vinterdæk

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Mic79
Stoker II
Stoker II
9
Indlæg: 39
Tilmeldt: 12 dec 2014 20:25
Mit fyr: woody blackstar
Areal: 210
Brændsel: derome
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: 7
Geografisk sted: Holmegaard

vinterdæk

Indlæg af Mic79 »

Jeg vil ikke gøre mig til herre over noget. Køre Michelin alpin latitude ( 4 wd ). Synes ikke Michelin er noget dårligt dæk eller for den sags skyld Continental. Hvis man skal på ski i trysil ( vi var deroppe i uge 5 ) skal man bare købe premium dæk. Ikke Kina dæk. Når man læser dæk test kan man sagtens købe dem der ligger i top 5 uden problemer. Lad være med og køre på gamle vinterdæk og mønster under 4 mm. Rigtig god tur ( prøv væggen deroppe så får man varmen) .

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Blevet takket: 3 gange

vinterdæk

Indlæg af timkenneth »

Mic79 skrev:Jeg vil ikke gøre mig til herre over noget. Køre Michelin alpin latitude ( 4 wd ). Synes ikke Michelin er noget dårligt dæk eller for den sags skyld Continental. Hvis man skal på ski i trysil ( vi var deroppe i uge 5 ) skal man bare købe premium dæk. Ikke Kina dæk. Når man læser dæk test kan man sagtens købe dem der ligger i top 5 uden problemer. Lad være med og køre på gamle vinterdæk og mønster under 4 mm. Rigtig god tur ( prøv væggen deroppe så får man varmen) .
tak for svar, er helt enig i at man skal vælge fra øverste hylde når man skal nordpå og køre.
valget er i øvrigt faldet på et hankook dæk som vi fik et godt tilbud på og som sælger selv roste på sin egen stationcar, som havde været en tur nord på i vinterugerne.
som du beskriver spiller alderen en meget vigtig rolle, der kan være nok så meget mønster, men vhis dækket er hårdt er det skidt.
har været flere gange i Trysil og "vægen" er bare den fedeste oplevelse, man bliver lige overrasket hver gang man når hen til den kant der lige inden det for alvor går nedad. sidste gang vi var der var den desværre lukket, så krydser fingre i år.
Besvar