Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
Twin Heat
-
- Stoker IV
- Mit fyr: Twin Heat M20I
- Areal: 150
- Brændsel: Træpiller
- Geografisk sted: Sønder Jylland
Twin Heat
Hej
Nu fandt jeg ud af Twin Heat har kørt med 3 forskellige styringer.
1 TM 3006
2 TM 3010
3 Deres egen (sommer 2006)
Er der nogen der hvad der er forskel på en 3006 og 3010 da jeg ved at en af dem kam man just. max ydelsen på brænderen
mvh Brian
1 TM 3006
2 TM 3010
Er der nogen der hvad der er forskel på en 3006 og 3010 da jeg ved at en af dem kam man just. max ydelsen på brænderen
mvh Brian
-
- Stoker VII
- Mit fyr: Ikke udfyldt
Re: Twin Heat
Jeg ved det ikke lige pt. men prøv at gå ind på TM's hjemmeside og læs om de 2 så må du kunne finde forskelen men de forskelige Interface kan ikke snakke sammen.B.T. skrev:Hej
1 TM 3006
2 TM 3010
mvh Brian
Hilsen Fejer.
-
- Stoker I
Som jeg har forstået det er TM 3006 en videreudvikling af TM 3010. TM 3006 er en styring som er beregnet til "små" fyringsanlæg (alm. ejendomme).
Hvad mener du med at justere på max.ydelsen. TM 3006 justeren jo automatisk ydelsen udfra aktuelt forbrug. Og her kan der stilles grænser fra 0-100 %. DVS man kan instille den til at gå i pause ved eks. ydelse under 25 %. Det afhænger af anlægget.
Jeg har selv grænsen stående ved 30 %, fordi hvis jeg kører under den grænse bliver min iltprocent for høj, forbrændingen er simplethen ikke god nok.
MVH Morten
Hvad mener du med at justere på max.ydelsen. TM 3006 justeren jo automatisk ydelsen udfra aktuelt forbrug. Og her kan der stilles grænser fra 0-100 %. DVS man kan instille den til at gå i pause ved eks. ydelse under 25 %. Det afhænger af anlægget.
Jeg har selv grænsen stående ved 30 %, fordi hvis jeg kører under den grænse bliver min iltprocent for høj, forbrændingen er simplethen ikke god nok.
MVH Morten
MVH Morten
-
- Stoker IV
-
- Stoker IV
Hej
Jeg havde besøg af Twin Heat´s montør i dag. han målte skorstentræk afprøvede iltsonte. det fejlede ikke noget og han mente at det kørte som det skulle.
Nu har jeg lige nogle spørgsmål til de kære cpi 12 ejere!
1 Har det noget indflydelse at man just på <man fak> når man kører med o2 auto?
2 Hvad er i jeres værdi for <man fak> ?
I andre må da også meget svare
Mvh Brian
Jeg havde besøg af Twin Heat´s montør i dag. han målte skorstentræk afprøvede iltsonte. det fejlede ikke noget og han mente at det kørte som det skulle.
Nu har jeg lige nogle spørgsmål til de kære cpi 12 ejere!
1 Har det noget indflydelse at man just på <man fak> når man kører med o2 auto?
2 Hvad er i jeres værdi for <man fak> ?
I andre må da også meget svare
Mvh Brian
-
- Stoker IV
- Geografisk sted: vestsjælland
Jeg tjekker lige og vender tilbage efter aftensmaden men manuel brændselsfaktor har intet og sige når du kører med iltstyring.
Prøv evt og gå over i andet brændsel og lav dit eget program.
Mystisk at du bruger så meget da jeg også har prøvet og vride det sidste ud af mit korn med selv og rette andet brændsel til og det jeg endte med var at fyret kørte bedst i kornprogrammet
Nu er din styring sikkert ikke den samme som min men hold højre og venstre piletaste ned og tryk start så burde du komme ind i servicemeny
Hvis du kan det må vi tjekke ved der er forskel.
har du prøvet med gendan alt ?
Prøv evt og gå over i andet brændsel og lav dit eget program.
Mystisk at du bruger så meget da jeg også har prøvet og vride det sidste ud af mit korn med selv og rette andet brændsel til og det jeg endte med var at fyret kørte bedst i kornprogrammet

Nu er din styring sikkert ikke den samme som min men hold højre og venstre piletaste ned og tryk start så burde du komme ind i servicemeny
Hvis du kan det må vi tjekke ved der er forskel.
har du prøvet med gendan alt ?
-
- Stoker IV
-
- Stoker IV
- Geografisk sted: vestsjælland
-