Side 1 af 4

SHELL v. Power 99

: 23 nov 2015 19:31
af EJB
Fik udleveret to Würth produkter: "Mellemrens benzin" og "Benzin additiv", og et visitkort hvor der stod køb SHELL v. Power 99 næste gang og hæld dåsens indhold af "Benzin additiv" i tanken. Ham der udleverede det, var også ham der fik mig til at købe de nye Michelin helårs-dæk, sidst jeg var på besøg, nemlig den kære mekaniker.
Da jeg så sagde til ham, du er vel klar over at Shell tanken lukker her på Langeland, sagde han blot, ja, men de har stadig en i Svendborg.

Nå, mit spørgsmål: Denne v. Power 99 benzin er den så speciel at ingen andre benzin selskaber sælger samme slags benzin?

Re: SHELL v. Power 99

: 23 nov 2015 20:19
af kovas
Hej.
Det er mig bekendt den eneste benzin du kan få på 98oktan. Det er i hvertfald derfor at vi hælder den på Poloen med fsi motor, hvor det anbefaled at man bruger 98oct. På den anden bruger jeg 96oct, men tilsætter bell-add for hver tank.

Re: SHELL v. Power 99

: 24 nov 2015 13:08
af EJB
Hej!
Jeg anvender normalt 95 oktan, men grunden til Shell´s benzin skulle være noget med rensning af motoren?
Hvis det er en god idé, forstår jeg ikke at Shell er ene om den.
Min motor er en Mitsubishi GDI, og GDI skulle være årsagen til skiftet?
Kan I forklare mig hvad denne benzin (98 oktan) gør som almindelig 95 oktan ikke gør.

Re: SHELL v. Power 99

: 24 nov 2015 16:51
af Bigfoot
Jeg ville holde mig til det almindelige 95 oktan, og så smide en omgang dancooil eller belladd additiv med i.

Re: SHELL v. Power 99

: 11 feb 2016 23:12
af Kosmic
EJB skrev:Hej!
Jeg anvender normalt 95 oktan, men grunden til Shell´s benzin skulle være noget med rensning af motoren?
Hvis det er en god idé, forstår jeg ikke at Shell er ene om den.
Min motor er en Mitsubishi GDI, og GDI skulle være årsagen til skiftet?
Kan I forklare mig hvad denne benzin (98 oktan) gør som almindelig 95 oktan ikke gør.
Udover at V-Power har en række additiver, som oktan 95 + 92 næppe har, så kan dine tændrør gniste tidligere uden at der opstår tændingsbanken. Tændingsbanken er usundt for din motor. Tændingsbanken er nærmere en eksplosion end en forbrænding, som det skal være.
Når din motor kan tænde et par grader tidligere før top, så kan der opbygges et højere tryk og din motor yder mere. Du kører endda længere på en liter benzin.
Alle moderne bilmotorer har en tændingsbankesensor. Motorstyringen vil hele tiden forsøge at avancere tændingen, men bankesensoren siger stop når den mærker hårde slag i blokken (et piezo-element). Med oktan 98 ligger dette punkt på et sted hvor du får mere power for pengene.
Det er princippet.

NB: Har i øvrigt aldrig forstået hvorfor man markedsfører oktan 92.

Re: SHELL v. Power 99

: 12 feb 2016 13:36
af calle
Mener kun det er Shell, der sælger de dyre dråber. Ducatien har aldrig kørt på andet 8)

Venlig hilsen

Re: SHELL v. Power 99

: 12 feb 2016 14:30
af pendec
EJB skrev:Da jeg så sagde til ham, du er vel klar over at Shell tanken lukker her på Langeland, sagde han blot, ja, men de har stadig en i Svendborg.
Så er spørgsmålet vel bare afstand og gevinsten på at køre dertil, som vel afhænger af afstanden på langeland du normalt kørte til en shell. Ellers bliver der jo slidt mere på motor anyways ;)

Re: SHELL v. Power 99

: 12 feb 2016 15:33
af EJB
Ja, afstanden er da et problem, det bliver en ekstra tur på små 50 km for at købe benzin.

Efterfølgende har motoren været igennem en rensning.
Svenden der stod i alt det sorte, sagde der godt nok var meget skidt, men nu er den i orden.
Den havde så også sparet sammen i 15 år på landevejene til denne rensning, så nu kan jeg vel køre 15 år igen, eller hvordan?

Skal jeg fortsætte med Würth benzin additiv hver gang jeg tanker, eller er motoren nu så ren, at det ikke er nødvendigt?

Det bliver i hvert fald ikke Shell der bliver hældt på, så bliver det for dyrt,
alt den stund at jeg betalte en krone mere for literen af deres vidunder-benzin også.

Re: SHELL v. Power 99

: 12 feb 2016 16:26
af Zarge
Tja...hvor meget bedre kører den nu?
Hvis det er så meget bedre så du mener det er de ekstra udgifter til tanken værd, Ja så er det, ellers ikke... ;-)

Re: SHELL v. Power 99

: 12 feb 2016 22:46
af Flemming DJ
Der er også andre selskaber, der har eller har haft "rensebenziner". Jeg kan på stående fod komme i tanke om Q8s Dynamic og Statoils Ultima.

De er dog kun 95 oktan, så det nytter jo ikke, hvis GDIen kræver mindst 97, f.eks. Men er OK, hvis det kun er renseeffekten, der er påkrævet.

Var det noget med, at de nemt koksede til, de motorer?