Timere stokerpro

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
malone
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 20
Tilmeldt: 07 dec 2008 20:52
Mit fyr: Scotte 16 kw med OpOp kedel
Areal: 120+120 m2
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ca. 25-35 kg (dec.)
Årligt forbrug: ca. 6 tons
Geografisk sted: Randers NV

Timere stokerpro

Indlæg af malone »

Kan det passe at, jeg hvert år skal have de samme udfordringer med timerfunktionen i Stokerpro eller er der flere der oplever det samme????

Timerne fra 2014 figurerer på listen
Fluebenet sættes og alt kører efter timerne
Fjernes timerne fra 2014 er det ikke muligt at tilføje nye

Følgende er prøvet: (og det skal siges at pc'en får fyrdata og ALT andet kan justeres)
Ny chip i styringen
Nyt kabel
Ny og anden pc nu med win 7

Hvorfor fa....den kan jeg så ikke tilføje nye timere. Det er det samme problem hvert år uanset skift af hardware og det er jo et pc problem så der må da være et eller andet i softwaren. Jeg har skrevet til Jens men ingen respons på udfordringen....men er jeg den eneste der oplever denne udfordring?

nemocharley

Re: Timere stokerpro

Indlæg af nemocharley »

?? Hvad er det for en timerfunktion? En timerfunktion på stokerpro har jeg aldrig hørt om - mener du en timerfunktion på scotten?
xkfc

Re: Timere stokerpro

Indlæg af xkfc »

Mon ikke du mener Stokerkontrol? Jeg er heller ikke med på hvilke timere i Stokerpro der skulle drille et pillefyr.

Før nogen kan hjælpe er du nok også nød til at skrive hvilket udstyr og software det drejer sig om, chip version og Stokerkontrol version, og måske Cloud?
Ellers bliver det jo bare gætværk.
Brugeravatar
scotten
Stoker IV
Stoker IV
17
Indlæg: 133
Tilmeldt: 29 dec 2006 15:28
Mit fyr: RTB 10 kw
Areal: 144
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4270
Årligt forbrug: 5 tons
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Timere stokerpro

Indlæg af scotten »

Har kørt med Explorer (måske 10) på en vista maskine, der kunne jeg slet ikke se timerne, kunne med crome browser.

Hilsen Anders
malone
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 20
Tilmeldt: 07 dec 2008 20:52
Mit fyr: Scotte 16 kw med OpOp kedel
Areal: 120+120 m2
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ca. 25-35 kg (dec.)
Årligt forbrug: ca. 6 tons
Geografisk sted: Randers NV

Re: Timere stokerpro

Indlæg af malone »

sorry....jeg beklager for det manglende nærvær da jeg skrev om emnet. Stokerpro i denne forbindelse = Stokerkontrol

Scotte brænder (8 år) på OPOP kedel
Trækregulator
Iltstyring
Chip version 4.99
Stokerkontrol version 3.25
Stokercloud ikke aktiveret
PC kører windows 7 (ny installeret)
Java: seneste version
Kabel: serielt kabel forbundet med den sorte fra Sandberg. Seneste seriel-til-USB driver fra Sandberg installeret

Som sagt kan jeg justere på ALT andet end timerne i Stokerkontrol softwaren. Dvs. høj/lav last, PID, blæserstyring, skorstenstræk - tja you name it - i can do it - med undtagelse af timerne.

Sidste år var den samme pc tilsluttet med windows xp installeret og her til maj konstaterede jeg, at jeg ikke kan tilføje timere i listen. At slette er ingen problem.

Derfor installerede jeg en helt frisk windows 7. Dvs. slet partitionen, formatere pladsen på HD, installere windows 7, opdatere software fra Microsoft, installere den seneste Java, installere den seneste fra Sandberg. Problemet er der stadigvæk og det er oplevet med 3 forskellige pc'ere tilsluttet.

Jeg plejer, at bruge oceaner at tid på at skifte chip i styringen, måle på kablet, skifte kablet, reinstallere pc, prøve med en ældre version af stokerkontrol, prøve med en ny version af stokerkontrol....og bum pludselig kan det virke igen uden at nogen kan fortælle hvorfor.

Jeg leder derfor efter en som har oplevet/oplever samme udfordringer Stokerkontrol, som allerede har brugt 200-400 timer på at nørde rundt i stokerkontrol softwaren og nu ved hvor jeg skal sætte et flueben, flytte en mappe eller rette en lille bug. Jens fra Stokerkontrol svarer ikke på min henvendelse og jeg har senest fulgt opfordringen med at opgrade Stokerkontrol som har virket i en periode for derefter at "dø" igen.

Mit fyr er ganske godt trimmet ind og forbruget er ganske fint. Det eneste jeg bruger stokerkontrol til er derfor timere, så jeg kan holde de ca. 60/70 m2 med klinker nogenlunde behagelige selvom det er sommer. Alternativet er at tænde for varmtvandsbeholderen - men jeg VIL meget hellere have timere på fyret.

Tak om nogen kan hjælpe

baggadap
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 22 gange

Re: Timere stokerpro

Indlæg af baggadap »

Jeg kan desværre ikke hjælpe med dit problem, men har lyst til at komme med et lille indspark alligevel.
Hvis jeg var dig, ville jeg droppe at skrue mere fra Stokerkontrol og i stedet købe en Raspberry PI eller lign. og så få fyret online. Så kan du skrue fra Stokercloud, og det gætter jeg på er mere stabilt, samt du får en kæmpe fordel ved at kunne fjernstyre.
xkfc

Re: Timere stokerpro

Indlæg af xkfc »

baggadap skrev:Jeg kan desværre ikke hjælpe med dit problem, men har lyst til at komme med et lille indspark alligevel.
Hvis jeg var dig, ville jeg droppe at skrue mere fra Stokerkontrol og i stedet købe en Raspberry PI eller lign. og så få fyret online. Så kan du skrue fra Stokercloud, og det gætter jeg på er mere stabilt, samt du får en kæmpe fordel ved at kunne fjernstyre.
Hvordan kan den gamle styring komme på Cloud uden Stokerkontrol?

Om det er Rasberry PI eller PC så mener jeg at den gamle styring kun snakker med Stokerkontrol, men du kan fint få Stokercloud til at kommunikere med den gamle stokerkontrol, dog med nogle begrænsninger og fejl fortolkninger. (i hvert fald i 6.28/stokerkontrol v3.50/stokercloud)

Fuld kontrol og grafer i de ældre 4.xx og 6.xx styringer har man kun ved Stokerkontrol. Tror jeg.
xkfc

Re: Timere stokerpro

Indlæg af xkfc »

Lige netop 4.99 findes både i Scotte og Woody.
Scotte 4.99 er med 4 røde cifre
Woody 4.99 er mere lig Scotte 6.xx

Hvilken er det du har?

Hvis du har en Woody burde der ikke være begrænsninger, den gamle Scotte kender jeg ikke så meget til.

Men hvis du kan slette timere, hvor indstiller du dem så? på styringen?
baggadap
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 22 gange

Re: Timere stokerpro

Indlæg af baggadap »

xkfc skrev: Hvordan kan den gamle styring komme på Cloud uden Stokerkontrol?

Om det er Rasberry PI eller PC så mener jeg at den gamle styring kun snakker med Stokerkontrol, men du kan fint få Stokercloud til at kommunikere med den gamle stokerkontrol, dog med nogle begrænsninger og fejl fortolkninger. (i hvert fald i 6.28/stokerkontrol v3.50/stokercloud)

Fuld kontrol og grafer i de ældre 4.xx og 6.xx styringer har man kun ved Stokerkontrol. Tror jeg.
Ja, det var ikke helt klart formuleret, sorry! Jeg mente at få Stokerkontrol online, og forslog PI for at undgå at bøvle med Windows.. De små Linux maskiner bruger jo ingen strøm, og havde indtryk af der fandtes et build med Stokerkontrol der bare spillede.. men det kan godt være jeg tager fejl! 8)

Besvar