Side 1 af 6

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

: 15 jan 2014 18:15
af Dunas
Helt utrolig, nu kan man få en ny mikro bil til sølle 59.900 kr. Chevrolet Spark. Altså ny rekord for mikrobiler.
http://www.guide-billig-billeje.dk/nyhe ... mark-2014/
http://www.chevrolet.dk/modeller/spark/

Gu ved om de kommer ned på 49.900 kr på et tidspunkt icon_cheesygrin.gif

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

: 15 jan 2014 18:41
af Flammen
ja for dælen. jeg kører 45-50.000km om året. et enkelt dækskifte og nyt viskergummi efter det første år, og så til skrot når det også er væk. gad vide om det ikke kunne hænge sammen.
det er da sjovere at købe ny "bil" hvert 2. år, som at købe en 5år gammel kasse der skal holdes live i 4år

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

: 15 jan 2014 18:55
af Tom_AT
Der er jeg så ikke enig. En 5 år gammel bil er der jo stadig mange km i. Med mindre den har gået 100.000 km årligt eller er en fransk bil :)

For mig at se har disse mikro-biler intet at gøre med at købe ny bil, i ordets forstand. Man køber en skotøjsæske fordi den er billig. ikke fordi man har ønsket om køreglæde eller komfort.

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

: 15 jan 2014 22:00
af Bagger
Og så har det nok også noget at gøre med at chevrolet stopper salget af biler i DK... De er nok ikke meget værd om et par år..

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

: 16 jan 2014 07:35
af triumph
Tom_AT skrev:Der er jeg så ikke enig. En 5 år gammel bil er der jo stadig mange km i. Med mindre den har gået 100.000 km årligt eller er en fransk bil :)

For mig at se har disse mikro-biler intet at gøre med at købe ny bil, i ordets forstand. Man køber en skotøjsæske fordi den er billig. ikke fordi man har ønsket om køreglæde eller komfort.
Der er mange af de nye mikrobiler der køre udenmærket, ihvertfald hvis man ikke skal køre meget motorvej.
Vi har et af de bilmærker der holder prisen bedst, alligevel er værditabet 30.000 kr om året + ca. det samme til at holde den kørende.
Heraf forsikring 5000 vægtafgift 3000, dinetrol 2000, service 5000 (får lavet den på autoriseret værksted pga garentie)=15.000. Altså årlige faste udgifter for 45.000.
Hvis jeg havde købt en billigbil ville den nok også have mistet halvdelen af værdien efter 4 år, så hvis jeg gav 100.000 ville værditabet altså have været 12.500 kr/år, og hvis den havde kostet 60.000 ville værditabet have været 7500/år
Vi har også en lille kia picanto, der har vist sig at være særdeles stabil. Her koster forsikringen 3500, vægtafgiften 1020, dinetrol 1200, service laver jeg selv 1000 = 6720. Hvis jeg havde givet 100.000 for den, havde den altså kostet 19.220 kr/år = 25.780 billiger end min anden bil.
Og hvis bilen havde kostet 60000, så havde det været en total udgift på 14.220 kr/år = 30.780 kr billigere end min anden bil.

Det kan godt være at køreglæden i en dyrere bil er bedre. Men mange bruger den kun ½ time om dagen, og så er 25-30.000/år da mange penge at spare (som man kunne bruge på noget der er sjovere end at køre bil)

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

: 16 jan 2014 08:08
af Ugelvig
Tom_AT skrev:Der er jeg så ikke enig. En 5 år gammel bil er der jo stadig mange km i. Med mindre den har gået 100.000 km årligt eller er en fransk bil :)

For mig at se har disse mikro-biler intet at gøre med at købe ny bil, i ordets forstand. Man køber en skotøjsæske fordi den er billig. ikke fordi man har ønsket om køreglæde eller komfort.
Tjaa... Nu kører vi kun 70.000 km om året i franske biler, den ene 5 år gammel. Klart vi skifter olie en gang imellem, ellers ikke de store problemer. Måske andre bilmærker klarer sig uden det? :wink:

Ellers er vi enig, jeg giver heller ikke meget for de små mikrobiler. Til vores behov vil de bare ikke kunne klare det. Var det i stedet for en cykeltrailer i Kbh. så ville jeg overveje det...

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

: 16 jan 2014 09:32
af EJB
Selvfølgelig ville man få lidt "indtægt" ved salg af campingvognen, for den ville jo være total overflødig hvis man investere i sådan en bette tingest.

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

: 16 jan 2014 11:27
af noller
Hej

FDM er ved at lave en undersøgelse blandt mikrobiler, jeg har sendt alle mine regninger ind til dem, for det kunne være sjovt at se om min picanto ligger i den dyre ende.
Mit første service kostede 2000,- de efterfølgende tre har kostet 3500,-
Har to kollegaer som kører Suzuki swift og de har givet mellem 1800,- og 2200,- for første og andet service.
Min picanto er årgang 2010, årsagen til at jeg valgte netop den var at den kan monteres træk og må trække 700 kg på krogen og en rummelig kabine med højt til loftet.
Er spændt på at se hvordan undersøgelsen falder ud og håber ikke at Kia bare tager sig godt betalt for syv års garanti.

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

: 16 jan 2014 12:03
af Lintz
Tom_AT skrev:Der er jeg så ikke enig. En 5 år gammel bil er der jo stadig mange km i. Med mindre den har gået 100.000 km årligt eller er en fransk bil :)

For mig at se har disse mikro-biler intet at gøre med at købe ny bil, i ordets forstand. Man køber en skotøjsæske fordi den er billig. ikke fordi man har ønsket om køreglæde eller komfort.
Synes godt nok at man skal passe på med at nedgøre bestemt bilmærker eller biler fra bestemte lande, med tanke på at div. bilmærker er rodet godt og grundig sammen via ejerskab og at der er en udpræget tilbøjlighed til at bilmærkerne handler indbyrdes hvad ang. komponenter og sågar hele modeller.

f.eks er det jo ikke helt unormalt at se en fransk diesel i et andet mærke.
Peugeot har købt model fra Mitzubishi og den er nu pludselig blevet en Peugeot.
Omvendt har Toyota købt varevogn fra Pegueot.
Wv købte pick-up fra Toyota.

Og man kan blive ved.

Tom - Hvis jeg krævede at du købte en mikro-bil i dag og du fik 3 at vælge imellem - Hvilken ville du vælge ?

Citroen C1
Peugeot 107
Toyota Aygo

OG JA - Jeg kører fransk og har været godt tilfreds med de 3 stk jeg har haft - Bevares - De er ikke fejlfri men det er der vist ikke mange bilmærker der er i dag.

P.s. Ja det er billigt for et køretøj (læs: Køretøj) og tror at der er mange som kan springe på sådan en mikro-bil.
Især hvis deres daglige transportbehov ikke er stort.
Jeg er enig med Tom i at det nok ikke er meget bil man køber, Men som transportmiddel er den nok ok.

chevrolet spark ny rekord 59.900 kr.

: 16 jan 2014 12:15
af thy
Lintz skrev:
Synes godt nok at man skal passe på med at nedgøre bestemt bilmærker eller biler fra bestemte lande, med tanke på at div. bilmærker er rodet godt og grundig sammen via ejerskab og at der er en udpræget tilbøjlighed til at bilmærkerne handler indbyrdes hvad ang. komponenter og sågar hele modeller.

f.eks er det jo ikke helt unormalt at se en fransk diesel i et andet mærke.
Peugeot har købt model fra Mitzubishi og den er nu pludselig blevet en Peugeot.
Omvendt har Toyota købt varevogn fra Pegueot.
Wv købte pick-up fra Toyota.

Og man kan blive ved.

Tom - Hvis jeg krævede at du købte en mikro-bil i dag og du fik 3 at vælge imellem - Hvilken ville du vælge ?

Citroen C1
Peugeot 107
Toyota Aygo

OG JA - Jeg kører fransk og har været godt tilfreds med de 3 stk jeg har haft - Bevares - De er ikke fejlfri men det er der vist ikke mange bilmærker der er i dag.

P.s. Ja det er billigt for et køretøj (læs: Køretøj) og tror at der er mange som kan springe på sådan en mikro-bil.
Især hvis deres daglige transportbehov ikke er stort.
Jeg er enig med Tom i at det nok ikke er meget bil man køber, Men som transportmiddel er den nok ok.
nu er det jo den samme bil de 3...

så sikkerheds pakken bør tjækkes den er nemlig ikke ens...
klima
2trins koblings automat gear
ud styr til bedste pris
de bør alle 3 undervogns behandles hurtigst mueligt

ps.. har eb aygo 4,5år et sæt skiver for ellers ingen fejl og mangler..