Solvarmeanlæg til BAXI 2,5-hvad skal man have

Spørgsmål vedr. solvarmeanlæg
Solfanger, Solvarmepanel, Vakuum
Besvar
Brugeravatar
skyliner
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 10
Tilmeldt: 08 feb 2013 10:27
Mit fyr: BAXI 2,5 m/ilt årgang 2005
Areal: 576 m2
Brændsel: træpiller
Geografisk sted: Vestfyn

Solvarmeanlæg til BAXI 2,5-hvad skal man have

Indlæg af skyliner »

Hej alle.
Jeg skriver dette indlæg, da jeg ved der er mange af jer der ved meget mere om dette end jeg selv. Jeg vil gerne købe et solvarmeanlæg der vel gerne skulle kunne kører sammen med min BAXI. Vi er 2voksne og 3 unger på 10-12-14 år, så der skal jo noget til...
Men hvad skal mand vælge, og er der nogen der har nogle erfaringer med noget man ved virker,uden det skal koste en årsløn.
jeg ville jo gerne kunne slukke for stokeren når vejret er til det, og samtidig kunne have lidt varme på badeværelsesgulvet.
Har fået en tilbudspris fra noget Bosch (komplet pakke ), men prisen på 60.000,00kr + det frække, og uden montage, var lige dyr nok syntes jeg.
Så er der nogen der vil dele ud af jeres erfaringer, høre jeg gerne fra jer...
Mvh Brian Fynsland

nemocharley

Solvarmeanlæg til BAXI 2,5-hvad skal man have

Indlæg af nemocharley »

Tag et kig på varmtvandfrasolen.dk - manden bag firmaet hedder Niels Lyck - hans tilgang til solvarme er anderledes end den der traditionelt sælges i DK. Jeg vil selv have et mini eller midi anlæg op - 37.000+ og så skal man selv smide det op.

Du kan også gå ind på Q-pros hjemmeside - anlæggene er billigere og traditionelle kombianlæg, som nok skal give varmt vand og lidt varme i huset, hvis du ønsker dette.

Det er smart hvis du har autotænding på baxien i øvrigt i forhold til solvarmen.
Besvar