Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
Nogen med erfaringer med Passat C1???
- sandhagegaard
- Stoker IV
- Mit fyr: Benekov R15 Tornado
- Areal: 180 kvm + 35 kvm
- Brændsel: Træpiller - Flex Heat 8 mm
- Årligt forbrug: Ca. 5,9 tons
- Geografisk sted: Nordvestsjælland
Nogen med erfaringer med Passat C1???
Vi er efterhånden nået så langt med vores undersøgelser, at vi har fundet ud af at vi skal have en stoker der kan brænde korn.
Vi kan muligvis få rabat ved køb af Passat C1.
Så hvis her er nogen med erfaringer med denne, så vil vi gerne høre nærmere om dem.
Vi kan muligvis få rabat ved køb af Passat C1.
Så hvis her er nogen med erfaringer med denne, så vil vi gerne høre nærmere om dem.
- Ulrik
- Redaktør
- Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
- Areal: 96/87 m2
- Brændsel: German Pellets
- Fremviser gerne i postnummer: 5474
- Dagligt forbrug: 11 kilo
- Årligt forbrug: Est. <6 ton
- Geografisk sted: Veflinge, Fyn
- Givet likes: 118 gange
- Modtaget likes: 141 gange
En liste over testede anlæg med korn som brændsel:
http://www.biomasse.teknologisk.dk/kedl ... raendsel=3
Passat'en er desværre ikke med. Kan producenten levere nogle testresultater?
http://www.biomasse.teknologisk.dk/kedl ... raendsel=3
Passat'en er desværre ikke med. Kan producenten levere nogle testresultater?
MvH Ulrik©
-
- Stoker VII
- Mit fyr: PL27 Silver, nyeste software
- Areal: 210
- Brændsel: træpiller
- Årligt forbrug: ca 8-10 to
- Geografisk sted: Midtjylland
Danielur - du skriver du kører på piller - har du erfaring med C1 og korn som der spørges om ?
Jeg fravalgte C1 - som ellers var mit første valg - pga. stor risiko for tilbagebrand, samt jeg fik at vide lokalt (2 andre der havde C1) at det IKKE kørte specielt godt med korn - dog fint nok med halvt piller halvt korn. Så jeg valgte Liagro i stedet. Så tjek markedet rigtigt godt - selvom det selvfølgelig er rart med rabat - skulle det også gerne opfylde ens behov en del år fremover
mvh
Allan
Jeg fravalgte C1 - som ellers var mit første valg - pga. stor risiko for tilbagebrand, samt jeg fik at vide lokalt (2 andre der havde C1) at det IKKE kørte specielt godt med korn - dog fint nok med halvt piller halvt korn. Så jeg valgte Liagro i stedet. Så tjek markedet rigtigt godt - selvom det selvfølgelig er rart med rabat - skulle det også gerne opfylde ens behov en del år fremover

mvh
Allan
- sandhagegaard
- Stoker IV
- Mit fyr: Benekov R15 Tornado
- Areal: 180 kvm + 35 kvm
- Brændsel: Træpiller - Flex Heat 8 mm
- Årligt forbrug: Ca. 5,9 tons
- Geografisk sted: Nordvestsjælland
Tak for jeres svar, rart med flere indlæg.
Mht. til Passat'en er jeg bekymret over flere indlæg med tilbagebrand - til gengæld har jeg et familiemedlem der er vvs'er(derfor rabat
) og han sælger Passat (læs er hjernevasket) så jeg tror selvfølgelig på hvad han siger, men omvendt så vil jeg ikke afskrive at der sagtens kan være et fyr der er bedre for os.
Mht. til Benekov kan man mon så være sikker på at kunne få reservedele fremover?
Mht. til Passat'en er jeg bekymret over flere indlæg med tilbagebrand - til gengæld har jeg et familiemedlem der er vvs'er(derfor rabat

Mht. til Benekov kan man mon så være sikker på at kunne få reservedele fremover?
Mvh. Erik
-
- Supporter
- Mit fyr: Benekov pl27
- Areal: 180
- Brændsel: piller
- Årligt forbrug: 10 ton
- Geografisk sted: midtfyn
- Kontakt:
- Claus Birth
- Supporter
- Mit fyr: Baxi, MultiHeat 1,5 m. iltst.
- Areal: 160+60m2
- Brændsel: Træpiller, blæst ind
- Fremviser gerne i postnummer: 4140
- Dagligt forbrug: godt 25kg.
- Årligt forbrug: ca.9 ton
- Geografisk sted: Lammestrup, Midtsjælland
- Givet likes: 14 gange
- Modtaget likes: 2 gange
Hej Ulrik!
Jeg har lige modtaget nogle papirer, ( fra Baxi ) som viser at MultiHeat 1,5 er godkendt til korn.
Med det prøver jeg at sige at din liste er lidt farlig at publicerer, uden videre kommentarer.
Producenten er ene om at stå inde for om varen egner sig til den enkelte type brændsel, et er at få varen godkendt, noget andet er om den egner sig til andre brændselstyper.
Hilsen
Claus Birth
Jeg har lige modtaget nogle papirer, ( fra Baxi ) som viser at MultiHeat 1,5 er godkendt til korn.
Med det prøver jeg at sige at din liste er lidt farlig at publicerer, uden videre kommentarer.
Producenten er ene om at stå inde for om varen egner sig til den enkelte type brændsel, et er at få varen godkendt, noget andet er om den egner sig til andre brændselstyper.
Hilsen
Claus Birth

Det er ingen skam at gøre tingene rigtigt. Uvidenhed fritager ikke for ansvar.
Selvgjort er ofte velgjort.
Selvgjort er ofte velgjort.
- Klaus
- Stoker XVIII
- Mit fyr: MGM Comfort 15KW
- Areal: 185kvm
- Brændsel: De billigste træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6900
- Dagligt forbrug: 10-16kg
- Årligt forbrug: Forventet 4 ton
- Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
- Givet likes: 3 gange
- Modtaget likes: 2 gange
Jeg vil da også lige fortælle jeg er en da glade Benekov kornbrændere, og jeg er fuldt ud tilfreds og det er med den gamle model..
Da jeg var på jagt efter en kornbrænder der kan fyre med det meste var Karsten fra Liagro og Benekov det der var mest omtalt og anbefalet ..
Men har du tid så få en referenceliste fra de forskellige producenter og tag rundt og kik...
Da jeg var på jagt efter en kornbrænder der kan fyre med det meste var Karsten fra Liagro og Benekov det der var mest omtalt og anbefalet ..
Men har du tid så få en referenceliste fra de forskellige producenter og tag rundt og kik...
Selvforsynernes samlingsted: https://www.facebook.com/groups/126990627465139/
- Ulrik
- Redaktør
- Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
- Areal: 96/87 m2
- Brændsel: German Pellets
- Fremviser gerne i postnummer: 5474
- Dagligt forbrug: 11 kilo
- Årligt forbrug: Est. <6 ton
- Geografisk sted: Veflinge, Fyn
- Givet likes: 118 gange
- Modtaget likes: 141 gange
Hej ClausClaus Birth skrev:Hej Ulrik!
Hilsen
Claus Birth
Nu spurgte jeg godt nok om producenten kunne levere nogle testresultater...
Det skulle jo være det alternative til listen.
Men derudover er vi da enige.
MvH Ulrik©