Side 1 af 4

Audi A6 AAT startproblemer.

: 11 nov 2014 11:28
af Hansi102
Hej.

Min gamle Audi A6 fra 1996 har fået startproblemer.

Det er en R5 2,5TDI 116hk, 191000km

Det er som om den ikke får nok diesel nok i starten.

Den humper i gang på 3-4 cyl inden den går jævnt.

Hvis man piller stikket af temp-føleren kølevand, laver den en koldstart, og starter meget nemmere.

Er der nogen som har lignende erfaringer med en sådan en gammel bil.

Mvh.Hans

Audi A6 AAT startproblemer.

: 11 nov 2014 12:03
af Landlyst
Er der forvarmere på sådan en bandit? Er alle rør tætte?

Audi A6 AAT startproblemer.

: 11 nov 2014 12:27
af Aaen
Er det ikke den model der æder knastakselerne? Noget med nye knastakselerne, lyttere og så en tandrem når nu man er i gang

Audi A6 AAT startproblemer.

: 11 nov 2014 12:44
af Hansi102
Det er V6 motoren som har problemer med knasterne.

Audi A6 AAT startproblemer.

: 11 nov 2014 13:06
af Aaen
Troede at det var sådan en vi talte om, kan godt se nu at du skriver r5 :-)

Audi A6 AAT startproblemer.

: 11 nov 2014 17:03
af svsommer
hvad med gløderør er de iorden?

Audi A6 AAT startproblemer.

: 11 nov 2014 20:05
af Hansi102
Ja det burde de være.

Der er forbrug på alle 5 gløderør når den forvarmer.

Problemet er egentlig også størst når den har stået et par timer.

Så er den stadigvæk lun, men springer ikke lige i gang som en diesel burde.

Audi A6 AAT startproblemer.

: 11 nov 2014 20:39
af Landlyst
Hmm kompression? Eller mangel på samme?

Audi A6 AAT startproblemer.

: 11 nov 2014 20:44
af Hansi102
Ja det er selvfølgelig en mulighed med en komp. måling.

Men den type motorer plejer nemt at kunne køre 400-500000km.

Har en mistanke om en el-fejl, men hvor skal man starte henne?

Audi A6 AAT startproblemer.

: 11 nov 2014 20:50
af svsommer
Hansi102 skrev:Ja det burde de være.

Der er forbrug på alle 5 gløderør når den forvarmer.

Problemet er egentlig også størst når den har stået et par timer.

Så er den stadigvæk lun, men springer ikke lige i gang som en diesel burde.
en frobrugs måling er ikke nok ud med gløderørene og se om de blive røde efter 4 sekunder på spidsen
du siger den starter uden problemer når den er kold eller?