Bil til export og tilbage igen?

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4675
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Bil til export og tilbage igen?

Indlæg af MichaelK »

Hejsa

Er der nogen det ved om en bil, der kun sælges til eksport, kan komme tilbage på danske plader igen?

Jeg spørger fordi jeg ofte falder over salgsannoncer, hvor det angives at bilen kun sælges til export.
Sælger har altså fået registreringsafgiften tilbagebetalt fra SKAT, men kan denne ikke betales igen?
Jeg har googlet lidt på emnet, og har ikke rigtigt fundet et svar.

De fleste hits omhandler kun selve eksporten og tilbagebetaling af afgiften, ikke om man kan "fortryde"?



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9834
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Re: Bil til export og tilbage igen?

Indlæg af pille bruger »

Når de skriver sådan, så er det ofte et signal om at de ikke vil handle denne bil til private grundet den garanti de skal give.
Min er sådan en, købt med garanti til kantstenen, og den køre fint.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
dannidines

Re: Bil til export og tilbage igen?

Indlæg af dannidines »

Jeg tror det er salg til cvr. nr. du tænker på pillebruger..

RETTELSE: det kan man vist godt :)

Google: export bil afgift og klik på det link fra penge.dk

Jeg kan ikke indsætte linket her fra min mobil desværre :(
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Bil til export og tilbage igen?

Indlæg af Lintz »

dannidines skrev:Jeg tror det er salg til cvr. nr. du tænker på pillebruger..

RETTELSE: det kan man vist godt :)

Google: export bil afgift og klik på det link fra penge.dk

Jeg kan ikke indsætte linket her fra min mobil desværre :(
Det kan jeg så :P
http://penge.dk/biler/saelg-bilen-i-udlandet

Går ud fra at det er dette stykke som du hentyder til.

Et særligt kapitel er veteranbiler – mere end 35 år gamle biler. De belægges med lavere afgift ved import, og derfor kan du ikke få afgiften refunderet ved eksport. Til gengæld kan du tjene penge ved at eksportere din klassiker, før den fylder 35, og importere den igen, når den har fået veteran-status i ToldSkats øjne.

Du skal betale ny afgift, når du indfører bilen igen, men da det altid er værdien på indførselstidspunktet, der afgør afgiftens størrelse, slipper du med den lave veteransats, der beregnes ud fra 40% af nyværdien.

Du skal dog stadig kunne dokumentere, at bilen er blevet solgt eller registreret i udlandet – det er ikke nok blot at køre over Øresundsbroen og stille bilen i en svensk garage, indtil den fylder 35.


Så ud fra dette kan det åbenbart godt lade sig gøre.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: Bil til export og tilbage igen?

Indlæg af Bigfoot »

når de skriver kun til eksport, så er det altså fordi de ikke vil kendes ved den garantimæssigt, og mener den er for ringe til danske veje.

de har IKKE kunne få afgiften tilbage, da en sådan refusion, kræver at den bliver registreret solgt til en udenlandsk køber, og så kan de jo ikke have den til salg i DK.

Så kun salg til CVR, eller kun til eksport, går mere eller mindre ud på det samme = frakendelse af garantiordninger.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: Bil til export og tilbage igen?

Indlæg af thy »

Bigfoot skrev:når de skriver kun til eksport, så er det altså fordi de ikke vil kendes ved den garantimæssigt, og mener den er for ringe til danske veje.

de har IKKE kunne få afgiften tilbage, da en sådan refusion, kræver at den bliver registreret solgt til en udenlandsk køber, og så kan de jo ikke have den til salg i DK.

Så kun salg til CVR, eller kun til eksport, går mere eller mindre ud på det samme = frakendelse af garantiordninger.
Enig..

Blev det ikke kaldt engro - angro et eller andet før hen..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: Bil til export og tilbage igen?

Indlæg af Bigfoot »

thy skrev:Enig..

Blev det ikke kaldt engro - angro et eller andet før hen..
jo kun salg til engros, så fjernede de kravene til cvr registrering, så nu garderer de sig endnu mere
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: Bil til export og tilbage igen?

Indlæg af thy »

Bigfoot skrev:jo kun salg til engros, så fjernede de kravene til cvr registrering, så nu garderer de sig endnu mere
Ja så er det advarsels lamperne begynder at blinke :oops:

Hvis ikke man selv kan fikse noget... Så skal der passes på..

Har man muelighed for selv at fikse problemer,måske har en magen til til stumper,kan der måske gøres en god handel :great:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
dannidines

Re: Bil til export og tilbage igen?

Indlæg af dannidines »

Okay så... så idag hedder salg til cvr. nr/salg til engro altså "kun til eksport." Så forhandler kan sælge uden garanti.

Så lærte man også det :)
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: Bil til export og tilbage igen?

Indlæg af Bigfoot »

det betyder normalvis ikke at bilen er dårlig, eller farlig...

men hvis en forhandler tager en bil ind i bytte, f.eks til 45.000 kr, og den skal sælges igen, så har han i den handel en tænkt avance, jo større bilhuset er, jo mere skal der være at hente, for der vil være flere hænder at tørre af.
hvis bilen så kun har en salgsværdi af f.eks 55.000, og i det beløb skal der tænkes klargøring, smårep, salgstid og timer, samt evt kommende garanti, så er der ikke noget overskud i den, så er det nemmere at smide den på en engrosliste, eller sådanne annoncer, hvor man så sælger den for f.eks købepris +10% eller sådan, lidt avance skal man have i det, og så skyder den af til mindre forhandlere eller eksportører.

Og da bilbasen fungerer bedre (og mere eller mindre er gratis) end f.eks de interne engroslister, så dukker der mange annoncer op der.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Besvar