biomax 10kw

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Besvar
jonas
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19 dec 2014 22:21
Mit fyr: biomax solo 10kw
Areal: 140
Brændsel: greenwood
Fremviser gerne i postnummer: 8970

biomax 10kw

Indlæg af jonas »

hej. jeg har lige fået opsat et 10 kw biomax solo fyr, med røgsug.

mit spørgsmål er så:
fyret står og "brummer" engang i mellem. jeg har fået af vide i butikken at det er fordi den mangler luft. så jeg har givet mig tid til at stille røgsuget op i % ved de forskellige % i driften. dette afhjælper også problemet. men jeg er tæt på 100% i de høje drift %.
men fyret kan godt finde på engang i mellem lige at brumme i 5-10 sek.

skal jeg bar blive ved med at give den luft? eller skal jeg hæve min røgtemperatur lidt. lige nu køre den mellem 70-75 grader i røg temperatur.
der er monteret trækstabilisator i skorstenen. og den står en del åben mens den køre. kan det være en fordel at flytte vægten på den, så skorstenen suger lidt mere i fyret?

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

biomax 10kw

Indlæg af HR LUCCA »

jonas skrev:hej. jeg har lige fået opsat et 10 kw biomax solo fyr, med røgsug.

mit spørgsmål er så:
fyret står og "brummer" engang i mellem. jeg har fået af vide i butikken at det er fordi den mangler luft. så jeg har givet mig tid til at stille røgsuget op i % ved de forskellige % i driften. dette afhjælper også problemet. men jeg er tæt på 100% i de høje drift %.
men fyret kan godt finde på engang i mellem lige at brumme i 5-10 sek.

skal jeg bar blive ved med at give den luft? eller skal jeg hæve min røgtemperatur lidt. lige nu køre den mellem 70-75 grader i røg temperatur.
der er monteret trækstabilisator i skorstenen. og den står en del åben mens den køre. kan det være en fordel at flytte vægten på den, så skorstenen suger lidt mere i fyret?
Din trækstabilisator skal stå mellem 10 og 15 Pa , 10 er normalt det laveste den kan stå på , hvis klappen stå helt åben når det blæser kan det være der skal en extra på .
Angående brummeriet står der i manualen at det skal have mere luft , så prøv , du kan jo altid stille den tilbage . :wink:
Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
17
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

biomax 10kw

Indlæg af Falck »

Trækstabilisatoren skal stå på 20 til en biomax 10.
Når den brummer, så skal du kikke på ydelsen når den brummer, og så sætte luften op med 1, i den % over og under, hvor den brummer. Altså brummer den ved 55% ydelse, så hæves 50% + 60% røgsuger med 1 hver.
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted

Besvar