Side 1 af 1

Pellux 100 PB 20 Max .. Hvor nemt kan det være

: 19 feb 2014 21:01
af klosterskov
Fik i sidste uge det nye Pellux 100 med PB 20 MAX brænder på plads.

Fyret er købt med iltstyrring som ekstratilbehør.

Tilkobling var utrolig enkel. Der fulgte en kvik giude med bestående af nogle A4 sider. Første side er 8 punkter man skal igennem for at idriftsætte fyret. De efterfølgende er en side for hver type ekstraudstyr man kan købe (iltstyrring vejrkompensering etc).

Så man følger punkterne på side 1 til man når punkt 4 - for evt. ekstraudstyr gå til relevant side - gør som beskrevet på den side og tilbage igen.

I mit tilfælde helt enkelt, monter ekstra CAN-bus modul i den let tilgængelige el central foran. Monter selve lambda sonden og et par indstillinger på computeren.

Nu havde jeg problemet , fyret var brugsklart , men jeg havde jo ingen piller. Starte bilen køre til Jem og Fix købe 6 sække af de billigste de havde.

Så - Hælde i tanken - fylde sneglen (ca 5 minutter) - trykke på start !! - spændt

display viser: rense - optænding - drift - modulering , , det kører bare!!

Nu har det kørt lige godt en uge ingen hickups - eneste problem er at der snart ikke er flere piller :-(

Må snart stoppe det og se på mekanikken ved sneglen om det er ny type eller. Skal også have set på askefarve for at vurdere forbrænding, men røg"farve" er nærmest usynlig, flammen er - set gennem det fine skueglas - gullig og rolig . måske med en anelse rødlige spidser.

Har oplevet røg udvikling een gang i forbindelse med optænding, men det var da jeg havde demonteret det gamle oliefyr fra skorsten uden at lukke hullet i skorsten og derved fjernet al træk. Så da jeg havde undret mig i 5 sekunder tænkt i 5 sekunder og brugt 10 sekunder på at hente en håndfuld rockwool til at proppe i skorstens hullet stoppede det.

Pellux 100 PB 20 Max .. Hvor nemt kan det være

: 19 feb 2014 21:13
af nemocharley
Tillykke med pillefyret :great:

Pellux 100 PB 20 Max .. Hvor nemt kan det være

: 19 feb 2014 21:25
af bobzinen
klosterskov skrev:Fik i sidste uge det nye Pellux 100 med PB 20 MAX brænder på plads.

Fyret er købt med iltstyrring som ekstratilbehør.

Tilkobling var utrolig enkel. Der fulgte en kvik giude med bestående af nogle A4 sider. Første side er 8 punkter man skal igennem for at idriftsætte fyret. De efterfølgende er en side for hver type ekstraudstyr man kan købe (iltstyrring vejrkompensering etc).

Så man følger punkterne på side 1 til man når punkt 4 - for evt. ekstraudstyr gå til relevant side - gør som beskrevet på den side og tilbage igen.

I mit tilfælde helt enkelt, monter ekstra CAN-bus modul i den let tilgængelige el central foran. Monter selve lambda sonden og et par indstillinger på computeren.

Nu havde jeg problemet , fyret var brugsklart , men jeg havde jo ingen piller. Starte bilen køre til Jem og Fix købe 6 sække af de billigste de havde.

Så - Hælde i tanken - fylde sneglen (ca 5 minutter) - trykke på start !! - spændt

display viser: rense - optænding - drift - modulering , , det kører bare!!

Nu har det kørt lige godt en uge ingen hickups - eneste problem er at der snart ikke er flere piller :-(

Må snart stoppe det og se på mekanikken ved sneglen om det er ny type eller. Skal også have set på askefarve for at vurdere forbrænding, men røg"farve" er nærmest usynlig, flammen er - set gennem det fine skueglas - gullig og rolig . måske med en anelse rødlige spidser.

Har oplevet røg udvikling een gang i forbindelse med optænding, men det var da jeg havde demonteret det gamle oliefyr fra skorsten uden at lukke hullet i skorsten og derved fjernet al træk. Så da jeg havde undret mig i 5 sekunder tænkt i 5 sekunder og brugt 10 sekunder på at hente en håndfuld rockwool til at proppe i skorstens hullet stoppede det.
Plug and Play no more no less ... teløk :P

Pellux 100 PB 20 Max .. Hvor nemt kan det være

: 19 feb 2014 21:32
af Lau
Ikke så meget pis der! Rart at kunne klare sig uden startkabler og forkromet mellemgasfordeler..