Jeg sidder og kigger efter korn. Men hvad er prisen på det?
Så en annonce i gul&gratis : 1200,- pr. ton. Men da der er mindre varme og mere arbejde i korn kontra træpiller, skal prisen jo også være mindre. 1200 er ca 1/2 pris mod TP
Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
Kornpris
- BVMP
- Stoker Pro Sponsor
- Mit fyr: MGM Junior
- Areal: 211 i 3 plan.
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 9900
- Dagligt forbrug: -
- Årligt forbrug: ?
- Geografisk sted: Frederikshavn
- Givet likes: 1 gang
- Modtaget likes: 1 gang
Kornpris
Mvh
BVMP
MGM Junior, stålskorsten. Står i udhus/værksted forbundet med huset m. 2x12 m Løgstørrør. Dertil 7,56 m2 IDMK indbygningssolfanger mod syd. 750 l akku-beholder incl. 250 l nedsænket vvb. 6,0 kW. 400 V varmelegme "just in case".
BVMP
MGM Junior, stålskorsten. Står i udhus/værksted forbundet med huset m. 2x12 m Løgstørrør. Dertil 7,56 m2 IDMK indbygningssolfanger mod syd. 750 l akku-beholder incl. 250 l nedsænket vvb. 6,0 kW. 400 V varmelegme "just in case".
-
- Stoker IV
- Mit fyr: Ikke udfyldt
- Geografisk sted: Gludsted, Midtjylland
Re: Kornpris
1200 lyder helt vildt - ud og snak med nogen bønder istedet.BVMP skrev:Jeg sidder og kigger efter korn. Men hvad er prisen på det?
Så en annonce i gul&gratis : 1200,- pr. ton. Men da der er mindre varme og mere arbejde i korn kontra træpiller, skal prisen jo også være mindre. 1200 er ca 1/2 pris mod TP
Og halv pris af træpiller er det ihvertfald ikke, de fåes fra ca 1750,-/ton og opefter her i januar måned
All the best
/Nissen
/Nissen
-
- Supporter
- Mit fyr: Benekov pl27
- Areal: 180
- Brændsel: piller
- Årligt forbrug: 10 ton
- Geografisk sted: midtfyn
- Kontakt:
- Slivsgaard
- Stoker III
- Mit fyr: Benekov L25 silver
- Areal: 200
- Brændsel: træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 4720
- Årligt forbrug: 5 tons
- Geografisk sted: Præstø (sydsjælland)
- Givet likes: 2 gange
- Winther
- Stoker IV
- Mit fyr: Ikke udfyldt
Den pris er da helt ude i det blå og så i Frederikshavn området hvor momsen slet ikke er nået til endnu....
Det er rigtigt, at prisen er steget lidt, men i oktober gav jeg 650 pr t, leveret for 1. klasses hvede. En pris på 7-800 swot rækker langt længere ude i landområdet.
Det er rigtigt, at prisen er steget lidt, men i oktober gav jeg 650 pr t, leveret for 1. klasses hvede. En pris på 7-800 swot rækker langt længere ude i landområdet.
Mvh.
Palle
Autoriseret kornsvider.
Palle
Autoriseret kornsvider.
- BVMP
- Stoker Pro Sponsor
- Mit fyr: MGM Junior
- Areal: 211 i 3 plan.
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 9900
- Dagligt forbrug: -
- Årligt forbrug: ?
- Geografisk sted: Frederikshavn
- Givet likes: 1 gang
Tak for svarene.
Det er osse det prisleje jeg havde regnet med, det er godt at have lidt viden inden man begynder at handle.
(nej, den der momsen du nævner kan vist ikke kommer over fjorden
)
25/1: Nu lysner det med kornet - har fundet noget, til den rigtige pris og ganske lokalt. Så om en 3 - 4 uger ....
Det er osse det prisleje jeg havde regnet med, det er godt at have lidt viden inden man begynder at handle.

(nej, den der momsen du nævner kan vist ikke kommer over fjorden

25/1: Nu lysner det med kornet - har fundet noget, til den rigtige pris og ganske lokalt. Så om en 3 - 4 uger ....
Mvh
BVMP
BVMP