Side 1 af 3

Fejl A3 motorværn

: 01 sep 2015 20:41
af Rico
God aften

Jeg har lidt knas med min 1,5er, jeg ville så småt starte hende op, efter at kalenderen skiftede til "efterår" nu da den grønne vinter er ved at rinde på hæld.
Efter at have foretaget div. opstarts procedure og der var godt gang i bålet, satte jeg hende på "ON" alt forløb som en drøm, da luften pludselig blev sønderrevet af en skinger hyletone. Jeg kunne til min forfærdelse se at der stod "A3" i displayet, fat i manuallos; fejl på mortoværn, tjek om sneglen kan køre uhindret frem og tilbage ved betjenings knapperne.,,? Tjek....!, alt i den skønneste orden. Undersøg om der er fejl på røggasføleren... hvordan gør man lige det..nå skidt fat i den lokale VVSer, jo der var en på lager..fint den blev monteret..Opstart igen: stadig samme fejl A3.....

Hun har fungeret upåklageligt siden 2010, med lidt småjusteringer under kyndig vejledning af Doktor Thy.

Nogen forslag...?pleace,,! Der sidder en kone og 2 unger der venter på varmt vand..!

Rico

Re: Fejl A3 motorværn

: 01 sep 2015 21:26
af T-mek
Kontroller ledningsforbindelser fra Powerprint klemrække J2 / klemme 3+4 som går til motorværn.
Hvis alt ser fint ud og ledninger sidder ordenligt fast, så kortslut J2 / klemme 3+4, så bør den ikke give A3 pga. det mere.

Re: Fejl A3 motorværn

: 01 sep 2015 21:47
af Rico
Hej T-mek
Jeg er Knap så sikker ud i diagrammer (slagter) så hvis du kunne give er prej sådan mere konkret, hvor sidder klemmerække J2...?

Re: Fejl A3 motorværn

: 01 sep 2015 21:55
af T-mek
Rico skrev:Hej T-mek
Jeg er Knap så sikker ud i diagrammer (slagter) så hvis du kunne give er prej sådan mere konkret, hvor sidder klemmerække J2...?
Af med det sorte frontpanel.
J2 er på det print med den blå transformator (klods på print)
Tæt på den blå transformator sidder en række med 10 klemmer, det er den.
Mellem transformator og klemrækken er 2 sorte sikringsholdere, mellem dem står der J2 på printet.
Klemmenummer 1 til 10 er også skrevet på printet.

Re: Fejl A3 motorværn

: 01 sep 2015 22:03
af Rico
Tak for detaljeret forklaring..
Og så lige for den fattesvage slagter: kortslut klemme 3-4, jeg skal sætte en stump ledning i mellem klemme 3 og 4 eller hvad...? og skal de originale ledninger stadig blive siddende..?

Re: Fejl A3 motorværn

: 01 sep 2015 22:07
af T-mek
Rico skrev:Tak for detaljeret forklaring..
Og så lige for den fattesvage slagter: kortslut klemme 3-4, jeg skal sætte en stump ledning i mellem klemme 3 og 4 eller hvad...? og skal de originale ledninger stadig blive siddende..?
Ud med ledningerne i de 2 klemmer og i med en lus, bare en stump ledning.

Re: Fejl A3 motorværn

: 01 sep 2015 22:09
af T-mek
Prøver du det med det samme ?

Re: Fejl A3 motorværn

: 01 sep 2015 22:13
af Rico
Takker...!
Vender tilbage, når forsøget er afprøvet.

Så med lidt rysten på hånden, de 2 originale ledninger, dem sætter jeg en stump isoleringsbånd på hver i sær, og lader dem bare ligge løst bag fronten..?

Re: Fejl A3 motorværn

: 01 sep 2015 22:20
af T-mek
Rico skrev:Takker...!
Vender tilbage, når forsøget er afprøvet.

Så med lidt rysten på hånden, de 2 originale ledninger, dem sætter jeg en stump isoleringsbånd på hver i sær, og lader dem bare ligge løst bag fronten..?
Ja.
Sluk for strømmen til fyret imens du skruer, så du ikke kommer i stødet.
Der vil ikke være spænding på de 2 ledninger du fjerner fra klemmerne, men fin ide med at isolere dem så de ikke kan lave ballade inde bag ved.

Re: Fejl A3 motorværn

: 01 sep 2015 22:33
af Rico
Halløj igen...
Da jeg kom ned i klæderen var trunten helt i sort...
Af med fronten, grill sesonen er åbenbart ikke helt forbi her i Ringsted...Der lå en lille gnaver, godt ristet oven på printpladen.
Det er nok den der har piss.. mig af de sidste 2 dage.
Skal nok lige have fat i nogle sikringer og et par smækfælder i morgen, inden jeg kan se om det var årsagen...