Købt gård mangler fyr

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Besvar
Dennis31
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17 feb 2013 14:22
Mit fyr: ?
Areal: 150

Købt gård mangler fyr

Indlæg af Dennis31 »

Hej
Jeg ved godt der allerede er en masse indlæg som mit, jeg syntes bare stadig jeg er i tvivl om hvad fyr jeg skal vælge.
Vi er ved at købe en mindre gård på 150 kvm, og vil meget gerne have et pille brænder fyr? Vi vil har kig på pille brænder i pris klasse 20000-30000 kr og har fundet et scotte og biomax 16.
Er der nogle der har andre foreslag? Eller erfaringer med de 2 fyr typer?

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Købt gård mangler fyr

Indlæg af Landlyst »

Erfaringer med de forskellige fyr finder du ved at kigge under de respektive forum for disse fyr...

Men er du i tvivl efter at have læst om disse erfaringer så skal du komme men nogle fakta om din kommende ejendom, tidliger forbrug og isoleringsgrad?
nemocharley

Købt gård mangler fyr

Indlæg af nemocharley »

To andre forslag er MGM og Vølunds Pellex 100 - begge under 30000dkr. Du kan være heldig at finde en Atmos til under 30.000 ligeså.

Jeg synes det er fint at du skriver et nyt indlæg, det er jo din proces og det er ikke altid, man kan læse sig frem til en løsning via andres tråde.

Prøv at skriv hvor du kommer fra, så er der sikkert nogen private, som gerne viser fyr frem i dit nærområde.

Besvar