Eksportere data fra Stokercloud til Excel

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
pelaidda
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 22
Tilmeldt: 14 jul 2014 12:17
Mit fyr: Scotte BS1016 10kW
Areal: 200m2 fra 1877
Brændsel: Piller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 17
Årligt forbrug: gæt 7tons
Geografisk sted: Ringsted

Eksportere data fra Stokercloud til Excel

Indlæg af pelaidda »

Hej
Jeg kan se på en tråd fra 2014, at der har været ønske om at kunne eksportere data fra Stokercloud til Excel.

Dette ønske kan jeg varmt tilslutte mig.

Jeg har forsøgt at højreklikke på graferne på Stokercloud, og her kan man eksportere til Excel, men når jeg forsøger, så får jeg kun overskrifter men ingen data.
Man kan ellers sætte systemet op til at eksportere automatisk, således at vi kan gemme data.
Personligt kunne jeg godt tænke mig at have data, således at jeg kan skrive bemærkninger til når jeg har justeret eller lavet ændringer på systemet, således at jeg over tid kan se tendenser i excel.

Er der nogen der kan hjælpe????
Mvh
Lasse

red_buhl
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 17
Tilmeldt: 09 apr 2012 17:35
Mit fyr: 16 KW Scotte med semirens + V10.0468
Areal: 240 incl. kælder
Brændsel: 8 mm German Pellets
Dagligt forbrug: 33 kg
Årligt forbrug: 6 tons

Re: Eksportere data fra Stokercloud til Excel

Indlæg af red_buhl »

Jeg er meget enig.

Jeg synes også dette kunne være en lækker funktion, da de 48 timer log af driftsværdier ikke er nok, og skalering og screenshots ikke er optimalt til at sammenligne data.

Det burde være muligt at hive data ud af det eksisterende system og gemme i Excel. Men måske man kunne lave noget smartere fra nbe, som gemmer mere data i et let tilgængeligt format på Stokercloud, hvor man evt. kan trykke på en knap: gem 7-30 dages 1 min log data for de vigtigste parametre.
16 KW Scotte ver. 10.0468
http://www.stokercloud.dk/dev/sviv.html
Besvar