Opdatering af Woody chip

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 1 gang

Opdatering af Woody chip

Indlæg af PeterMA »

Hej.

Sad lige og kikkede lidt, og kan se at min woody har en chip version på 6.5 :lol:

Tænkte så om man kunne hente den nye "firmware" og selv brænde ned i chippen, eller er der kun den hårde vej og betale for en ombytning ved en forhandler?

Syntes bare at jeg har lagt mærke til at flere stokerpro brugere har en ret så ny version af deres chip, så der må vel være en "let" vej til at få opdateret sin chip :twisted:
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Opdatering af Woody chip

Indlæg af Oldgaard »

Jep, frem med muldvarpeskindet og ringe til din vvspusher ;) lettere kan det da ikke være :)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Opdatering af Woody chip

Indlæg af TaagMan »

Chippene kan ikke opdateres nemt... NBE kan flashe en ny chip og sende til dig, gennem en forhandler. Selve chippen koster ikke en skid, så det kan ikke svare sig at sende frem og tilbage.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html
PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 1 gang

Opdatering af Woody chip

Indlæg af PeterMA »

TaagMan » 25 Jul 2011, 18:13 skrev:Chippene kan ikke opdateres nemt... NBE kan flashe en ny chip og sende til dig, gennem en forhandler. Selve chippen koster ikke en skid, så det kan ikke svare sig at sende frem og tilbage.
He, jeg vil jo mene at det er nemt at flashe en chip, men det er jo ikke nemt hvis jeg ikke kan få fingrene i en ny version software;)

Findes der en "Release" oversigt, altså over hvad de forskellige versioner har rettet og tilføjet chippen :oops:

Og tak for jeres svar :P
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE
Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Opdatering af Woody chip

Indlæg af TaagMan »

PeterMA » 25 Jul 2011, 21:11 skrev:He, jeg vil jo mene at det er nemt at flashe en chip, men det er jo ikke nemt hvis jeg ikke kan få fingrene i en ny version software;)

Findes der en "Release" oversigt, altså over hvad de forskellige versioner har rettet og tilføjet chippen :oops:

Og tak for jeres svar :P
Det kræver special hardware, at kunne flashe den, så hvis du har det, ja så var det da en mulighed hvis du kunne få fat i softwaren.
Selve programmet i chippen understøtter ikke opdatering via serial kablet, så den vej er det ikke muligt. Det er pga. memory mangel de ikke har den funktion. Det kræver at der er plads til det gamle og det nye på én gang, for at kunne understøtte det i programmet... og det er der ikke :( Det er det jeg har fået at vide, hvis jeg har forstået dem ret.

Og nej, ingen release note... det bruger de ikke, de leger bare...
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 1 gang

Opdatering af Woody chip

Indlæg af PeterMA »

TaagMan » 25 Jul 2011, 21:23 skrev: Det kræver special hardware, at kunne flashe den, så hvis du har det, ja så var det da en mulighed hvis du kunne få fat i softwaren.
Selve programmet i chippen understøtter ikke opdatering via serial kablet, så den vej er det ikke muligt. Det er pga. memory mangel de ikke har den funktion. Det kræver at der er plads til det gamle og det nye på én gang, for at kunne understøtte det i programmet... og det er der ikke :( Det er det jeg har fået at vide, hvis jeg har forstået dem ret.

Og nej, ingen release note... det bruger de ikke, de leger bare...
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE
Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 814
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Har takket: 332 gange
Blevet takket: 43 gange

Opdatering af Woody chip

Indlæg af Bri_Jac »

[quote="TaagMan » 25 Jul 2011, 21:23"
Findes der en "Release" oversigt, altså over hvad de forskellige versioner har rettet og tilføjet chippen :oops:

Og nej, ingen release note... det bruger de ikke, de leger bare...[/quote]

Det er da lidt amatørfirma der ikke laver en release oversigt over deres forskellige firmware...
levi

Opdatering af Woody chip

Indlæg af levi »

Bri_Jac » 25 Jul 2011, 22:46 skrev:[quote="TaagMan » 25 Jul 2011, 21:23"
Findes der en "Release" oversigt, altså over hvad de forskellige versioner har rettet og tilføjet chippen :oops:

Og nej, ingen release note... det bruger de ikke, de leger bare..

Det er da lidt amatørfirma der ikke laver en release oversigt over deres forskellige firmware...
Hvis du lavede nye releases næsten hver uge, - så tror jeg såmænd også du ville opgive at lave en oversigt!

Ofte er en ny release blot et komma, - eller en temp. udgang der laves om etc, - det er sjældent store ændringer der er tale om!

Og husk, - det man siger er man selv icon_cheesygrin.gif
Senest rettet af levi 25 jul 2011 23:36, rettet i alt 1 gang.
PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 1 gang

Opdatering af Woody chip

Indlæg af PeterMA »

levi » 25 Jul 2011, 23:20 skrev: Det er da lidt amatørfirma der ikke laver en release oversigt over deres forskellige firmware...
Hvis du lavede nye releases næsten hver uge, - så tror jeg såmænd også du ville opgive at lave en oversigt!

Og husk, - det man siger er man selv icon_cheesygrin.gif[/quote]

Jeg vil til dels give Bri_Jac ret :evil:
Det virker lidt underligt at et firma, tager sig betalt for at sende noget nyt software på gaden, og de fortælle ikke hvad der er ændret iforhold til den gamle software :oops:

Jeg håber da at man kan få dette oplyst hvis man ringer til nbe :roll:

Det virker lidt som om at der var et par smede der fik en god ide, og så startede de firmaet, super for alle som der ønsker en god og billig pillebrænder, men når et firma får en vis størrelse, ja så må man også forvente at der kommer lidt mere "styr" på småting :great:

Og det med at de opdatere deres software hver uge, ja det er jo bare fedt, men hvis forbrugeren ikke får at vide hvad de egentlig har ændret, ja, hvor meget kan man så bruge det til hvis man overvejer at købe en ny chip.

jeg står nu og overvejer at købe en ny chip, og udskifte min 6.5. men da jeg ikke lige pt kan se hvad der er sket af ændringer frem til den nyeste software, så kan jeg jo heller ikke vide om det nye software vil løse mit problem?

Derfor ville det jo være super rart med en Release note.
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE
levi

Opdatering af Woody chip

Indlæg af levi »

PeterMA » 25 Jul 2011, 23:35 skrev: Hvis du lavede nye releases næsten hver uge, - så tror jeg såmænd også du ville opgive at lave en oversigt!

Og husk, - det man siger er man selv icon_cheesygrin.gif

Jeg vil til dels give Bri_Jac ret :evil:
Det virker lidt underligt at et firma, tager sig betalt for at sende noget nyt software på gaden, og de fortælle ikke hvad der er ændret iforhold til den gamle software :oops:

Jeg håber da at man kan få dette oplyst hvis man ringer til nbe :roll:

Det virker lidt som om at der var et par smede der fik en god ide, og så startede de firmaet, super for alle som der ønsker en god og billig pillebrænder, men når et firma får en vis størrelse, ja så må man også forvente at der kommer lidt mere "styr" på småting :great:

Og det med at de opdatere deres software hver uge, ja det er jo bare fedt, men hvis forbrugeren ikke får at vide hvad de egentlig har ændret, ja, hvor meget kan man så bruge det til hvis man overvejer at købe en ny chip.

jeg står nu og overvejer at købe en ny chip, og udskifte min 6.5. men da jeg ikke lige pt kan se hvad der er sket af ændringer frem til den nyeste software, så kan jeg jo heller ikke vide om det nye software vil løse mit problem?

Derfor ville det jo være super rart med en Release note.
Hvad er det for et problem du vil have løst ?, - mange sidder med en nyere Chip version end dig, - og vi er nogle der ved hvad der er ændret/forbedret, - så hvis du spørger, - kan vi muligvis svare :great:

Besvar