Side 1 af 3

forbrug på små turboladede motore

: 29 nov 2014 13:22
af triumph
http://ekstrabladet.dk/biler/rapport-ny ... of/5329258

En Ford Fiesta 1,0 Ecoboost med 125 hk er således opgivet til at køre 23,3 km/l efter den europæiske NEDC-test. Ifølge den amerikanske EPA-test kører præcis samme bil 15,73 km/l.
Det var da ellers noget af en forskel.....

forbrug på små turboladede motore

: 29 nov 2014 16:44
af Bigfoot
uden at have læst artiklen, så er det som regel sådan, at i europa er det baseret på test, og mange kilometers kørsel, i USA er det baseret på beregning og viden.

forbrug på små turboladede motore

: 29 nov 2014 17:04
af triumph
det er jo lige modsat.....

forbrug på små turboladede motore

: 29 nov 2014 17:39
af xkfc
Jeg mener nu også at de tal der er opgivet her hjemme bygger på beregning, men det er ofte nogle noget positive tal, vores Smart 1,2 benzin er opgivet til 20, men kører 16,5 på årssnit. Vores Skoda 1,4 diesel er opgivet til 21,7 men vi klarer 19,8 i årssnit.

http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Tallene ovenover som altid har passet rigtig godt samen med mine egne beregninger, mener at Ford'en der er opgivet til 23,3 magter 16,5 i snit.

forbrug på små turboladede motore

: 29 nov 2014 18:07
af MichaelK
Nu er min Volvo V40 jo ikke nogen lille bil, men den holder hvad den lover.
Modellen er opgivet til 12,8 km/l, og det holder den næsten (12,5). Min er
en 1,8 122 hk., uden turbo, men det er fint til mig. Derudover så kører jeg
ikke specielt økonomikørsel, men bruger dog fartpiloten så meget som muligt.

Jeg skal gerne indrømme, at jeg ville føle mig snydt, hvis jeg købte en bil
med så store forskelle mellem det opgivne, og det faktiske forbrugstal. Den
type "salgsgas", burde være forbudt. En god brændstoføkonomi er jo blevet
et vægtigt salgsargument, og en vigtig faktor for valget af bil.

Dertil er der selvfølgelig hele måden bilafgifterne beregnes på, da en god
brændstoføkonomi giver en billigere ejerafgift. Derfor har priskonkurrencen
også presset bilfabrikanterne til, at presse så mange km/l ud af bilerne, så
den bliver så billig som muligt for forbrugerne at købe og bruge. Det er også
med til at gøre bilfabrikanterne mindre motiverede for, at opgive realistiske
forbrugstal. Der skal lovgivning til, før det bliver lavet om.

Et lille lyspunkt på de "snydte" bilejere er der dog at finde i det faktum, at
hvis de realistiske forbrugstal skulle ligge til grund for afgiftsberegningen, så
ville de skulle betale mere for at købe og eje bilen.


Mvh

forbrug på små turboladede motore

: 29 nov 2014 18:16
af Lintz
MichaelK skrev:Et lille lyspunkt på de "snydte" bilejere er der dog at finde i det faktum, at
hvis de realistiske forbrugstal skulle ligge til grund for afgiftsberegningen, så
ville de skulle betale mere for at købe og eje bilen.


Mvh
Men - Michael, det er vel milijøet der bliver den store taber her.
For hvis man skal tro disse tal her så "sviner" de små biler med brændstoffet når de bliver presset.

- Og jeg må da sige at ude på motorvejen bliver man tit overhalet af en mikro-bil der bliver presset til det yderste - Hvorefter at man tager ham på den næste bakke for så at bliver overhalet igen når det går nedad.

- Det skal her nævnes at C-maxen som regel er sat til 133 (Gps-visning)

forbrug på små turboladede motore

: 29 nov 2014 18:58
af MichaelK
Vel bliver miljøet da taberen i dette spil, men lur mig om de fleste har miljøet i
tankerne, når der skal handles bil. Jeg har bestemt ikke!

Næh, det er økonomien, der vejer tungest når familien Danmark skal købe bil.
Det med miljøet, det er den del, der giver god samvittighed.

Jeg fyrer heller ikke med træpiller for miljøets skyld, jeg gør det kun for rent
økonomisk vinding. Sådan tror jeg mange har det? Men de bruger gerne det
miljømæssige aspekt i argumentationen, det ser nemlig pænt ud.


Mvh.

forbrug på små turboladede motore

: 29 nov 2014 19:57
af Tom_AT
Skulle denne tråd ikke handle om små Turbo motorer?

De Fiesta 1.0 ecoboost jeg har kendskab til ligger på ca 17-18 km/l reelt.

forbrug på små turboladede motore

: 29 nov 2014 20:07
af triumph
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=3
Spritmonitor siger 7,25 l/100 km = 13,8 km/l

Min chef har lige købt en golf diesel (ny) den skulle køre over 30 på literen, den køre 20 (hvilket også er i overensstemmelse med spritmonitor)

Michael; De lidt ældre test er nogenlunde retvisende. De har fundet ud af at forskellen mellem det bilen er opgivet til, og det den reelt køre. Det stiger år for år.
Tidlige havde tyskland lavet en testbane, som ADAC skulle køre bilen igenem, så forbrugsmålingen blev lavet af uafhængigt institut. Men det fik eu lavet om på, da testmetoden skulle være ens i hele eu.

forbrug på små turboladede motore

: 29 nov 2014 20:28
af Lau
Der er ingen tvivl om at eu-afprøvningen er alt for positiv.

Men for pokker jeg tror også mange mennesker skulle lære at bruge deres motor - med økonomi for øje.

Jeg har 74 km på arbejde, de 41 er motorvej. Mit forbrugssnit er 19,28 km/l (jo jo en fabia tdi, super øko) men jeg kører nærmest aldrig under 100 på landevejen og holder den på 130 på motorvejen.

Landevejs kørsel med 90, så kan jeg næsten holde 25 km/l.

Bilen er opgivet til 19,3 km/l