Knudsen ovnen "two in one" Sælges

Her kan du indsætte en annonce hvis du ønsker at sælge noget
Forumregler
Dette er salgsstedet for private.
Her kan du sælge alt hvad du lyster.
"Ingen debat i dette forum" "Spørg kun om relevante ting omkring varen som er til salg"
Når varen er solgt, skriver du dette i emnet samt låser det!
Besvar
Boesgaard 54
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 68
Tilmeldt: 31 dec 2012 10:15
Mit fyr: Atmos DC32
Areal: 232
Brændsel: Blandet træ
Fremviser gerne i postnummer: 4952
Årligt forbrug: 10-14 rum træ
Geografisk sted: Keldernæs Lolland

Knudsen ovnen "two in one" Sælges

Indlæg af Boesgaard 54 »

Pæn og velholdt Knudsen ovn "two in one" med indbygget varmegris sælges.

Årsgagen til salget er, at jeg i vinter fik installeret en Atmos 32 og da Atmos + Knudsen kører på samme skorsten, der i forvejen ikke er for høj, fik jeg problemer med, at Atmossen ikke ville køre optimalt, efter og have blændet Knudsen af, kørte Atmos kedelen.

Knudsen ovnen, er en meget økonomisk i drift, med en super god ydelse og så er den specielt fremstillet til, at kunne fyre med energikoks, hvilket den på en opfyldning "kan" brænde helt op til 24 timer på laveste ydelse , den er suveræn til fyring m., brænde/briketter når du er hjemme, koks på til natten, ny opfyldning koks inden du tager på job, brænde på når du kommer hjem, det vil i princippet sige en optænding på en fyrings sæson, lige bortset fra periodisk rensning af røgkanaler i grisen. Aske skuffen tømmes ca. hver anden uge.

Knudsen ovnen som jeg har sat til salg, er fra 1-2-08 og har de seneste miljø godkendelser, i vinteren 09/10 tegnede jeg og fik fremstillet en gris med væsentlig større ydelse, et samarbejde jeg havde med Bandholm.dk som fremstiller Knudsen ovnen, m.m. grisen jeg tegnede var temmelig kostbar i sin fremstilling og er kun fremstillet i det ene eksemplar. Har stadig tegninger.

Til dig som evt. kunne være interesseret i at købe Knudsen ovnen, der skal du være opmærksom på: Stuen/rummet hvor ovnen skal stå, skal helst være på 50kvm og der over, da du ellers vil få det meget varmt, så er det sagt icon_cheesygrin.gif

Ydelse på brænde siden 8Kw.
Ydelse på vand siden 4Kw +
Jeg har ikke nogen specifik ydelses måling på vand siden, men har de facts, at jeg har ikke haft manglen på varme i huset, mit hus er på 232kwm, heraf ca. 108kvm kælder/garage opvarmet til ca. 15-17gr (5 radiator), beboelse ca 21-22gr. (10 radiator + 2 håndklæde tørre)

Knudsen ovnen er ikke taget ned i nu, men bliver det inden for en måneds tid (maling af stue m.m.) Så den kan stadig ses i drift.

Knudsen ovn fra ny ca. 21.000kr
Fremstilling af ny gris 5.000kr (kostpris)

Div. rør fittings, røg rør Ø150mm/90gr m. renselem + nødvendige termostater, pumpe osv. følger med, skulle du have brug for ekstra rør fittings finder vi nok også ud af det.

Pris ide 13.000kr el bud, dog ikke skam bud.

Grisen monteres som en radiator, bare med omvendt cirkulation.

Se link: http://www.bandholm.dk/Knudsenovnen.htm

Evt. kontakt jboesgaard@godmail.dk
Mvh. Jørgen Boesgaard
jboesgaard@godmail.dk

Boesgaard 54
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 68
Tilmeldt: 31 dec 2012 10:15
Mit fyr: Atmos DC32
Areal: 232
Brændsel: Blandet træ
Fremviser gerne i postnummer: 4952
Årligt forbrug: 10-14 rum træ
Geografisk sted: Keldernæs Lolland

Knudsen ovnen "two in one" Sælges

Indlæg af Boesgaard 54 »

Brændeovn er solgt, annonce må gerne slættes
Mvh. Jørgen Boesgaard
jboesgaard@godmail.dk
Besvar