Side 1 af 7

Ny firmabil?

: 23 jun 2016 23:41
af MichaelK
Hejsa

Mester er på udkig efter en "ny" firmabil til mig, men vi ved simpelthen ikke lige, hvor vi skal
kigge hen? Der er dog visse betingelser, der skal være opfyldt ( I prioriteret rækkefølge).

- Skal kunne trække 3500 kg på krogen
- Skal være lukket kasse/varerum med stå højde.
- Prisleje maks. 200.000 (Kan fraviges en smule såfremt det er "BILEN")
- Ikke ældre end 2010
- Maks. 200.000 km.
- Må gerne være over 3500 kg. totalvægt (Lastbil). - Men det er ikke et krav!

Alle forslag modtages med kyshånd!

For nuværende har jeg en Iveco Daily fra 2006, på 5200 kg. tilladt totalvægt. Foreløbigt har vi
kigget på en helt ny Mercedes Sprinter på 5000 kg. tilladt totalvægt. Bytteprisen var dog 349.000,-,
hvilket ikke lige var til mesters pengepung :cry:


Mvh.

Re: Ny firmabil?

: 24 jun 2016 01:40
af J-B
I skal prøve at se på en Renault, der kommer lige en citat fra en mekaniker der er hos en forhandler der sælger både Mercedes og Renault.
"Hvorfor betale 100k. mere for en Mercedes, som er 200k. mindre værd end en Renault"
De har dog samme skavank når de skal til syn hvert år, der skal kigges til bremser som bette lastbil, men derfra skiller de sig meget fra hinanden.
Der er meget bedre komfort bag rattet i en Renault.
Uanset hvad, kigger i på fabriksny eller en 6-8 år gammel bil, så vælg Renault, service og syn samlet et gang om året, vælger i Mercedes så skal i regne med at jeres værksted bliver glade for jer, lortet kan ikke holde, desværre.

Re: Ny firmabil?

: 24 jun 2016 06:06
af MichaelK
Takker, for info. Hvilken Renault skal man så kigge efter? Den SKAL kunne tage 3500 kg. på krogen!
Lige det krav kan rigtig mange varevogne ikke opfylde, og det gør det langsommeligt at søge efter
emner. Mest fordi man ikke umiddelbart kan lægge det ind som et søgekriterium, når man søger på
nettet efter biler.


Mvh.

Re: Ny firmabil?

: 24 jun 2016 06:30
af Lintz
Lukket kassevogn med 3500 på krogen gør vel at der kun er en håndfuld tilbage.
Mercedes / VW. Ford og Renault samt Iveco plus måske en enkelt eller to mere kan vel være på spil her.
Firmaet har valgt i mange år at lease Ford, sandsynlig vis på grund af prisen. Desværre har vi fået skiftet motorer i rigtigt mange af dem. At malingen knap nok kan dække bilen er også et ofte set problem.

Re: Ny firmabil?

: 24 jun 2016 11:45
af pendec
Er det ikke bare en søgning på bilbasen og vælge udvidet søgning, og så min. 3000kg på krog som udgangspunkt? (De har desværre ikke 3500 på krogen, mærkeligt)

Jeg fandt da denne på 10 sekunder, som jeg godt kunne bruge.

http://www.bilbasen.dk/brugt/varebil-ek ... an/2900347

(Det er så kun et eksempel, ved godt prisen er mange doblet ift. din økonomi)

Re: Ny firmabil?

: 24 jun 2016 13:19
af Aussieboy
Kan man stå oprejst i den bil pendec... Det var jo et krav..

Re: Ny firmabil?

: 24 jun 2016 14:21
af MichaelK
pendec skrev:Er det ikke bare en søgning på bilbasen og vælge udvidet søgning, og så min. 3000kg på krog som udgangspunkt? (De har desværre ikke 3500 på krogen, mærkeligt)

Jeg fandt da denne på 10 sekunder, som jeg godt kunne bruge.

http://www.bilbasen.dk/brugt/varebil-ek ... an/2900347

(Det er så kun et eksempel, ved godt prisen er mange doblet ift. din økonomi)
Nu har jeg søgt på bilbasen, og fandt 1 hit. En Citroën Jumper, men kun til 3000 kg. på
krogen. Så altså reelt 0 hits på bilbasen! Så jeg ved sgu ikke helt, hvordan Du kommer
så nemt om det, med mange hits?


Mvh.

Re: Ny firmabil?

: 24 jun 2016 14:29
af MichaelK
Lintz skrev:Lukket kassevogn med 3500 på krogen gør vel at der kun er en håndfuld tilbage.
Mercedes / VW. Ford og Renault samt Iveco plus måske en enkelt eller to mere kan vel være på spil her.
Firmaet har valgt i mange år at lease Ford, sandsynlig vis på grund af prisen. Desværre har vi fået skiftet motorer i rigtigt mange af dem. At malingen knap nok kan dække bilen er også et ofte set problem.

Kravene til trækevnen bevirker også, at vi kigger på de små "lastbiler". Altså fra 3500 kg. tilladt totalvægt, til 7500 kg.
tilladt totalvægt. Rigtig mange entreprenørbiler er Iveco, netop fordi de er nogen af de få, der kan opfylde de
ønsker til køretøjet, som vi kræver inden for anlægsbranchen.

Eneste anke jeg sådan set har, i forhold til de små "lastbiler", er primært at fartpiloten altid står til 89 km/t.. icon_cheesygrin.gif



Mvh.

Re: Ny firmabil?

: 24 jun 2016 14:57
af Lintz
MichaelK skrev:Kravene til trækevnen bevirker også, at vi kigger på de små "lastbiler". Altså fra 3500 kg. tilladt totalvægt, til 7500 kg.
tilladt totalvægt. Rigtig mange entreprenørbiler er Iveco, netop fordi de er nogen af de få, der kan opfylde de
ønsker til køretøjet, som vi kræver inden for anlægsbranchen.

Eneste anke jeg sådan set har, i forhold til de små "lastbiler", er primært at fartpiloten altid står til 89 km/t.. icon_cheesygrin.gif



Mvh.
Mon ikke jeg kan lægge hovedet på blokken og påstå at en kassevogn med trailer til det brug du har let overskrider vægtgrænsen ???
Derfor vil det være en fordel med en lille lastbil - Men som du selv siger, Fartpiloten icon_cheesygrin.gif Og selvfølgelig det at man skal køre med skive. Kan ikke lige huske om det gælder for lastbiler under 7500 kg.

Vi har en enkelt Iceco med stor kabine købt som Chassic og påsat "kølekasse" med opbygning indvendig - Fin bil tror jeg faktisk.
Tror faktisk også at det er lettere at finde sådan en lastbil som ikke er så "forknoklet" som nogle af de ældre kassevogne kan være.

P.S. Prisen på 200 K max er vel eks moms priser.

Re: Ny firmabil?

: 24 jun 2016 15:06
af MichaelK
Jo, de 200 K er selvfølgelig plus moms. Jeg forstår ikke helt den med vægtgrænsen?
Bil til 3500 kg. tilladt totalvægt + trailer til 3500 kg. tilladt totalvægt = 7000 kg. Som
Lovligt må føres med et BE kørekort (jeg har kørekort til CE, så deeet....).


Mvh.