Side 1 af 1

Skifte toppakning 2.0 HDI

: 06 apr 2014 20:59
af Cyberfox
Hej,

jeg har desværre konstateret en del olie i min køler, så skal have skiftet toppakning.(hvis jeg da er så helding at toppen ikke er revnet).
Det er på en Peugeot Partner, og der er umiddelbart ikke meget plads.
Er der nogen som ved om det er lettere at tage hele motoren ud ??

Er dette et kendt problem på den gamle HDi motor ? (RHY/DW10)

Skifte toppakning 2.0 HDI

: 07 apr 2014 17:43
af Aaen
Jeg ville nok lige starte med at tjekke den olie/vand veksler bag oliefilteret. den har til opgave at få ens temp på olie/kølevæsken.

Jeg er ikke sikker på at den er monteret på din model (90 hk), men du kan let se den. mener at der sidder 2 kølslanger på den som peger op.

Ide til kontrol, af med den og i en spand vand. Bloker den ene køleslange med en bolt eller ligende og trykluft på den anden, omkring en bar`penge. så er det bare at se om det bobler nede i vandet.

Vil sige nej til at toppakningerne tit går på dw10-erne. Jeg har været peugeot mekaniker i snart 10 år, og har set 3-4 styker der har været lukket op. Hvis du går i gang vil jeg sige at du bør have en del indsigt i at lave motorer, samt at have lift. mener at du skal have forbroen af.

Skifte toppakning 2.0 HDI

: 08 apr 2014 07:31
af Soren
Hej Aaen
Jeg går med overvejerser om at købe en 308 sw fra omkring 2008
motor messig . hvad er din anbefaling 1,6 eller 2,0 ??
og hvad er dennes svage punkt(er)
PFT
Søren

Skifte toppakning 2.0 HDI

: 08 apr 2014 20:42
af Aaen
Hvis behovet ikke er der mht en 2,0, ville jeg vælge en 1,6. Jeg ved godt at flk siger at 1,6-eren ikke holder, men det er ikke noget jeg har erfaret. som med alle andre biler vil jeg anbefale at den har fuld servicebog. og hvis så du finder en med 6 gear, så spiller det

Skifte toppakning 2.0 HDI

: 09 apr 2014 06:57
af Soren
Tak