Passat C1 Eller woddy

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Oha2104
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 58
Tilmeldt: 24 jan 2014 20:09
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 125
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7130
Dagligt forbrug: 15 kg
Årligt forbrug: 4,5
Geografisk sted: Juelsminde
Blevet takket: 5 gange

Passat C1 Eller woddy

Indlæg af Oha2104 »

Hejsa
jeg er helt ny på dette felt jeg vil skrotte vores meget gamle Oliefyr og flytte det ud i et lille rum bagerst i huset .. det står i dag midt i huset
huset er på ca.12 m2 i 2 plan vi har brændeovn .. bruger ca 100 liter olie
da jeg er HELT Grøn på dette felt vil jeg høre for og imod på disse 2 Pille fyr
Woddy 10 kW passat c1

har hørt lidt om begge bla.. at Woody har problemer med styrringen og passat måske ikke er helt godkendt efter den nye standart
har fået gode priser på begge fyr håber nogle kan komme med guldkorn om hvad man skal vælge i dag
VH Ole

Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
12
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Passat C1 Eller woddy

Indlæg af martin_b »

Til et hus på kun 12 m2 er du nok bedre tjent med et par stearinlys :-)
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
nemocharley

Passat C1 Eller woddy

Indlæg af nemocharley »

hvis du bruger 100l olie skal du ikke gøre noget - 24m2 boligkvadratmeter fordelt over to plan?

Hvad er det for en type hus?
Oha2104
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 58
Tilmeldt: 24 jan 2014 20:09
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 125
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7130
Dagligt forbrug: 15 kg
Årligt forbrug: 4,5
Geografisk sted: Juelsminde
Blevet takket: 5 gange

Passat C1 Eller woddy

Indlæg af Oha2104 »

:-)))
taste fejl bøvl med mit tastatur sorry
huset er på 125 m2 og bruger 1500 liter olie
nemocharley

Passat C1 Eller woddy

Indlæg af nemocharley »

så er 10kw rigeligt. Scotte (20000), MGM Junior fortjener også et kig (27800) - Passats lille nye pillebrænder kender jeg ikke.

nemocharley

Passat C1 Eller woddy

Indlæg af nemocharley »

men du skal tænke på brandsikring af dit fyrrum, opbevaring af træpiller, en egnet skorsten m.m - inden du går igang er det en rigtig god idé at få en grundig samtale med skorstensfejer.

Du vil komme til at bruge 3-4 ton træpiller om året.

der er også andre små pillefyr på markedet - nogle meget dyre andre i mellemklassen - hvad er dit budget?

Scottens force er de mange styringsmuligheder, den gode pris, det store servicenetværk, stor hjælp at hente herinde

MGM Junior kan du læse lidt om under "Mit fyrrum og mine indstillinger", det lader til at være et godt fyr - som måske passer sig selv i højere grad end scotten

Af de helt dyre og kompakte fyr findes ETA, Biotech, Variowin som leverer fyr i 7-9kw størrelsen., hvilket vil være fint til dit forbrug.
Senest rettet af nemocharley 24 jan 2014 20:50, rettet i alt 1 gang.
Oha2104
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 58
Tilmeldt: 24 jan 2014 20:09
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 125
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7130
Dagligt forbrug: 15 kg
Årligt forbrug: 4,5
Geografisk sted: Juelsminde
Blevet takket: 5 gange

Passat C1 Eller woddy

Indlæg af Oha2104 »

Skorstensfejeren har godkendt rummet
jeg skal have en skorsten ja og mit lokale byggemarked har tilbudt mig en stål skorsten
til fornuftig pris og det var der de sagde at de ikke var så vilde med Woody/scotte da der på nuværende tidspunkt var bøvl med
både V7 og V 10 styrring de ville sælge mig et Passat c1 fyr til en god pris (18400) de slog på det var dansk og meget drift sikkert
har ikke et fastlagt budget men er jo jyde så ønsker ikke betale for meget :-)
nemocharley

Passat C1 Eller woddy

Indlæg af nemocharley »

det lyder da som en fin pris på passaten - men er det ikke en lidt uretfærdig og misforstået kritik af scotten - det er jo et fyr, som de hele tiden udvikler på (så meget at der kommer et helt nyt fyr her til april).

Jeg ved ikke hvilke muligheder der i den lille passat pillebrænder, jeg ved heller ikke om den er mere stabil end scotten - men jeg tvivler på den kan hamle op med scottens fleksibilitet.

Og MGM Junior - det er nok min egen favorit. Hvis du søger tilskud til den så koster den jo mindre end de 27800 i anskaffelse. Og måske er det ikke på varmekilde du skal gå efter at ville spare alt for meget, når du ser på anskaffelsesfasen - det er trods alt noget der skal varme huset i et årti mindst.
Oha2104
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 58
Tilmeldt: 24 jan 2014 20:09
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 125
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7130
Dagligt forbrug: 15 kg
Årligt forbrug: 4,5
Geografisk sted: Juelsminde
Blevet takket: 5 gange

Passat C1 Eller woddy

Indlæg af Oha2104 »

man skal selvfølgelig ikke tro på alt hvad man høre men det kommer fra 2 forhandler det med styringen men er lidt lun på scotten men tænker da på de problemer de omtaler har også fået en god pris på scotten med 200 liters tank og v7 styrring 18750.- men vil ikke købe katten i sækken... det er da lidt spændende det du skriver med passaten måske man skulle vente lidt med at investerer da der har været skrevet meget om den og om deres attester er gyldige efter de nye regler ....
nemocharley

Passat C1 Eller woddy

Indlæg af nemocharley »

nåå det er fordi du helst vil have et så dansk produceret produkt som muligt eller tager jeg fejl? :)

Jamen jeg skriver ikke rigtig noget om passaten da jeg ikke kender den. Jeg var meget lun på deres Bioheat en overgang. Man kan være uheldig med alle fyr tror jeg (dog sjældent jeg hører nogen være træt af deres windhager f.eks)

Besvar