Oplevelser når der købes Biomax 16
: 13 okt 2013 14:34
Hej
Har lige købt et Biomax 16, og dette emne er ikke for at få hjælp, men kun for at fortælle om mine oplevelser med at handle pillefyr.
Som helt uvidende og kommende pillefyrs-ejer, gik jeg ind til en VVS-Ekspert´en og stillede nogle spørgsmål, men der følte man sig ikke velkommen (de opfattede en som helt ligegyldig), fik ikke nogen svar der kunne bruges til noget.
Efter lidt tænken, endte det med at vi købte pillefyret (Biomax 16) ved VVS-Grossisten (Ved godt det er samme ejer) men ca 1000,- billigere.
Fyret og pillebeholder blev bestilt, og resten som monteringssæt (shunt), røgrør blev købt iforvejen, da der skulle laves noget i fyrrummet og forberedes.
Ca. 1 uge efter (Torsdag)bestilling blev der kørt til VVS-Grossisten for at købe og betale for Biomax 16 og pillebeholder.
Vi fik faktura og betalte, derefter skulle vi ud for at læsse trailer, ekspedienten for rundt for at finde det forskellige, men pillebeholderen havde de ikke.
Da der blev betalt, burde de have sagt at de ikke havde pillebeholder, men de ville åbenbart gerne have pengene.
Da skulle vi bøvle med at hente pillebeholderen i en "VVS-Ekspert" og det ville de ikke kompensere, men der blev så hentet en pillebeholder Fredag.
Da den blev pakket ud, opdagede vi at den var ridset og havde flere knæk som den ikke skulle have.
Vi kørte så til til VVS-Eksperten Lørdag for at få den byttet, men vi ville se den nye for fejl og skader, der blev åbnet 2 kasser og de havde samme fejl, altså i alt 3 kasser have samme fejl.
Der blev så aftalt at der skulle en en kompensationpå 2 sæt ventiler med føler. for at modtage "Ny" pillebeholder som var som en brugt.
Vi skulle så videre og inden at vi skulle til at sætte fyret på plads og ved et tilfælde inden skulle vi lige prøve at sætte røgrøret på fyret, og opdagede at afgangsrøret på fyret var ovalt, ca. 1 cm i forskel på vandret og lodret diameter.
Der væltede læsset og der blev besluttet at de kunne få fyret tilbage og vi skulle have vores penge tilbage.
Da vi Mandag kom ud til VVS-Grossisten for at levere pillefyr og beholder tilbage og få pengene tilbage, skulle vi have taget madpakke med.
Det tog TRE timer fra vi ankom til vi kørte igen.
Da vi havde forberedt det hele til Biomax så besluttede vi at købe dette et andet sted. Og dette gjorde vi så.
Vi fik et fyr med rundt afgangsrør og vejledning (Ja den var heller ikke med et første fyr, ved godt at den kan downloades, men burde være med) og pillebeholder uden skader.
Det var så selve handlen.
Da vi startede fyret første gang, stod der "Alarm" i displayet og vi blev nervøse og ringede til VVS-Eksperten.
Over telefonen blev vi rådgivet at lave en indstilling, som jeg har indtryk af at der er forkert.
Så nu kommer det med at få fyret til at køre ordentligt, men det er et helt andet emne.
Pafla
Har lige købt et Biomax 16, og dette emne er ikke for at få hjælp, men kun for at fortælle om mine oplevelser med at handle pillefyr.
Som helt uvidende og kommende pillefyrs-ejer, gik jeg ind til en VVS-Ekspert´en og stillede nogle spørgsmål, men der følte man sig ikke velkommen (de opfattede en som helt ligegyldig), fik ikke nogen svar der kunne bruges til noget.
Efter lidt tænken, endte det med at vi købte pillefyret (Biomax 16) ved VVS-Grossisten (Ved godt det er samme ejer) men ca 1000,- billigere.
Fyret og pillebeholder blev bestilt, og resten som monteringssæt (shunt), røgrør blev købt iforvejen, da der skulle laves noget i fyrrummet og forberedes.
Ca. 1 uge efter (Torsdag)bestilling blev der kørt til VVS-Grossisten for at købe og betale for Biomax 16 og pillebeholder.
Vi fik faktura og betalte, derefter skulle vi ud for at læsse trailer, ekspedienten for rundt for at finde det forskellige, men pillebeholderen havde de ikke.
Da der blev betalt, burde de have sagt at de ikke havde pillebeholder, men de ville åbenbart gerne have pengene.
Da skulle vi bøvle med at hente pillebeholderen i en "VVS-Ekspert" og det ville de ikke kompensere, men der blev så hentet en pillebeholder Fredag.
Da den blev pakket ud, opdagede vi at den var ridset og havde flere knæk som den ikke skulle have.
Vi kørte så til til VVS-Eksperten Lørdag for at få den byttet, men vi ville se den nye for fejl og skader, der blev åbnet 2 kasser og de havde samme fejl, altså i alt 3 kasser have samme fejl.
Der blev så aftalt at der skulle en en kompensationpå 2 sæt ventiler med føler. for at modtage "Ny" pillebeholder som var som en brugt.
Vi skulle så videre og inden at vi skulle til at sætte fyret på plads og ved et tilfælde inden skulle vi lige prøve at sætte røgrøret på fyret, og opdagede at afgangsrøret på fyret var ovalt, ca. 1 cm i forskel på vandret og lodret diameter.
Der væltede læsset og der blev besluttet at de kunne få fyret tilbage og vi skulle have vores penge tilbage.
Da vi Mandag kom ud til VVS-Grossisten for at levere pillefyr og beholder tilbage og få pengene tilbage, skulle vi have taget madpakke med.
Det tog TRE timer fra vi ankom til vi kørte igen.
Da vi havde forberedt det hele til Biomax så besluttede vi at købe dette et andet sted. Og dette gjorde vi så.
Vi fik et fyr med rundt afgangsrør og vejledning (Ja den var heller ikke med et første fyr, ved godt at den kan downloades, men burde være med) og pillebeholder uden skader.
Det var så selve handlen.
Da vi startede fyret første gang, stod der "Alarm" i displayet og vi blev nervøse og ringede til VVS-Eksperten.
Over telefonen blev vi rådgivet at lave en indstilling, som jeg har indtryk af at der er forkert.
Så nu kommer det med at få fyret til at køre ordentligt, men det er et helt andet emne.
Pafla