlakerede...

Indlæg af BWJ »

SanjayShahMinBare skrev: 14 okt 2019 14:40 ... jeg mener i holdbarhed (ikke udseende)
Hvis du vælger en kvalitetsskorsten ex. Metalbestos, er yderkappen ens på alle uanset farve, nemlig EN 1.4301 / AISI 304. (rustfrit stål)
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Besvar